ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تظاهرات میهن پرستان فرانسه

علیه ناتو و اتحادیه اروپا

ریا نووستی- مترجم نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

به گزارش خبرنگار ریانووستی، روز ۲۷ آوریل با فراخوان حزب ناسیونالیست "میهن پرستان فرانسه"، تظاهرات وسیعی برای صلح و مخالفت با تخصیص بودجه برای اوکراین و خروج این کشور از ناتو در پاریس برگزار شد.

سازمان دهندگان اعتراضات اعلام کردند: ما امروز به طور نمادین برای پایان دادن به بردگی و جنگ، پرچم ناتو را دراینجا پاره خواهیم کرد. همچنین خواستار خروج فرانسه از اتحادیه اروپا هستیم تا از شر فرمانبری از الیگارشی این اتحادیه خلاص شویم.

 فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان در این تجمع سخنرانی کرد و به طور سنتی پرچم ناتو و اتحادیه اروپا را پاره کرد.

روی بنرها و پوسترها نوشته شده بود: "برای صلح"، "خروج از اتحادیه اروپا"، "ناتو - توقف"، "اروپا - کافی است"...

تظاهرکنندگان بطور ممتد شعار می دادند: "هر چه سریعتر ناتو را ترک کنید".

در پایان ماه فوریه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که پاریس برای جلوگیری از پیروزی روسیه در جنگ اوکراین، هر کاری را انجام خواهد داد. وی در عین حال اظهار داشت که سران کشورهای اروپایی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین رایزنی کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

چندی بعد، رهبر فرانسه که هم از سوی متحدان ناتو و هم از طرف رهبران همه احزاب سیاسی در داخل کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفت، سخنان خود را تا حدودی تعدیل کرد. رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری فرانسه در مورد کمک به کیف "محدودیت و خط قرمز" ندارد.

 در همان زمان مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی اعلام کردند که تصمیمی در باره انتقال نیروهای نظامی به اوکراین ندارند. به ویژه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع این کشور تاکید کردند که آلمان پرسنل نظامی خود را به اوکراین اعزام نخواهد کرد. علاوه بر این، رئیس دولت آلمان تصریح کرد که کشورهای ناتو در مجموع قرار نیست نیروی نظامی به آنجا بفرستند.

در عین حال مقامات کرملین در باره اظهارات مکرون هشدار دادند که چنین تحولی ناگزیر به درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ائتلاف آتلانتیک شمالی منجر خواهد شد.

همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در مصاحبه با دیمیتری کیسیلف، روزنامه نگار تاکید کرد، ورود  گروه‌های نظامی اروپایی به اوکراین به هیچ وجه وضعیت میدان نبرد را تغییر نخواهد داد و تنها عواقب نا گواری را برای مقامات کیف و مردم اوکراین در پی خواهد داشت.

 

https://ria.ru/20240427/protest-1942815422.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: