ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۶ فروردین

تهدیدی که بیش از عمل

دستآورد برای ایران داشته! 
 
 

 

 

هم اسرائیل و هم رسانه های غرب چنان بر طبل حمله ایران به اسرائیل می کوبند که گوئی مادری برای نجات فرزندش از بلایا مشت به سینه می کوبد. این رسانه ها، پیش از حمله احتمالی ایران به اسرائیل فضائی را در غرب بوجود آورده اند که از هم اکنون باید برای اسرائیل و نتانیاهو دعای رحمت خواند. همین فضاسازی درداخل کشور هم جریان دارد، حتی با اخبار جعلی و بنام ارگان های دفاعی و نظامی که نمونه آن را می بینید و می خوانید.

فضائی که ساخته شده، از هم اکنون حتی پیش از حمله ای که رسانه های غربی برای آغاز آن ثانیه شماری می کنند، فاجعه نسل کشی اسرائیل در غزه را به سایه برده، چه رسد به آن که چنین حمله ای صورت گیرد. این درحالی است که تا همینجا، تهدیدهای ایران باندازه کافی روی خالی شدن زیر پای نتانیاهو تاثیر جدی داشته، همچنان که موقعیت دولت اسرائیل را در جهان به درجه صفر نزدیک کرده و فضا را در داخل اسرائیل متشنج کرده است. ایران تا همینجا هم بخش مهمی ازتلافی وعده داده شده را انجام داده است، پیش از آنکه چند موشک از ایران به طرف اسرائیل و از طرف اسرائیل به طرف ایران شلیک شود. شلیکی که برای ایران نتیجه ای را در بر ندارد اما برای دولت اسرائیل نجات بخش است. در همین شماره پیک نت یادداشت کوتاه جمیله کدیور را می خوانید که حاوی کلیدی ترین نکته در باره ضربات اسرائیل به ایران در سالهای گذشته است. یعنی کشف و خنثی سازی رخنه  های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در ارگان های نظامی و غیر نظامی ایران. او درست می گوید که این کشف و خنثی سازی مهم تر از ضربه موشکی به اسرائیل است.

از طرف سرلشکر رحیم صفوی، فرمانده کل اسبق سپاه و فرمانده کنونی اتاق موشکی و دستیار فرمانده کل قوا نیز یادداشتی منتشر شده که حاوی نکات تحلیلی دقیقی است. او گفته است:

«پس از اعلام موضع رهبری برای تنبیه اسرائیل، تمامی ارگان‌های سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها به لرزه در آمده‌ است؛ حمله نظامی به رفح فعلاً متوقف شده تا ببیند ایران چگونه، کجا و کی پاسخ تلافی‌جویانه خواهد داد. اختلاف بین سیاسیون و نظامی‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است، شهروندان اسرائیل برای برکناری نتانیاهو شعار می‌دهند، تنفر از رژیم صهیونیستی و فشار افکار مردم جهان بر آنها افزایش یافته و ۹۰ کشور جهان حتی در اروپا و کشورهای غیراسلامی علیه این رژیم تظاهرات برگزارکرده‌اند، حملات مقاومت علیه اسرائیل شدت گرفته‌ و یمن در روزهای گذشته ۴ کشتی را هدف قرار داده است.»

او در این اظهار نظر، به آن دستآوردهای تهدید به تلافی اشاره کرده که معلوم نیست در صورت حمله همه آنها بر باد نرود! بحث اصلی همین است! و نه جنجالی که رسانه های غرب و بدنبال آن برخی رسانه ها در داخل کشور و حتی برخی سیاسیون تاکنون نرم و لیبرال و اکنون آتشین و خواهان تلافی برپا کرده اند. و یا دولت هائی که بدستور آنها شرکت های هواپیمائی پروازهای خود به ایران را لغو کرده اند و یا حتی سفارت خود را مانند کشور هلند درایران بسته اند. کسی با سفارت هلند کاری دارد که آن را بسته اند؟ خودشان هم میدانند که هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند همچنان پرواز هواپیماها به ایران را تهدید نمی کند. اینها جنگ روانی است که به محض پرتاب موشک از ایران به سوی اسرائیل صد چندان و البته علیه ایران خواهد شد. قطعا شاکله نظام این مسائل را رصد کرده و می کند و باید دید میرزا آقاسی های بیت رهبری چه دسته گلی به آب می دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: