ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش تظاهرات دانشجوئی در  امریکا- عسگرداوودی

چماقداران ایرانی و امریکائی

در حمله به جنبش دانشجوئی

 
 
 

 

 

شنبه ۱۵ اردیبهشت پلات فرم خارجی:

در حالی که تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه های ایالات متحده ادامه دارد، گروهی از جوانان طرفدار اسرائیل به تظاهر کنندگان طرفدار فلسطین در دانشگاه کالیفرنیا، لس انجلس و اوکلاهما  تجمع کرده اند، حمله کردند.

به گزارش «نیشن»، چماقداران طرفدار اسرائیل توسط «میلیاردر بیل اکمن و دوستانش از جمله جسیکا ساینفلد (همسر کمدین جری ساینفلد) » تامین مالی می شوند.

جسیکا ساینفلد شخصا در رسانه های اجتماعی خود  نوشت که او ۵۰۰۰ دلار در پلات فرم GoFundMe بمنظور جمع آوری کمک های مالی علیه تظاهرات دانشگاه اوکلاهما اهدا کرده است. GoFundMe یک پلت فرم سرمایه گذاری جمعی سودآور امریکایی است که به مردم اجازه می دهد تا برای رویدادهای مختلف زندگی مانند جشن ها و فارغ التحصیلی و در شرایط چالش برانگیز ی مانند حوادث و بیماری ها پول جمع آوری کنند. از سال ۲۰۱۰ تا آغاز سال ۲۰۲۰، بیش از۹ میلیارد دلار در این پلات فرم با کمک بیش از ۱۲۰ میلیون اهدا کننده جمع آوری شده است.

جسیکا ساینفلد (همسر کمدین جری ساینفلد) اعلام کرد: "بله، من به پلات فروم GoFundMe کمک مالی کردم و این کار شهرهای دیگر نیز در حال برنامه ریزی هستند، بنابراین به عنوان یهودیان امریکایی لطفا آنچه را که می توانید انجام دهید. اسامی کمک های مالی ناشناس می می ماند. به عنوان یهودیان امریکایی مغرور، ما به اشتراک گذاشتن نور و عشق خود ادامه خواهیم داد.»

پلات فروم GoFundMe که تا روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بیش از ۹۳۰۰۰ دلار کمک مالی علیه طرفداران صلح جمع آوری کرده بود و از زمان آغاز جمع آوری کمک مالی نام و توضیحات سازمان دهنده خود و کمکی مالی کنندگان را تغییر داده است.

در بین گروه حمله کننده به تظاهرات دانشجویان در دانشگاه اوکلاهما  تعداد قابل توجهی از سلطنت طلبان ایرانی مشاهده می شود.

به نوشته تارنگاشت «نیش»، بسیاری از معترضان طرفدار اسرائیل از جمله سلطنت طلبان ایرانی می باشند. دیگر افراد مشهور، از جمله بازیگران «ملیسا باررا» و «جان کوزاک»، تصاویری از حامیان چماقدار طرفدار اسرائیل را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند.

«بیل اکمن، میلیاردر مدیر صندوق سرمایه گذاری»  مدعی شد که  یک زن یهودی در تیراندازی پلیس در دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، و ۱۰ هزار دلار به  پلات فرم بانکی GoFundMe بمنظور سرکوب تظاهرات در دانشگاه جورج واشنگتن اهداء کرده است.

البته بیل اکمن بیل اکمن، میلیاردر مدیر صندوق سرمایه گذاری در این رابطه گفت: "ادعا می کنند که من ضد اعتراضات را در محوطه دانشگاه UCLA یا جاهای دیگر تامین می کنم. این کاملا نادرست است. من هزینه اعتراضات را تامین نمی کنم. او گفت: البته من " شرکت و گروه UNC و گروه تولیدی دوربین های GoPro که حذف تبلیغات حماس در محوطه دانشگاه را انجام دادند حمایت می کنم."

همزمان افشاء شد که برخلاف ادعا های کمک کنندگان مالی برای سرکوب اعتراضات نمایندگان دو حزب جمهوری خواه و دموکراتها از اف بی ای خواستند با اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین مقابله کند. بدین ترتیب که در جلسه ای توسط یک جمع سیاسی که خود را «خود مرکز» توصیف می کند، با حضور حدود ۳۰۰ شرکت کننده، از جمله متولیان چندین دانشگاه، نماینده دموکرات جاش گوتایمر از نیوجرسی و نماینده جمهوری خواه مایک لاولر از نیویورک در مورد اینکه چگونه کنگره می تواند به سرکوب بیشتر معترضان دانشجویی کمک کند و چگونه FBI می تواند بیشتر درگیر شود، مذاکره کرده اند.

تارنگاشت اینترسپت، روزچهارشنبه ۱۲ فرودین در رابطه با جلسه مشترک نمایندگان دو حزب با عنوان « خود مرکز» برگزار شده، اعلام کرد:

بر اساس گزارش ضبط شده ای از جلسه ای که به دست اینترسپت رسیده است، هر دو نماینده از همکاری دانشگاه هایی که از پلیس می خواهند اعتراضات خشونت آمیز را سرکوب کنند، ستایش کردند و قول دادند که کنگره برای تحقیق در مورد جنبش های دانشجویی تلاش خواهد کرد. در دو هفته گذشته تظاهرات دانشجویان به بیش از ۱۵۰ دانشگاه گسترش یافته است.

منابع:

https://harici.com.tr/uclade-filistin-protestosuna-saldiran-grubu-milyarder-bill-ackman-ve-jessica-seinfeld-fonlamis/

https://harici.com.tr/uclade-filistin-protestosuna-saldiran-grubu-milyarder-bill-ackman-ve-jessica-seinfeld-fonlamis/

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: