ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وحشت از شورش مردم

در میدان فاطمی تهران

 
 
 

 

 

از اولین ساعات بامداد پنجشنبه ای که گذشت، انبوهی از نیروهای انتظامی با ماشین های ویژه در میدان فاطمی مستقر شدند. این استقرار چنان گسترده و عجیب بود که رهگذران با تعجب از یکدیگر می پرسیدند چه خبر است؟ عده ای فکر می کردند این تجمع برای اجرای طرح تحمیل حجاب است، اما برای تحمیل حجاب به چنین آرایش نیروئی نیاز نیست و تازه چرا نیروئی اینگونه  مسلح؟

من روز قبل از آن در خیابان فاطمی و خیابان های منشعب از آن و اطراف تئاتر شهر تهران این شعار نویسی را روی دیوارها دیده بودم "اسرائیل تو حمله کن، ما می آئیم کف خیابان".

این شعار را نیمه شب، خط خطی کرده بودند اما هنوز کلماتی از آن روی دیوارها بود. از سحرگاه پنجشنبه شایعه حمله قریب الوقوع اسرائیل به ایران در تهران به سرعت برق و باد پیچید. آن تجمع نیروی نظامی در میدان فاطمی و مشابه آن در اطراف تئاتر شهر که عکس آن را می بینید در واکنش به این شعار و این احتمال بود. آن شعار، این تجمع نیروی نظامی و انتظامی را در کنار صحنه های مشمئز کننده ای که بعنوان اجرای طرح حجاب در سطح شهر اجرا کردند را وقتی در کنار هم بگذارید، آنوقت اوضاع بیشتر دستتان می آید و دقیق تر متوجه می شوید که دستهای پنهان اسرائیل در خود حکومت از یکسو و ترس حکومت از شورش احتمالی مردم از سوی دیگر تا چه حد جدی است و یا جدی گرفته می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: