ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عکس با دو پیام مهم

اسرائیل بیهوده بدنبال

رهبر میدانی حماس می گردد

 
 
 

 

 

امریکا بیش از هر زمانی زیر فشار افکار عمومی جهان بخاطر حمایت از اسرائیل است. لابی های اسرائیل در امریکا نیز یکپارچگی خود را برای حمایت از نتانیاهو از دست داده اند. ادامه بمباران غزه نتیجه ای جز تضعیف باز هم بیشتر موقعیت امریکا در میان کشورهای عرب دارای روابط نزدیک با امریکا نیست. در خود امریکا جنبش وسیع دانشجوئی علیه جنگ غزه که منجر به سرکوب و تیراندازی و دستگیری در دانشگاهها شده عملا موقعیت بایدن را برای انتخابات ریاست جمهوری تضعیف کرده و ترامپ از آب گل آلوده ماهی پیروزی را خواهد گرفت. جنبش دانشجویی و روشنفکری امریکا علیه اسرائیل و بمباران غزه به اروپا بویژه فرانسه نیز کشیده شده است. مردم با بهره گیری از اینترنت درعرض چند دقیقه در جریان اخبار دیگر کشورها قرار می گیرند و دولت ها نمی توانند جلوی اطلاع رسانی های مردم به یکدیگر را بگیرند. سنگین ترین و بی سابقه ترین تلاش غرب برای بستن تمام روزنه های خبری به روی مردم برای جلوگیری از آگاهی آنها از دلیل و عمق جنگ اوکراین اعمال شد و شاهدیم که این سانسور نیز نتوانست دوام بیآورد. در مورد جنایات اسرائیل در غزه نیز همین است. تعلل های نتانیاهو برای حمله به رفح نیز ریشه در همین واقعیاتی دارد که به آنها اشاره شد. این تعلل ها همزمان شده است با مذاکرات آتش بس و متقاعد کردن حماس به قبول آتش بس. آن نیروئی که اسرائیل می خواست چند روزه آن را از صفحه روزگار محو کند، حالا پس از ۶ ماه باید آن را متقاعد کند که تن به آتش بس بدهد و شرایط خود را برای قبول آتش بس اندکی تعدیل کند!

بموجب آخرین اخبار از  قاهره، پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق بر سر تبادل اسیرانی که در اختیار حماس هستند و زندانیان فلسطینی که در زنانهای اسرائیل هستند حاصل شده است.

حماس نیز روز گذشته تلویحا این خبر را تائید کرد و گفت که در مورد بسیاری از اختلاف نظرها یک چارچوب توافقی بدست آمده است.

رئیس سازمان "سیا" که دیپلمات ترین عضو کابینه بایدن است، بار دیگر به خاورمیانه سفر کرده و خود را به مصر رسانده است تا در جریان مذاکرات آتش بس باشد. مذاکراتی که بر مبنای طرح خود رئیس سازمان سیا تنظیم شده است. او به مصر سفر کرده تا رهبران سیاسی حماس دیدار کرده و از طرف امریکا به آنها قول اجرای توافق ها را بدهد.

در خود اسرائیل تظاهرات علیه نتانیاهو همچنان ادامه دارد و در بدنه دولت و در میان دولتمردان سابق اسرائیل نیز تند ترین انتقادها از نتانیاهو شدت گرفته است. او باید برود، اگر با پای خود نرود با لگد مخالفان خواهد رفت.

درگرماگرم این رفت و آمدها و مذاکرات و در اوج استدلال نتانیاهو برای حمله به رفح و دستگیری و یا کشتن یحیی السنوار (رهبر میدانی حماس) عکسی از او، ظاهرا در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد که دو پیام بسیار مهم داشت. این عکس که مربوط به دیدار رهبران میدانی حماس با رهبر جمهوری اسلامی است میگوید:

۱- دنبال السنوار در غزه نگردید، او در جای امن دیگری است.

۲- کلید غزه نیز در اختیار ایران است و حمله به رفح به آن نتیجه ای نمی انجامد که نتانیاهو در پی آنست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: