ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یا رئیسی از گذشته خبر ندارد

و یا قرار است اصل ۴۴ احیاء شود

 
 
 

 

 

ابراهیم رئیسی نه تنها در حد و قامت رئیس جمهوری نیست، بلکه در حد یک سخنران هم نیست. بویژه که اطلاعات عمومی و سیاسی و اجتماعی و حکومتی هم ندارد.

روز گذشته به تقلید از رهبر جمهوری اسلامی که در سخنرانی دیدار با کارگزاران نظام یکبار دیگر  سپرده شدن کارها به دست مردم را مطرح کرده بود، ایشان هم یک سخنرانی کرد و این بخش از سخنرانی رهبر را تکرار کرد. اما وسط همین تکرار حرف های رهبر، نشان داد که در باغ بسیاری از مسائل نیست. او گفت:

"همه ما معتقدیم باید از تصدی گری دولت کاسته و بر نظارت دولت افزوده شود. باید تصدی گری را کمتر کنیم و به مردم به معنای واقعی کلمه میدان بدهیم. این امر اساسی است که هم رهبر انقلاب فرمودند هم قانون اساسی در اصل ۴۴ توجه به بخش خصوصی و بخش تعاونی را در کنار بخش دولتی را مورد تأکید قرار داده است."

او در این سخنرانی حرف های دیگری هم زد که مانند همیشه مصداق "ماست سفید است و ذغال سیاه" بود و بی اهمیت. اما اهمیت جمله ای که در بالا از او نقل کردیم در چیست؟ در این که او هنوز نمیداند اصل ۴۴ قانون اساسی به توصیه رهبر جمهوری اسلامی و ماله کشی هاشمی رفسنجانی در مقام رئیس مجمع مصلحت نظام، بکلی دگرگون شد و بویژه بخش تعاونی و دولتی این اصل حذف و بخش خصوصی و خصوصی سازی جای آن را گرفت که نتیجه و حاصل آن همین فساد و اختلاف طبقاتی موجود در کشور است.

اگر خیلی خوش بین باشیم، از این جمله ابراهیم رئیسی می توان این برداشت را کرد که گویا قرار است اصل ۴۴ قانون اساسی بار دیگر و بی سر و صدا احیاء شود و به متن و هویت اصلی آن که در قانون اساسی اولیه وجود داشته باز گردد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: