ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بند بازی مکرون

روی طناب جنگ اوکراین!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

مترجم نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

روزنامه کومرسانت سوم ماه مه، مصاحبه مجله اکونومیست با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را که در آن گفته است، از سخنان قبلی خود در باره اعزام احتمالی نیروهای نظامی به اوکراین سر باز نخواهد زد، منتشر کرد.

مکرون ادامه داده است که چنانچه جبهه های اوکراین توسط نیروهای نظامی روسیه در هم شکسته شود و کیف تقاضای کمک نظامی بکند فرانسه در ارسال نیروهای خود به اوکراین تاخیر نخواهد کرد.

به گفته امانوئل ماکرون، کشورهای غربی برای مدت طولانی تردید کرده‌ اند و محدودیت‌های مجاز خود را در یک درگیری نظامی مشخص می‌ کنند. این در حالی است که اکنون هم بحث امنیت اروپا و هم اقتدار غرب مطرح است. وی معتقد است که اروپا با عدم مداخله مستقیم نظامی، خود را تضعیف می کند.

وی گفته است، من یک هدف استراتژیک روشن دارم: روسیه نمی تواند در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، امنیت در اروپا وجود نخواهد داشت. اگر اروپایی‌ها میلیاردها دلار هزینه کنند و بگویند که بقای این قاره در خطر است و تلاشی برای متوقف کردن روسیه نکنند، می‌توانند دست روی دست بگذارند؟

با این حال، برای اعزام نیرو به اوکراین، ابتدا باید از طرف کیف درخواست شود. ماکرون یادآور شد که پاریس نیروهای نظامی خود را برای کمک به کشورهای آفریقایی را ، هنگامی که رهبران آنها درخواست کردند، به آنجا فرستاد.

مکرون افزود: «بنابراین، من معتقدم که حذف عدم درخواست مستقیم نظامی اوکراین از اروپا  به معنای آموختن درس‌های دو سال گذشته است. وی خاطرنشان کرد که در نشست سران ناتو در تابستان ۲۰۲۲، همه عرضه تانک، موشک های دوربرد و هواپیما را رد کردند. در حالی که هم اکنون غرب آنها را به اوکراین منتقل می کند. وی همچنین گفت که بسیاری از کشورها از قبل رویکرد فرانسه را درک کرده بودند و با موضع ما موافق بودند و این اصل قابل قبولی است.

به گفته رئیس جمهور فرانسه، سخنان وی در باره مشارکت نظامی احتمالی در اوکراین مؤثر بوده است.

مکرون، در مصاحبه با اکونومیست افزود که اروپا باید خود را از وابستگی نظامی به ایالات متحده رها کند، صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا می شود.

امانوئل مکرون در ۲۶ فوریه پس از دیدار با رهبران اتحادیه اروپا گفت که اجازه انتقال نیروهای اروپایی به خاک اوکراین را خواهد داد. او در ماه مارس تصریح کرد که رد نکردن چیزی به معنای انجام آن نیست.

اخیراً مقامات روسیه اعلام کردند که فرانسه در حال آماده سازی ۲ هزار پرسنل نظامی برای اعزام به اوکراین است. پاریس این اطلاعات را تحریک آمیز خواند.

 

https://www.rline.tv/news/2024-05-03-makron-dopustil-otpravku-frantsuzskikh-voysk-na-ukrainu-posle-prosby-kieva/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: