ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۹ اردیبهشت

جهان بر لبه پرتگاه

جنگ اتمی غیر استراتژیک

 
 
 

 

 

روسیه آماده یک مانور نظامی با سلاح های اتمی غیر استراتژیک شده است. سلاح هائی که اگر جنگ با آن آغاز شود، قطعا مخرب ترین جنگ تاریخ بشر خواهد بود. جمهوری بلاروس، یک گام جلوتر برداشته و هواپیماهای حامل موشک های اتمی غیر استراتژیک را بارگذاری کرده است. بیم بلاروس آنست که ورود مستقیم نیروهای ناتو به اوکراین همزمان شود با به کار گیری سلاح های اتمی غیر استراتژیک علیه بلاروس. دولت انگلستان در آغاز  همین هفته با یک اطلاعیه تهدید آمیز از کسانی که به اوکراین سفر می کنند خواست تا از ۵۰ کیلومتری بیشتر به مرز بلاروس نزدیک نشود. معنای این اطلاعیه، به کار بردن موشک های اتمی غیر استراتژیک علیه بلاروس بود و به همین دلیل روسیه بلافاصله سفیر انگلستان را به همراه سفیر فرانسه به وزارت خارجه احضار کرد و به اطلاع آنها رساند که در صورت ورود ناتو به اوکراین و یا انتقال موشک های اتمی غیر استراتژیک به اوکراین روسیه از موشک های غیر استراتژیک اتمی خود در اوکراین استفاده خواهد کرد. فرمان پوتین برای مانور نظامی با سلاح های غیر استراتژیک اتمی،  ادامه احضار سفرای فرانسه و انگلستان به وزارت خارجه روسیه بود.

آنها که در امریکا، انگلستان و فرانسه باید معنای این احضارها و مانورها را بدانند بسیار سریع دانستند که روسیه اهل بلوف و شوخی نیست و آنچه را میگوید عمل می کند. به همین دلیل فرانسه و انگلستان بلافاصله اعلام کردند که قصد اعزام نیرو به اوکراین ندارند. البته نیروهای نظامی آنها در اوکراین و درکنار ارتش آن کشور هستند اما نه بصورت رسمی، درحالیکه رسما درجنگ کشته می شود و جنازه هایشان به فرانسه و انگلستان و لهستان منتقل می شوند.

این تحولات همزمان شد با سفر رئیس جمهور چین به فرانسه و مذاکرات دو نفره با مکرون رئیس جمهور فرانسه که در دوران اخیر تهدیدهای آتشین علیه روسیه میکرد ومبتکر اعزام نیروهای ناتو به اوکراین شده بود و ارتش فرانسه را نیز عملا درگیر جنگ اوکراین کرده است. درجریان سفر رئیس جمهور چین به فرانسه و تهدیدهائی که روسیه اعلام کرد، مکرون چند گام به عقب برداشت و حتی نماینده برای مراسم تحلیف پوتین به مسکو اعزام کرد. انگلستان نیز اعلام کرد که نمی خواهد نیرو به اوکراین بفرستد. آنها آن تهدید روسیه که در صورت حمله از اوکراین به داخل خاک روسیه با سلاح های ارسالی کشورهای عضو  ناتو، روسیه آن کشورها را اهداف جنگی تلقی کرده و حمله نظامی به آنها را مجاز می داند جدی گرفتند. پس از بازگشت رئیس جمهور چین به کشورش، قرار است پوتین راهی چین شود که قطعا نتایج سفر شی جین پینگ به فرانسه مورد ارزیابی دو رهبر قرار خواهد گرفت.

آیا این دیدارها و سفرها، جهان را از لبه یک جنگ هولناگ با سلاح های غیراستراتژیک اتمی دور خواهد کرد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: