ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

21 شهریور ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 21 شهریور

دیدار و مذاکرات دبیران

شورای عالی امنیت روسیه و ایران

 
 

   

بی اعتناء به نوشته ها و اظهار نظرهای برخی مفسران روزنامه های ایران و همچنین تحریکات روسیه ستیزانه تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور، که در روزهای اخیر هر دو گروه، سوژه زنگزور را پیراهن عثمان روسیه ستیز کرده اند، روز گذشته سردار دکتر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بدعوت "شایگو" دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه راهی مسکو شد. این دعوت برای شرکت در نشست مقام‌های عالی امنیتی کشورهای عضو بریکس صورت گرفت.

نشست شامل مقامات عالی امنیتی کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، ایران، امارات اتیوپی و عربستان می شود. نشست روز گذشته آغاز شد و تا پنجشنبه ۲۲ شهریور در شهر سن پترزبورگ روسیه ادامه خواهد داشت.

در این اجلاس علاوه بر نشست اعضای رسمی بریکس، نشست مشترکی نیز با نمایندگان امنیتی برخی از کشورهای جنوب، از جمله اندونزی، ترکیه، قزاقستان، صربستان، تایلند، بلاروس، ویتنام، ونزوئلا، ازبکستان، نیکاراگوئه، کوبا، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، سریلانکا، موریتانی و لائوس نیز انجام خواهد شد. در خواست عضویت رسمی این گروه از کشورها در بریکس تحت بررسی و تصمیم است.

دکتر احمدیان علاوه بر دیدارهای رسمی، مذاکراتی مستقیم با شایگو دبیر شورای عالی امنیت روسیه داشت که گفته شده این مذاکرات پیرامون روابط دو جانبه سیاسی و امنیتی بوده اما در باره محتوای آن خبری منتشر نشده است.

خبرگزاری "تاس" نیز در همین رابطه گزارش داد:

روز 10 سپتامبر دیدار مشترک علی اکبر احمدیان و سرگیی شایگو در سن پترزبورگ انجام شد. در این ارتباط دبیر شورای امنیت روسیه گفت: روسیه در حال تکمیل طرح توافقنامه میان روسیه و ایران است که بزودی به مرحله امضا، آن از سوی بالاترین مقامات دو کشور ایران و روسیه خواهد رسید.

درباره همین خبر، خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد:

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار همتای ایرانی خود گفت: روسیه بر توافقات پیشین با تهران درخصوص زنگزور پایبند است و سیاست مسکو در این زمینه هیچگونه تغییری نکرده است. همچنین روسیه در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی، از حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

 
 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  11 سپتامبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: