ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دلیل تهدید به اعزام نیرو به اوکراین

فرانسه بزرگترین ضربه را

در قاره افریقا خورده است! 
 
 

 

 

انقلاب و کودتاهای انقلابی در افریقا که یکی پس از دیگری روی میدهد، بزرگترین ضربه را به فرانسه که این قاره را غارت می کرد زده است. بخشی از تهدیدهای توخالی مکرون برای فرستادن نیرو به اوکراین، نه تنها واکنش به این سقوط موقعیت در افریقاست، بلکه به این امید که بلکه بتواند روسیه را مجبور به ترک حمایت از دولت های نظامی و غیرنظامی اما انقلابی جدید در افریقا بکند.

بدنبال شورش انقلابی در هائیتی با جمعیتی ۱۲ میلیونی که خبرگزاری های غربی بسیار تلاش کردند آن را شورش و فرار زندانیان مجرم از زندانها تبلیغ کنند اما بسرعت آشکار شد که این یک شورش انقلابی است، در سنگال ۱۵ میلیونی نیز نامزد چپ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و به این ترتیب یک کشور امریکایی و یک افریقائی با گرایش به چپ علم استقلال را برافراشتند. در هائیتی همان شورشیانی که آنها را زندانیان مجرم معرفی کرده بودند با شعار زنده باد کوبا و زنده باد چه‌گوارا قدرت را بدست گرفته اند. تمام کشورهای افریقائی نیز که چپ نظامی و غیر نظامی در آنها قدرت را بدست گرفته اند، بلافاصله خواهان خروج ارتش فرانسه از کشورهایشان شدند و مناسبات خود را با چین و روسیه گسترش دادند. حتی قراردادهای نظامی با روسیه منعقد کردند.

در سنگال رئیس جمهور برنده انتخابات فقط ۴۴ سال دارد و پدرش از رهبران جنبش استقلال سنگال بوده است. او بلافاصله پس از بدست گرفتن قدرت فرمان حذف فرانک فرانسه از مبادلات تجاری و جایگزین شدن پول ملی کشور بجای فرانک فرانسه شد.

عکس ها:  رهبر جدید هائیتی و رئیس جمهور جدید سنگال در میان مردم


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: