ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جمهوری اسلواکی

نخست وزیر مخالف

حمایت از اوکراین ترور شد

 
 
 

 

 

رابرت فیچو، نخست‌وزیر اسلواکی که مخالف حمایت‌های ناتو از نئونازی‌ها در اوکراین است، بعد از ظهر روز چهارشنبه هنگامیکه جلسه هیات دولت را ترک می کرد، در بیرون ساختمان هیات دولت با شلیک  چهار گلوله نقش بر زمین شد. او را بلافاصله به بیمارستان رساندند و هنوز گزارش دقیقی درباره نجات او منتشر نشده است.

ضارب یک مرد ۷۱ ساله است که پس از دستگیری دلیل این ترور را مخالفت با سیاست های دولت بیان کرد. این درحالی است که بر همگان آشکار است که او قربانی مخالفت با سیاست های ناتو و اتحادیه اروپا برای کمک به دولت زلنسکی برای ادامه جنگ شد. البته انگشت اتهام متوجه رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ارتش اوکراین نیز هست، اما او به تنهائی نمی توانست طراح این ترور نمی توانست باشد.

اسلواکی پس از فروپاشی اتحاد شوروی و دو پاره شدن جمهوری چکسلواکی، تبدیل به یک جمهوری مستقل شد. همچنان که جمهوری چک مستقل شد. این جدائی سرزمینی اکنون به جدائی بسیار جدی سیاسی تبدیل شده است. جمهوری چک که یک فرمانده سابق ناتو اکنون رئیس جمهور آنست، پا به پای آلمان و فرانسه و امریکا پشت ارتش اوکراین و نازی های این کشور قرار دارد و برخلاف آن، اسلواکی حاضر نیست به روسیه ستیزی و شرکت در جنگ اوکراین ادامه بدهد.

او یک سوسیالیست است که با رای قاطع مردم سکاندار جمهوری اسلواک شده است و ظاهرا ناتو با ترور وی، به دیگر مخالفان سیاست ناتو در اوکراین هشدار داد. از جمله دو  رهبر  مجارستان و صربستان که همان یوگسلاوی سابق است.

حزب کمونیست اسلواکی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این ترور اعلام کرد: نئولیبرال‌ها و رسانه‌هایی که در خدمت ایدئولوژی مخرب آن‌ها هستند، مسئول اصلی این ترور هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: