ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه میتواند شریان

دریائی امریکا را قطع کند

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه آزاده اسفندیاری

 
 
 
 
 

 

روز ۱۱ ژوئن رهبر حزب کمونیست روسیه در مجلس دوماً در مقابل خبرنگاران حاضر شد و در ارتباط با مسائل مختلف داخلی و خارجی گفت:

 

هفته گذشته ما شاهد دو رویداد برجسته و مهم در کشور بودیم. یکی گرامی داشت ۲۲۵ سالگی تولد الکساندر پوشکین و دیگری یکی از بزرگ ترین نشست های انجمن بین المللی اقتصادی- سیاسی در شهر لنین گراد (سن پترزبورگ)

به مناسبت تولد پوشکین، عکس های کودکان ما در روزنامه های "ساویتسکایا راسیا" و "پراودا" دیده میشود که آنها در نزدیکی بناهای یاد بود این شاعر بی نظیر اجتماع کرده و شعرهای او را می خوانند. شعرهایی که پوشکین در بند بند کارهای خود مشکلاتی را که به امروز بسیار مرتبط است منعکس می کرد.

 

چند شب پیش مراسمی در کاخ کرملین به مناسبت سالگرد تولد این شاعر برگزار شد. در این شب ما ۱۰ گروه ملی را در عرصه فرهنگی گرد هم آوردیم که با برنامه های متنوع همراه بود. من بر این تصور بودم که همه شبکه های تلویزیونی از این رویداد مهم برای تماشاگران خود گزارش تهیه خواهند کرد. اما این برنامه حتی در تلویزیون مرکزی روسیه نیز انعکاسی نداشت. در حالی که چنین رویداد های با اهمیتی میتوانند به انسجام اجتماعی ما بیانجامد...

من با علاقه به سخنرانی سه ساعته رئیس جمهور در کنفرانس لنینگراد گوش کردم. رئیس جمهور در سخنرانی خود موفق شد به اساسی ترین اتفاقاتی که در دوران اخیر رخ داده است به درستی پرداخته و ابراز نظر کند

 رئیس جمهور اخیراً با صدور فرمانی مبنی بر افزودن مستمری بازنشستگان به تناسب زندگی امروز پرداخت. کار و ایده ای که ما ده سال بر آن اصرار داشتیم. اما حزب روسیه واحد در دومای دولتی هر بار به آن رای نمی داد. در حالی که اکنون این ایده توسط همین حزب به مجلس ارائه می شود. این یک فریب آشکار است.

مدت هاست که جنگ ویرانگری علیه روسیه اعلام شده است. این در حالی است که حکومت های غربی  وحشی تر شده اند و با تمام تلاش خواهان سرکوب خلق های روسیه و تجزیه کشور ما هستند. تجربه جهانی هم ثابت کرده است که  فقط کمونیست ها توانسته اند و میتوانند نازی ها را شکست بدهند. اشاره به این موضوع به این دلیل است که این جنگ بدون تکیه بر تجربه های ما به پیروزی نخواهید رسید. برای امر پیروزی پیشنهاد دادیم بودجه عمرانی کشور بطور همه جانبه تامین شود. ما همچنین تجربه منحصر به فرد موسسه های ملی ( موسسه های کشاورزی- صنعتی جمعی تحت مدیریت کمونیست ها) را همواره ارائه داده ایم اما متاسفانه توجه لازم به کارایی این شرکت ها نشده است.

اخیراً رئیس جمهور پیشنهاد داده است تا دو درصد از بودجه کشور صرف توسعه علم و آموزش و پرورش شود. ایده ای که ما سالهاست ابراز کرده ایم و خواهان افزایش بودجه برای علم و آموزش شهروندان کشورهستیم.

جلوگیری از انقراض جمعیت کشور از مبرم ترین مسائل اجتماعی ماست. تجربه مربوط به زاد و ولد در مزرعه "گرودینین"( مدیر ساوخوز لنین) صحت آن را نشان داده است. درآن جا هر خانواده صاحب بیش از دو فرزند می باشند و این یک روند کاملا عادی است.

چندی پیش نمایشگاه اختصاصی کریمه در مجلس دوما افتتاح شد. متذکر میشوم که شبه جزیره کریمه غرور ملی و نقطه پشتیبانی ما در تاریخ گذشته روسیه است.

ما بزودی وارد سال شگفت انگیزی خواهیم شد: سال هشتادمین سالگرد پیروزی مردم اتحاد شوروی در جنگ کبیر میهنی. این در حالی است که تجارب درخشان استالین، در کشور به شکلی غیر واقعی جلوه داده می شود. من مرتب به رادیو مسکو گوش می دهم. نویسندگان و گویندگان این رادیو به راحتی از تجربه پیروزمندانه اتحاد جماهیر شوروی عبور می کنند. آنها استدلال می کنند که ارزشی نداشت که اتحاد شوروی مرز را ۲۰۰-۳۰۰ کیلومتر از فنلاند عقب بکشد. اما اگر پیمان مولوتوف- ریبنتروپ نبود، اگر مرز فنلاند را از لنینگراد دور نمیکردیم، نمی توانستیم این شهر را حفظ کنیم. این در حالی بود که در ماه اول جنگ، نازی ها با سرعت ۳۵ کیلومتر در روز در خاک اتحاد شوروی پیشروی کردند...

باید به خاطر داشت که در طول جنگ جهانی دوم، اتحاد شوروی ۲۷ میلیون از بهترین فرزندان خود را به قربانگاه جنگ بخاطر پیروزی تقدیم کرد تا کل جهان را از طاعون قهوه ای ( فاشیسم هیتلری) خلاص کند.

چندی پیش سرگئی کاراگانوف، مدیر جلسه مجمع کنفرانس لنینگراد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد. (پیش بینی های کاراگانف همواره با واقعیت انطباق داشته است)

وی از پوتین سوالات مستقیم و بسیار سختی پرسید. هدف چیست؟ ارزش های اصلی کدامند؟ چگونه در جنگ پیروز خواهیم شد؟ آیا از سلاح اتمی استفاده خواهیم کرد؟

کاراگانف، در سؤالهای خود به از بین رفتن افکار و تجربه اتحاد شوروی از یاد مردم اشاره کرد و تأکید کرد: با این تفاصیل، ایده ها از بین نخواهند رفت. بر ایده های گذشته تنها با ایده های قوی تر می توان قدم به پیش گذاشت و غلبه کرد. ضمن اینکه بشریت چیزی ورای انسانیت و عدالت و دوستی به دست نیاورده است. در سال ۱۹۹۱ ما گام در سراشیبی گذاردیم و بعد از آن به عقاید خود خیانت کردیم. اما من معتقدم که ایده های انسانی همچنان راه خود را باز خواهند کرد.

ما باید با توجه به این واقعیت پیش برویم که سلاح های اتمی یک تهدید وحشتناک برای کل بشریت است. بنابراین، لازم است که این موضوع به طور کامل مورد بحث قرار گیرد و به طور اتفاقی به آن متوسل نشویم و روی آن نباید مانور داد.

اگر به طور جدی تصمیم به مبارزه با شرورهای جهانی دارید، سه کابلی که در دریاها به آمریکا و اروپا منتهی می شود را قطع کنید. کشتی های آنها در سراسر جهان حرکت می کنند و در چنین صورتی عقیم خواهند ماند. شما بودجه کافی دارید و لازم نیست خودتان این عمل را انجام دهید. در باره تجربیات قبلی این پدیده تحقیق کنید. کشور ما تجربه شگفت انگیزی در تمام زمینه ها دارد.

یک یاوه گو (مکرون) در فرانسه می دوید و فریاد می زد که می خواهد به سمت ما شلیک کند. در نتیجه، رای دهندگان این کشور به خود او شلیک کردند. وی مانند یک احمق کامل به نظر می رسد. او در انتخابات گذشته شکست سختی را متحمل شد. وضعیت شولتز در آلمان هم همینطور به نظر می رسد. در انگلیس نیز احتمالاً در انتخابات آینده نتیجه مشابهی خواهند گرفت. بدون تردید تمام این بازیگران ضد مردمی صحنه را ترک خواهند کرد.

بله! جهانی گرایان به شما اعلان جنگ داده اند. پتانسیل و امکانات آنها ده برابر ما است. اگر قرار است برنده شویم، برنامه و تجربه کشور بزرگ اتحاد شوروی را باید در دستور کار خود قرار دهیم. از تجربه منحصر به فرد حزب کمونیست چین الهام بگیریم.

هم اکنون سوال واضح است. یا اجتماعی شدن که سعادت بشریت را نوید می دهد، یا جهانی شدن که به معنی فاشیسم که ویرانی و رسوایی کامل است.

آری ما طرفدار سوسیالیسم هستیم و اجتماعی شدن قطعا راه گشا خواهد بود!

 

https://www.rline.tv/news/2024-06-11-my-za-sotsializm-i-on-obyazatelno-pobedit-gennadiy-zyuganov-vystupil-pered-zhurnalistami-v-gosdume-1/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: