ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

۴۵ سال خودی و غیر خودی

تظاهر و چاپلوسی و فساد به بار آورد

 
 
 
 
 

 

نزدیک به چهار دهه است که برای استخدام و گزینش کارمندان دولتی و ارتقای اداری، علاوه بر مسایل عقیدتی و شرعی و اطلاعاتی، «ظاهر» داوطلبان هم به شدت مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد.

سیستم گزینشی معتقد است که آدم سالم و معتقد حتماً ظاهر ویژه‌ای هم باید داشته‌باشد.

در این سال‌ها میلیون‌ها جوان و نوجوان به خاطر بلندبودن موی سر یا کوتاه‌ بودن آستین پیراهن یا پوشیدن شلوار لی و نداشتن مقنعه و چادر سیاه از استخدام دولتی محروم شده اند و یا  تنبیه و توبیخ.

در هر اداره لیست بلندبالایی از ممنوعیت‌های پوششی به در و دیوار نصب است. همه‌ این‌ها برای جلوگیری از ورود افراد ناباب ونامسئول به نظام مدیریتی و اجرایی  کشور است.

اما این روزها بی وقفه اخبار دزدی‌ها و اختلاس‌های کلان موسسات و شرکت‌ها و بانک‌های «ارزشی» و روحانیون سرشناس در حوزه های علمیه  با نام‌های مقدس مذهبی در رسانه‌ها منتشر می شود. کمی دقت به قیافه‌ها و تیپ‌های دزدان و اختلاس‌گران خالی از خنده و عبرت نیست.

تقریباً همه‌ی این بزرگان، قیافه‌هایی بشدت مورد تایید نظام را دارند. صورت تیغ ندیده و ته ریش‌، پیشانی‌ مهرخورده‌، تظاهر به تواضع، پیراهن‌های یقه‌ گرد ، انگشتری عقیق و فیروزه و... همه حکایت از تعهدات شرعی دارند.‌

این روزها وقتی صورت‌های مسخ ‌شده اختلاسگران و دزدان حکومتی را می بینی انگار انسانیّت از چهره  همه شان رخت بر بسته و خبری از وقاحت در  چشم هایشان نیست.

"خالد رسول پور"


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: