ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"ترامپ" نه دیروز و نه امروز

فردی قابل پیش بینی نیست

 
 
 

 

 

ترامپ غیر قابل پیش بینی ترین رئیس جمهور امریکا بود و غیر قابل پیش بینی ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای بازگشت به کاخ سفید.

استراتژی سیاسی و اقتصادی را در امریکا محافل بزرگ اقتصادی (بانکداری و تسلیحاتی) تعیین می کنند، اما رئیس جمهور نیز دارای اختیاراتی است که بستگی به توانائی هایش می تواند از آن استفاده کرده و مطابق سلیقه خود استراتژی کلان را پیش ببرد. بایدن را اوباما و هیلاری کلینتون رهبری کردند اما ترامپ فردی نیست که او را رهبری کنند. به همین دلیل است که او را فردی غیر قابل پیش بینی می دانند که به مقتضای موقعیت جهان و اوضاع داخلی امریکا می تواند تغییر روش بدهد. بنابراین، نمی توان او را امروز و در شرایط کنونی با آن ترامپ  چهارسال پیش که رئیس جمهور بود مقایسه کرد و یکسان دانست. آن سیاست هائی که او درباره خاورمیانه، اسرائیل، ایران، روسیه و چین داشت، شاید امروز آن نباشد که دیروز بود. ایده او ساختن و قدرتمند کردن امریکا از طریق تغییر اوضاع در داخل خود امریکاست. این تز و برنامه را در آن چهارسالی که رئیس جمهور بود هم داشت اما با شتابزدگی ها و خوش خیالی هائی که شاید اگر بار دیگر به کاخ سفید بازگردد از آنها فاصله بگیرد. از جمله درباره ایران و اسرائیل و عربستان، ناتو و اروپا و حتی چین.

او امروز خود را برنده قطعی انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا میداند و حتی ترکیب همکارانش را از هم اکنون به نمایش می گذارد. می گویند او می خواهد ایلان ماسک را معاون خود کند و "تاکر کارلسون" که با جسارت به مسکو رفت و با پوتین مصاحبه کرد را مشاور رسانه ای خود.

حتی اگر چنین هم نکند، فعلا و با زیرکی از موقعیت ایلان ماسک و کارلسون در امریکا استفاده می کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: