ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حمایت حزب کمونیست روسیه

از وزیر دفاع جدید روسیه

تلویزیون حزب کمونیست روسیه- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

بنا بر گزارش خبر گزاری تاس، فراکسیون حزب کمونیست روسیه قصد دارد از نامزدی دنیس مانتوروف برای پست معاون اول نخست وزیر و همچنین دیمیتری پاتروشف و دیمیتری چرنیشنکو برای پست معاون نخست وزیر حمایت کند.


روز ۱۳ ماه مه گنادی زیوگانف دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه در تالار مجلس دوماً در جمع خبرنگاران گفت:

 هفته قبل میخایل میشوستین، در سخنرانی خود در دومای دولتی، جهت غلبه بر شکاف در زمینه سیاست‌ های اجتماعی- فرهنگی و حمایت از همه مناطق روسیه تمرکز کرد که مورد تأیید ما قرار گرفت.
در ارتباط با معرفی معاونان وزارت خانه‌ها از طرف نخست وزیر، ما یکایک افراد را مورد بررسی قرار دادیم که در میان آنها دنیس مانتوروف، معاون اول نخست وزیر از ویژگی خاصی برخوردار است. او اولین وزیری ( در کابینه قبلی وزیر صنایع بود) بود که پیشنهاد برگزاری جلسه مشترک حزب و فراکسیون ما را با هیأت وزیران داد. در این جلسات برنامه توسعه مهندسی کشاورزی، حمایت از صنایع پایه، ایجاد صندوق و ارتقای علوم کاربردی نظامی را تدوین کردیم. این تصمیمات امروز نتایج قابل توجهی در میدان جنگ به دست می دهد.

یاد آوری می‌شود مانتوروف، اولین کسی بود که به پیشنهاد ما برای آشنایی با مزرعه جمعی صنعتی- کشاورزی به نام لنین، پاسخ مثبت داد. مجموعه این ساوخوز و مدارس آن مورد توجه مانتوروف که از بهترین مدارس کشور است قرار گرفت و از آن بازدید و حمایت کرد. متأسفانه مسئولان آموزش و پرورش برای سراسری کردن شیوه‌های آموزشی این مدرسه‌ها اقدام نکردند که البته این اشتباه استراتژیک آنهاست...
توسعه علم اساساً برای کشور ما از اهمیت تعین کننده ای برخوردار است. چرا که جهت توانمندی و پیشرفت یک دولت بزرگ بدون علم بروز، پیشرفته و گسترده غیرممکن است. از همین روی دیمیتری چرنیشنکو، برای معاونت نخست وزیر در امور نظارت بر سیاست‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات، گردشگری، ورزش، فرهنگ، رسانه و جوانان، معرفی شد. او برنامه ای را در راستای توسعه علم برای ۱۰ سال آینده ارائه کرد که زمینه های کلیدی را برجسته می کند. ضمن اینکه در این زمینه ما دست پری داریم که با بودجه مناسب می‌توانیم پیشرفت‌های چشمگیری حاصل کنیم.

برای بقیه معاونان نخست وزیر، ما و متحدین ما از رای دادن خودداری خواهیم کرد. بدون بودجه عمرانی کافی نمی توان وضعیت کشور را اصلاح کرد. ما امیدواریم که ترکیب جدید معاونان نخست وزیر در دولت که مسئولیت حوزه های اساسی را بر عهده دارند، به ما اجازه دهند تا بودجه توسعه و پیشنهادات برای تشکیل آن را بررسی کنیم. در مرحله بعد، کابینه جدید وزیران را بر اساس بودجه ای که تا ماه سپامبر تهیه می کنیم، ارزیابی خواهیم کرد. این موضع جناح ما و نیروهای میهن پرست مردمی در مورد مسائل مربوط به تشکیل کابینه وزیران و ادارات رده بالای آن است.

در ارتباط با وزارت دفاع من معتقدم که تصمیم رئیس جمهور موجه و قابل تامل است. سرگیی شویگو، به ریاست شورای امنیت ملی منتقل شد. این شورا باید همه مسائل را از جمله وزارت شرایط اضطراری، امنیت افراد و وضعیت مربوط به شرایط نظامی- سیاسی را تجزیه و تحلیل کند. شویگو در این زمینه تجربه در خور توجهی دارد. او ریاست وزارتخانه های مختلف را در دولت های گذشته بر عهده داشته است. او می داند که خط مقدم جبهه در چه وضعیتی است و چه نیازهایی دارد. وی اخیراً از تمام شرکت های دفاعی بزرگ بازدید کرد و مورد بررسی قرار داد. برای رئیس شورای امنیت، این تجربه و تمرین خوبی است تا کار را به حداکثر دقت و هوشیاری برسانیم تا پیروزی ما تضمین گردد.

آندری بلوسوف، وزیر دفاع جدید فردی با شخصیت قوی است. او در گذشته صراحتاً پیشنهاد کرد که مالیات های مناسب بر الیگارشی اعمال شود که متاسفانه از او حمایت نشد. این شخص توانمندی تجزیه و تحلیل شرایط را به درستی دارد همینطور تجربه شخصی سازماندهی و مدیریت او در امور کشور و ارتش در خور توجه است...

در این شرایط ۲۹ درصد بودجه برای تضمین پیروزی و امنیت ما اختصاص یافته است. در این صورت بسیار اهمیت دارد که این پول به طور خاص برای اهداف مورد نظر اختصاص داده شود.

یک ستاد کل ارتش برای تعیین استراتژی نظامی وجود دارد که در این راستا باید بخش عملیاتی در این راستا به شدت تقویت شود. بمب گذاری ها و راکت پراکنی هایی که این روزها توسط نازی های اوکراین و باندرا پرتاب می شود بدون هر گونه مسامحه ای باید متوقف شود. برای موفقیت در این امر باید توانایی های تهاجمی خود را تا سه برابر افزایش دهیم. ما آمادگی آن را داریم که تا حد امکان در این زمینه ها مشارکت داشته باشیم. به عنوان مثال منطقه اوریول، هر ۲ تا ۳ روز یکبار ابزار های نظامی و دیگر منابع لازم را به قلمرو مناطق نظامی ارسال می کند. فرماندار آندری کلیچکوف ( از اعضای حزب کمونیست) تا به حال ۱۵ بار از خط مقدم جبهه بازدید کرده است. ما تا به حال ۱۲۵ کاروان کمک‌های ضروری را به آنجا فرستادیم و ۱۷ هزار کودک را از مناطق جنگی برای سر پرستی پذیرا شده ایم. ما به این کار که برای امنیت کشور و فرزندانمان بسیار اهمیت دارد ادامه می دهیم.

 


https://www.rline.tv/news/2024-05-13-gennadiy-zyuganov-dadim-otsenku-novomu-kabinetu-ministrov-na-osnove-togo-byudzheta-kotoryy-podgotovi/

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: