ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه

امریکا و اروپا

بدنبال جانشین برای زلنسکی اند 
 
 

 

 

بموجب داده های خبری و ادعاهائی که برخی رسانه ها می کنند، کاخ سفید می خواهد از رهبری اسرائیل و رهبری اوکراین خلاص شود تا بتواند سیاست های استراتژیک خود را پیش ببرد. در مورد نتانیاهو، تقریبا این مسئله آشکار است، بویژه که جنبش دانشجوئی امریکا علیه جنگ غزه، می رود تا نقش کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بازی کند و میوه این جنبش را ترامپ بچیند.

اما در باره اوکراین و زلنسکی، بموجب بیانیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمریکا تلاش هائی را آغاز کرده تا جایگزینی برای « زلنسکی» بیابد.

خبرگزاری اسپوتنیک در  این باره گزارش داد که تماس‌های مهمی با «پترو پروشنکو» رهبر حزب همبستگی اروپایی اوکراین و «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف گرفته شده است.

از دیگر افرادی که آمریکا با آن‌ها در این زمینه در حال تماس است، «آندری یرماک» رییس دفتر زلنسکی، «والری زالوژنی» فرمانده پیشین ارتش اوکراین و «دمیترو رازومکوف» رییس پیشین پارلمان اوکراین است. با توجه به این که دوره قانونی ریاست جمهوی زلنسکی بزودی تمام می شود، این افراد در صورتی که شرایط در میدان جنگ بدتر شود و نیاز فوری به تغییر  رهبر اوکراین باشد، بیش از بقیه مطرح هستند.

در همین بیانیه تاکید شده که هم آمریکا و هم اروپا از فروپاشی ارتش اوکراین و پیروزی های روسیه نگران هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: