ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

28 شهریور ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 28 شهریور

اسرائیل با انفجار سایبری

"پیجر" ها در لبنان

وحشت جهانی ایجاد کرد!

 
 

   

روز گذشته اسرائیل دست به جنایتی در لبنان زد که افکار عمومی جهان را وحشت زده کرد. این جنایت، که اکنون نزدیک به 10 کشته و نزدیک به سه هزار مجروح و مصدوم به همراه داشته، با انفجار دستگاه های "پیجر" صورت گرفت. دستگاهی که شبیه بیسیم جیبی است و ابتدا حزب الله لبنان استفاده از آن را به جای تلفن همراه به اعضای خود توصیه کرده بود تا اسرائیل نتواند از طریق تلفن رفت و آمد و خانه های آنها را یافته و دست به ترور آنها بزند. این دستگاه بتدرج و برای گریز از همان بیمی که حزب الله داشت، در لبنان عمومیت یافت و روز گذشته اسرائیل همین دستگاه را از طریق جنگ سایبری تبدیل به بمب کرده و آن را منفجر کرد و فاجعه را آفرید. این دستگاه ویژه لبنان وحزب الله نیست، اما برای گریز از همان بیمی که حزب الله لبنان داشت، در سطح وسیعی از جهان (بویژه در منطقه خاورمیانه) از آن استفاده می شود.

اکنون و پس از این حادثه، این وحشت رو به گسترش است که اسرائیل و شاید سازمان های تروریستی با استفاده از همین دستگاه اقدام ترور و ایجاد انفجار کنند. چه روی زمین، اتومبیل و حتی هواپیما!

رسانه های لبنان نوشتند که بیمارستان دانشگاه آمریکایی بیروت یک هفته پیش دستگاه های پیجر کارکنان خود را به بهانه تعمیر جمع آوری کرده بود، که اگر این مسئله صحت داشته باشد، امریکا درجریان برنامه اسرائیل برای این اقدام بوده است.

«مروان شربل» وزیر کشور پیشین لبنان ساعاتی پس از این اقدام تروریستی اسرائیل گفت که انفجار در دستگاه ارتباطی پیجر در بیروت یک اقدام تروریستی است و نیروهای حزب الله و شهروندان و غیرنظامیان لبنانی را در مناطق مختلف کشور هدف قرار داد. البته پیجر یکی از تکنولوژی‌های قدیمی است که فقط مورد استفاده نیروهای حزبی نیست، بلکه در دست شمار زیادی از شهروندان لبنان است به ویژه در بخش‌های مختلف مانند پزشکی.

در نتیجه انفجار باطری پیجرها علاوه بر دهها قربانی، عده زیادی ازمجروحین انفجار انگشتان دست های خود را از دست دادند و صورت بسیار از مجروحین دچار سوختگی و خونریزی شد. حتی سفیر ایران در لبنان نیز در جریان انفجار پیجر مجروح گزارش شده است.

تمام وسایل الکترونیکی با باتری کارمی کنند و اکنون مشخص شده که این وسائل می توانند تبدیل به سلاح انفجاری شوند.

هواپیماها نیز از باتری های لیتیومی استفاده می کنند که با ایجاد انفجار در آنها، می توانند هواپیما یا هلیکوپتر را سرنگون کنند. انفجار لب تاب، تابلت و تلفن اکنون از طریق نفوذ سایبری میتواند اتفاق بیفتد. اسرائیل هدف از این اقدام را ترور افراد حزب الله اعلام کرد اما بازتاب آن تبدیل به وحشت جهانی شده است.

 

 
 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  18 سپتامبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: