ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نمایشگاهی در مسکو

کلکسیون سلاح های ناتو

که روسیه در اوکراین به غنیمت گرفته!

 
 
 

 

 

 

روز اول ماه مه، نمایشگاه بزرگی از تجهیزات نظامی ناتو که روسیه در جنگ اوکراین آن را توانسته سالم و یا تقریبا سالم بدست آورده و به پشت جبهه منتقل کند برپا شد. این نمایشگاه که با استقبال وسیع مردم روبرو شد، تنها بخشی از تجهیزات نظامی ناتوست که به چنگ روسیه افتاده و چندین برابر آن در جبهه های جنگ بکلی نابود شده و دیگر ارزش انتقال به پشت جبهه نداشته اند. دو کانال جنگ پژوهی جنگال و جنگ پژوهی گزارشی تصویری از این نمایشگاه منتشر کرده اند. گزارش جنگال از سوی مسئول کانال جنگال که خود ساکن مسکوست تهیه و منتشر شد و گزارش کانال جنگ پژوهی توسط یکی از بینندگان آن سایت از مسکو تهیه و برای کانال ارسال و منتشر شده است. فیلمی که در کانال جنگال منتشر شده همراه با توضیحاتی است که در حد خود جالب است و البته نقص آن حرفه ای نبودن گزارش و توضیحات است.

این کمبود و نقص در گزارش منتشر شده در کانال جنگ پژوهی بسیار بیشتر و غیرحرفه ای تر است. این نقص قابل درک است زیرا هیچ کدام از تهیه کنندگان این گزارش روزنامه نگار و گزارشگر حرفه ای نبوده اند.

در نخستین روز این نمایشگاه وابستگان نظامی بیش از ۵۰ کشور از آن دیدن کردند. این نمایشگاه در پارک “پیروزی” مسکو برپا شده و تا روز ۹ ماه مه که روز پیروزی ارتش سرخ بر فاشیسم هیتلری و فتح برلین پایتخت آلمان توسط آن ارتش است برپا خواهد بود. از هم اکنون تدارک وسیعی برای مراسم و رژه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو جریان دارد.

در دو گزارش نمایشگاه، انواع تانک ها، نفربرها و تسلیحات ارسال امریکا و دیگر کشورهای ناتو به اوکراین که به چنگ روسیه افتاده دیده می شود. از نکات جالب نمایشگاه اطلاع و آگاهی بازدیدکنندگان نمایشگاه از مشخصات این تسلیحات نظامی است که در فیلم منتشر شده بصورت غیرمستقیم شنیده می شود. البته به زبان روسی.

ما در ادامه این خبر و معرفی، ضمن تشکر و قدردانی از زحمت و اقدام هر دو گزارش دهنده، هم لینک گزارش کانال جنگال را منتشر می کنیم که خود مدیر و مسئول این کانال گزارش آن را میدهد و هم  دو فیلم کانال جنگ پژوهی که در یوتیوب نیست را.

 https://youtu.be/RXV9iKnHnSg?si=eQkvWMmsjqZ_QeJ4


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: