ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۰ اردیبهشت

نبرد زود هنگام

برای ریاست مجلس آینده

 
 
 

 

 

حمید رسایی که با دوپینگ قهر مردم از صندوق های رای در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم نفر سوم تهران شده، حالا برای رسیدن به ریاست مجلس شال و عمامه کرده است. به مصداق این ضرب المثل که "وقتی آب سربالا می رود قورباغه هم ابوعطا می خواند"، جبهه پایداری چنان صحنه را خالی دیده که یک لیست از کاندیداهای ریاست مجلس تهیه کرده است. تکلیف ۹۰ صندلی خالی مجلس دوازدهم قرار است در مرحله دوم انتخابات که ۲۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد معلوم شود. جبهه پایداری امیدوار است که با ادامه قهر مردم و در سایه بی اعتنائی آنها به انتخابات، در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، ترکیب اکثریتی خود در مجلس آینده را کامل کند. از جمله انگیزه های اجرای طرح "نور" که به طرح "گور" معروف شده همین تشدید قهر مردم از صندوق های رای است تا به کمک نیروی سازمان یافته خود، صندوق ها را با رای به نامزدهای خود پر کند. البته طرح نور دو انگیزه دیگر هم داشت و دارد. روز اول اجرای این طرح با پیش بینی حمله اسرائیل به ایران و بهم خوردن اوضاع در تهران شروع شد و به همین دلیل نیروی نظامی و انتظامی با هم در خیابانها مستقر شدند. بلافاصله معلوم شد که طرح نور یک هدف دیگری هم داشته که مشابه همان هدف پیش بینی حمله نظامی به ایران از سوی اسرائیل بوده و آن گران شدن بنزین و ترس از تکرار شورش مردم به سبک شورش بنزین در دولت روحانی بود. جنجال حجاب و انبوه خبرها و واکنش ها چنان بود که گرانی بنزین عملا در حاشیه قرار گرفت و دولت به هدفش رسید. احتمالا پس از دست یابی به هدف بعدی، یعنی خانه نشینی مردم در انتخابات مرحله دوم مجلس فیتیله طرح نور پائین کشیده خواهد شد و نبرد در داخل مجلس بر سر کسب ریاست و هیات رئیسه مجلس آغاز خواهد شد که برای آن نبرد دیگر به طرح نور نیاز نیست.

حمید رسائی که نامزد اصلی جبهه پایداری برای ریاست مجلس و کنار گذاشتن قالیباف و کوتاه سازی دست سپاه از مجلس است، از حالا عقب نشینی از خیابان و بسیج نیرو در داخل مجلس و در میان نمایندگان را آغاز کرده است. او روز گذشته نه خطاب به مردم بلکه خطاب به نمایندگانی که باید رای به هیات رئیسه جدید مجلس بدهند گفت:

«هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند دفتر، وسیله نقلیه، عوامل دفتر، محل اسکان برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را برای ایفای وظیفه نمایندگی منتخبان فراهم کند. خصوصا که برخی منتخبان، به ویژه کسانی که در حال حاضر نماینده نیستند برای حفظ استقلال خود و عدم وابستگی به کانون‌های ثروت، در ایام انتخابات بخشی از سرمایه شخصی‌شان را هزینه کرده‌اند و حتما به این امکانات نیاز دارند.»

آیا مردم و فعالان سیاسی داخل کشور و سوپر انقلابی های چپ خارج از کشور از خواب بیدار خواهند شد و یا همچنان در رویای براندازی آنقدر باقی می مانند تا مجلس را انجمن حجتیه قبضه کند؟

عکس: مانور روز گذشته سیاهی لشگر جبهه پایداری در خیابان انقلاب و اطراف دانشگاه تهران و مراکز فرهنگی با همان هدفی که دربالا نوشته شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: