ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

28 شهریور ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تظاهرات کارگران بلژیک

علیه بیکاری سازمان یافته

ترجمه نعمت بوستانی

 
 

   

 به گزارش خبرنگار خبر گزاری ریانووستی، هزاران نفر در بروکسل در اعتراض به تعطیلی برنامه ریزی شده کارخانه آئودی آلمان و دیگر تولیدات خودرو در این کشور در بحبوحه بحران صنعتی زدایی بیشتر در اتحادیه اروپا تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان از شمال پایتخت بلژیک به سمت میدان لوکزامبورگ، جایی که پارلمان اروپا در آن قرار دارد، راهپیمایی کردند. به گفته معترضان، در پس زمینه بحران انرژی، شرکت ها با همدستی مقامات، تولید خود را از اتحادیه اروپا خارج می کنند، اگرچه برای سال ها این کارخانه ها سود قابل توجهی برای صاحبان آن‌ها آورده اند.

در این رابطه سور هیلال، سخنگوی فدراسیون اتحادیه های کارگری بلژیک، گفت:علی رغم سودهای مازادی که برای چندین سال به دست آمده است، اکنون باید برای این بحران هزینه کنیم.
به گفته وی، این رفتار مالکان با سکوت سیاستمداران چه در بلژیک و چه در سطح اروپا همراه است.
دلیل اصلی تعطیلی و جابجایی تولیدات، کاهش رقابت پذیری آنها به دلیل بحران انرژی است که به دنبال کاهش شدید خرید انرژی در روسیه صورت گرفته است.

پیش از این مشخص شد که کارخانه آئودی در بروکسل قصد دارد کارکنان خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ما می توانیم در باره تعطیلی کامل کارخانه صحبت کنیم که بیش از سه هزار نفر در آن کار می کنند. این شرکت همچنین قصد دارد مدل گران قیمت Q8 را که در بروکسل تولید می شد، متوقف کند. مالکان دلیل تصمیم خود را عدم تقاضا برای خودروهای برقی سطح بالا در اروپا و در کل جهان توضیح دادند.
بر اساس گزارش رسانه های بلژیکی، نسخه های جدید این خودرو قرار است در مکزیک و چین تولید شود. فولکس واگن که مالک برند آئودی است، گفت که قصد ندارد تولید هیچ مدل دیگری را در بروکسل سازماندهی کند.
صنعت خودرو در بلژیک مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا روزهای سختی را سپری می کند. اکنون این کشور سالانه حدود سیصد هزار خودرو تولید می کند که 57 هزار دستگاه در کارخانه آئودی در بروکسل است. باید توجه داشت که در سال 2000، سالانه حدود یک میلیون خودرو در بلژیک تولید می شد.
کارخانه ها در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا از جمله آلمان در معرض خطر تعطیلی و از دست دادن هزاران شغل قرار دارند. به گزارش بلومبرگ، بزرگ ترین خودروسازان اروپا از جمله ب ام و، مرسدس بنز، رنو و فولکس واگن تنها با نیمی از ظرفیت خود استفاده می کنند و از بحران خارج نشده اند.

 

https://ria.ru/20240916/protest-1972964744.html

 
 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  18 سپتامبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: