ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حکومت متهم اصلی است

جامعه ایران سرشار

از خشم و خشونت شده است

 
 
 

 

 

حاکمیت در ایران  نمی خواهد قبول کند که خشونت را  تا عمق جامعه ترویج کرده و خود پیشگام این خشونت نهادینه شده در جامعه است.

وقتی پلیس و گشت ارشاد با زنان و مردان معترض به رفتار خشونت آمیز با زنان به دلیل بدحجابی اعتراض می کنند با خشونت برخورد می کند، وقتی سه سال پس از اعتراضات سال ۱۴۰۰ هنوز حکم اعدام صادر می کند، وقتی زندان ها را از زندانیان سیاسی و مدنی پر کرده، وقتی قاضی قضاوت نمی کند بلکه قساوت می کند، وقتی امام جمعه و رهبر فرمان آتش به اختیار می دهند، وقتی قانون بر کشور حاکم نیست، نتیجه اش همان می شود که در هر مسابقه ورزشی - از فوتبال تا کشتی- بازنده و برنده و طرفدارانشان به جان هم می افتند، در مدرسه معلم و ناظم با مشت و لگد و سیلی با دانش آموزان صحبت می کنند، در هرتصادف نزاع آغاز می شود و در این میان اوباش نیز متناسب با این بی قانونی و خشونت به آسانی قمه می کشند و آدم می کشند. همین است که اعتراضات مردمی نیز به سرعت به خشونت می انجامد، چرا که حکومت با اعتصاب و اعتراض نیز با مشت و لگد و شلیک گلوله با معترضات و اعتصابیون حرف می زند.

این وضع خاتمه نمی یابد، مگر قانون حاکم شود و رفتار حکومت با مردم تغییر کند. هم در کلام و هم در عمل.

به تازه ترین نمونه خشونت نهادیه شده در جامعه مراجعه کنید. روز گذشته در بین چند موتور سوار در مجیدیه شمالی نزاع در گرفت که با کشته شدن یک جوان به ضرب چاقو خاتمه یافت.

به نمونه دیگر توجه کنید: معاون مدرسه با دانش آموز با آن زبانی صحبت کرده که جای آن را بر صورت و گردن دانش آموز می بینید. به آمار پزشکی قانونی مراجعه کنید و به پرونده نزاع های خانوادگی و حتی اختلاف میان زن و شوهر ها که بسرعت کار به نزاع و قتل می انجامد.

نمونه ای دیگر:

دختر ۱۱ ساله به همراه مادر ۴۰ ساله‌اش جهت خرید لباس به یک مزون خانگی می‌روند و پس از پرو کردن لباس، مورد تمسخر از سوی فروشندگان ( زن ۲۶ ساله به همراه مادر ۵۰ ساله‌اش) قرار می‌گیرند که پس از مشاجره با آنها درگیر می‌شوند. دختر ۱۱ ساله پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، فروشنده ۵۰ ساله را به قتل می‌رساند. مادر دختر نیز با سلاح سرد، دختر مقتول را مجروح می‌کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۱ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: