ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از سوی پوتین و خطاب به مجلس

نخست وزیر روسیه پیشنهاد شد

و حالا نوبت کابینه جدید است

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

همانگونه که مقرر بود، یک روز پس  از جشن پیروزی ارتش سرخ بر فاشیسم هیتلری و با فاصله ای چند روزه پس از مراسم تحلیف پوتین، روز ۱۰ ماه مه، میخائیل میشوستین نخست وزیر کنونی روسیه، از طرف ولادیمیر پوتین بار دیگر، جهت پست نخست وزیری به مجلس دوماً معرفی شد. میشوستین پس از گرفتن رای اعتماد مجلس، اعضای کابینه دولت خود را معرفی خواهد کرد که حدس زده می شود در آن تغییرات مهمی در مقایسه با کابینه کنونی دولت روی بدهد.

 

 

گنادی زیوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس دوما، در ارتباط با معرفی میشوستین از سوی پوتین به خبرنگاران گفت:

 

چندی پیش در دیدار با رئیس جمهور اصرار داشتم که تا حد امکان به پیشنهاد های رأی دهندگان به ما توجه بشود. به طوری که  برنامه دولت، بودجه عمرانی کشور به نفع کسانی که روی زمین و در کارخانه ها کار می کنند و خواه ناخواه سرنوشت نسل ها را تعیین می کنند، سمت و سوی چپ داشته باشد.

به نظر می رسد رئیس جمهور در بیانیه خود در مراسم تحلیف بخش‌هایی قابل توجهی از پیشنهادات ما را در نظر گرفته است.

حال این سوال مطرح است که اجرای اهداف ملی به چه کسانی باید سپرده شود؟ با در نظر گرفتن این واقعیت که ما در شرایطی قرار داریم که علیه روسیه اعلام جنگ شده است. کاملاً روشن است که (انگلو ساکسون ها) این جنگ را برای تخریب و نابودی روسیه به راه انداخته اند. این امر مستلزم بسیج حداکثری، افزایش پتانسیل فنی، اتحاد جامعه و تسلط بر آخرین فناوری های زمانه است.

دولت میشوستین، چند قدم بسیار مؤثر و مهم برداشت. او کاملاً درک می کند که فناوری بالا به چه معناست. وی به پیشنهاد ما جهت ایجاد مراکزی برای دستاوردهای الکترونیک، ساخت ماشین آلات سنگین، ابزارسازی، هوش مصنوعی و برخی موارد دیگر در عمل پاسخ مناسب داد.

میشوستین ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخایر دولت را برای بهبود وضعیت سیستم الکترونیک اختصاص داد که بدون چنین سیستمی تضمین پیروزی در جبهه های جنگ غیرممکن است. ضمن اینکه او اهمیت آموزش، علم و ساخت ماشین ابزار را کاملاً درک می کند.

البته در نظر داشته باشیم که موفقیت هر دولتی به کار سیستماتیک معاونان و وزرا بستگی دارد. متأسفانه این دولت اراده سیاسی واحدی را برای تغییر مسیر و اجرای دستورات رئیس جمهور جهت رسیدن به توسعه اقتصادی از خود نشان نداده است.

سال گذشته ما به نرخ توسعه جهانی ۶.۳ درصد رسیدیم. این رقم حتی کمی بالاتر از میانگین جهانی است. اما دولت دوباره نرخ بهره را ۱۶ درصد افزایش داد. در ادامه این تصمیم ارزش روبل ۸۰ درصد کاهش یافت و کسب درآمد در ۵۳ درصد متوقف شد. کسب و کارهای کوچک و متوسط در حال سقوط هستند.

ما از پی گیری برنامه غذایی کشور حمایت کردیم. ما از برنامه توسعه پایدار روستایی، برنامه استفاده زمین های بکر حمایت کردیم. اما سیلوانف (وزیر دارایی) بودجه این برنامه ها را با وجود اینکه توسط شورای دولتی تصویب شده بود به نصف کاهش داد.

ما همواره اصرار داشتیم که تجربه منحصربه‌ فرد آموزش و علم عمومی را که زنده یاد ژورس آلفروف (دانشمند برجسته و برنده جایزه نوبل) به همراه تیم ما ارائه کرد، پیاده کنیم. اما متاسفانه از علوم بنیادی و آموزش کلاسیک حمایت نکردند. این در حالی است که علم و آموزش با بودجه ای نا چیز تأمین مالی می شود.

تقریباً یک سوم جمعیت هنوز با ۲۰ تا ۲۵ هزار روبل زندگی می کنند که با این حساب زندگی در آستانه فقر است.

در طول جنگ، الیگارش ها ۳۰۰ میلیارد دلار از کشور دزدید. این در حالی است که آنها حتی مالیات معمولی را هم نمی پردازند. امروز، در جلسه ای که با نخست وزیر داشتیم، ما صراحتا اعلام کردیم که از تلاش های او برای توسعه سیستماتیک صنعت، بخش کشاورزی و حوزه های اجتماعی حمایت می کنیم. همین‌ طور برای اضافه کردن بودجه علمی و آموزشی.

باز هم این سوال مطرح می شود: چه پرسنلی بار این مسؤلیت ها را به عهده خواهد گرفت و انجام خواهند داد؟ با مدیرانی که طی چهار سال گذشته مشکل آموزش و پرورش را حل نکرده اند باز هم همین نتیجه را می گیریم. این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های ما همچنان برنامه های قبلی خود را که تحت تاثیر متخصصان خارجی (آمریکایی) است ادامه داده اند.

ما اصرار داشتیم که باید جلوی پایین آمدن زاد و ولد را بگیریم. برای انجام این منظور باید لوایح خود را در باره حمایت از خانواده های پرجمعیت و کودکان جنگ، در مورد وعده های غذایی گرم برای دانش آموزان تصویب کنیم.

متأسفانه مسئولین مالی و اقتصادی دستورات رئیس جمهور و میشوستین را رعایت نمی کنند. باید شرایطی را ایجاد کنیم که آنها برای اعتلای کشور کار کنند و نه اطاعت از صندوق بین المللی پول و سایر ساختارهای خارجی که کار ساز نبوده اند.

امروزه ما با کمبود شدید پرسنل حرفه ای مواجه هستیم که باید در باره آن چاره‌اندیشی کرد...

من بر این اعتقاد هستم که میشوستین این فرصت را دارد تا زندگی مردم ما را بهبود بخشد. من باوردارم که او اراده کافی برای اصلاح وضعیت در آینده نزدیک را دارد. اما برای این کار دولت باید از خود اراده نشان دهد و به صورت یک تیم هماهنگ کار کند.

 

https://www.rline.tv/news/2024-05-10-gennadiy-zyuganov-eto-pravitelstvo-ne-proyavilo-edinuyu-politicheskuyu-volyu/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: