ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی پوتین پس از مراسم تحلیف

مدیریت روسیه

به نخبگان سپرده خواهد شد

 
 
 

 

 

راشا تودی- ولادیمیر پوتین روز ۷ ماه مه با حضور اعضای شورای فدراسیون، نمایندگان دومای ایالتی و قضات دادگاه قانون اساسی فدراسیون روسیه به مردم روسیه سوگند یاد کرد و پس از آن والری زورکین رئیس دادگاه قانون اساسی از قانونی بودن ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین خبر داد و سند ریاست جمهوری را به وی تقدیم کرد.

پوتین در این مراسم طی سخنانی گفت:
من می خواهم در برابر قهرمانان کشور، شرکت کنندگان در عملیات نظامی ویژه، همه کسانی که برای میهن می جنگند، سر تعظیم فرود آورم. بار دیگر از اعتماد و حمایت شما تشکر می کنم و اکنون همه شهروندان روسیه را خطاب قرار می دهم...

پوتین با اشاره به اینکه خدمت به عنوان رئیس جمهور روسیه افتخار، مسئولیت و وظیفه مقدسی است، خاطرنشان کرد: به شما اطمینان می دهم که در آینده منافع و امنیت مردم روسیه بالاتر از هر چیز برای من خواهد بود.

وی تاکید کرد که اراده تثبیت شده میلیون ها نفر، نیروی عظیمی است که شاهدی بر اعتماد قوی مشترک همه اقوام کشور است. سرنوشت روسیه توسط خود شهروندان کشور به خاطر نسل امروز و آینده تعیین خواهد شد. شما شهروندان روسیه در انتخابات اخیر، صحت مسیر کشور را تایید کرده اید. در حال حاضر که ما با چالش های جدی روبرو هستیم که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. این درک عمیق از اهداف مشترک تاریخی ما، عزم راسخ برای دفاع قاطعانه از انتخاب خود، ارزش‌ها، آزادی و منافع ملی روسیه می‌ بینم.

رهبر روسیه ابراز اطمینان کرد که این کشور این دوره ویژه را با عزت پشت سر خواهد گذاشت و حتی قوی تر نیز خواهد شد. در عین حال برنامه های بلندمدت و پروژه های کلان با هدف دستیابی به اهداف توسعه قطعا اجرا خواهد شد. اول از همه، ما در مورد نجات مردم صحبت می کنیم.

من مطمئن هستم که حمایت از ارزش‌ها و سنت‌های خانوادگی با قدمت قرن‌ها ادامه خواهد یافت تا انجمن‌های عمومی و مذهبی، احزاب سیاسی و همه سطوح حکومت را متحد کند. تصمیمات ما در مورد توسعه کشور و مناطق باید موثر و عادلانه باشد و رفاه و کیفیت زندگی خانواده های روسی را بهبود بخشد.

روابط بین المللی


ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: روسیه برای تقویت روابط خوب و برابر با همه کشورهایی که آن را شریکی قابل اعتماد و صادق می دانند، باز بوده و خواهد بود.

ما گفتگو با کشورهای غربی را رد نمی کنیم. انتخاب با آنهاست: آیا قصد دارند به تلاش برای مهار توسعه روسیه ادامه دهند، سیاست تهاجم، فشار مداوم بر کشور ما را برای سال‌ها ادامه دهند یا به دنبال راهی برای همکاری و صلح باشند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانی درباره مسائل امنیتی و ثبات راهبردی تاکید کرد: گفت‌ وگو امکان‌ پذیر است، اما نه از موضع قدرت، بلکه بدون هرگونه غرور، خودپسندی و انحصار طلبی، یعنی تنها در شرایط مساوی و با رعایت منافع یکدیگر.

پوتین در عین حال خاطرنشان کرد که روسیه به همراه شرکای خود در ادغام اوراسیا و سایر مراکز توسعه مستقل، به کار برای تشکیل نظم جهانی چند قطبی و یک سیستم امنیتی برابر و غیرقابل تقسیم ادامه خواهند داد.

 

گذشته و آینده روسیه


پوتین همچنین خاطرنشان کرد که در دنیای پیچیده امروزی که به سرعت در حال تغییر است، باید خود کفا و رقابتی بود تا افق‌های جدیدی را برای کشور باز کند. در عین حال، مهم است که درس های تاریخ را به خاطر بسپاریم، نه اینکه هزینه غم انگیز نا آرامی ها و آشوب های داخلی را فراموش کنیم.
در این راستا، دولت و نظام سیاسی-اجتماعی روسیه باید قوی و کاملاً مقاوم در برابر هرگونه چالش و تهدید باشد، پیشرفت و ثبات توسعه، وحدت و استقلال کشور را تضمین کند. در عین حال، ثبات به معنای رکود نیست. وی افزود: نظام دولتی و عمومی ما باید انعطاف پذیر باشد، شرایطی را برای نوسازی و حرکت رو به جلو ایجاد کند.

رئیس جمهور به تغییرات در فضای جامعه روسیه اشاره کرد: جایی که اکنون قابلیت اطمینان، مسئولیت متقابل، صداقت، نجابت، و شجاعت بسیار ارزشمند است

من هر کاری انجام خواهم داد تا افرادی که بهترین ویژگی های انسانی و حرفه ای خود را نشان داده اند، وفاداری خود را به میهن با عمل ثابت کنند و در مدیریت عمومی، اقتصاد و در همه زمینه ها پست های در خور داشته باشند.

به گفته وی، وظیفه مقامات روسیه تضمین تداوم قابل اعتماد در توسعه کشور برای دهه های آینده، پرورش و آموزش نسل های جوانی است که قدرت روسیه را تقویت کنند.

 

https://russian.rt.com/russia/article/1309521-putin-inauguraciya-prezident-rossiya


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: