ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آغاز دور جدید ریاست جمهوری پوتین

نقشه راه روسیه

هفتم ماه مه اعلام می شود

تلویزیون حزب کمونیست روسیه-

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

سخنرانی روز ۹ آوریل گنادی زیوگانف در پارلمان این کشور:

 

 همکاران گرامی!

رئیس‌جمهور روز ۷ ماه مه، دور جدید کار خود را آغاز خواهد کرد. در حال حاضر او روی برنامه ای کار می کند که دولت جدید موظف به اجرای آن خواهد شد.

 

اوکراین توسط نازی ها اشغال شده و ما در شکست دادن آنها پیروز خواهیم شد، اما سرنوشت مردم در داخل کشور تعیین می شود.

روز ۶ آوریل یک جلسه عمومی سراسری علنی (تلویزیونی) توسط حزب ما و متحدین ما برگزار شد که در آن ۲۵ هزار نفر شرکت کردند: از ساخالین تا کالینینگراد، از پکن تا هاوانا.

 در این گردهمایی ما از عملیات نظامی ویژه حمایت کردیم، سقف بودجه برای توسعه را پیشنهاد دادیم، همچنین برنامه ای برای خروج کشور از بحران های جاری را ارائه کردیم. ما مهم ترین خواست های شهروندان را جمع آوری و دسته بندی کردیم که قرار است به نمایندگی از طرف همه متحدان و نیروهای میهن پرست ، آن را  برای دوره جدید به ولادیمیر پوتین پیشنهاد کنیم.

در اینجا بار دیگر تاکید می کنم که هیچ دولتی قدرتمند نیست مگر آنکه به بدنه آگاه و حمایت مردمی متکی باشد.

 

استالین در اولین روزهای جنگ بزرگ میهنی، کل تاریخ هزار ساله قدرت روسیه را به شهروندان اتحاد شوروی یاد آوری کرد. او گفت:

«برادران و خواهران! امروز، روز ۳ ژوئیه ۱۹۴۱، ما با نام الکساندر نوسکی و سایر فرماندهان برجسته که در گذشته از میهن در جبهه های جنگ دفاع کردند، دفاع از سر زمین خلق های شوروی را آغاز می کنیم.»

من واقعاً دوست دارم پوتین خطاب به ملت در این روزهایی که جنگب ویرانگر علیه روسیه اعلام شده است، به همه ما و بویژه نسل جدید که تاریخ را نمی شناسند، یادآوری کند که:

ایوان سوم و ایوان چهارم، کشور ما را چگونه بنا نهادند.

هنگامی که کرملین را تحسین می کنیم، باید به یاد داشته باشیم که این ایوان سوم بود که سر زمین های روسیه را متحد کرد و پایه یک دولت متمرکز و قدرتمند را گذاشت.

این ایوان چهارم بود که مسیری را از رود خانه ولگا به سمت ایران کشید و راه را برای ما به سیبری و ساحل دریای بالتیک باز کرد.

این پیتر کبیر و کاترین دوم بودند، که هر آنچه امکان‌ پذیر بود را برای توسعه روسیه نوین و الحاق کریمه انجام دادند و به ما مجال دادند تا از مرزهای جنوبی خود محافظت کنیم.

 الکساندر سوم راه آهن معروف ترانس سیبری را تأسیس کرد که ما را در طول جنگ بزرگ میهنی نجات داد.

استالین و لنین دولت روسیه را از مهلکه نجات دادند،

برژنف و کوسیگین، همه شرایط را برای ایجاد برابری موشک های هسته ای در برابر غرب فراهم کردند.

ادامه تحقیر دوران اتحاد شوروی و گسترش دروغ‌ های ضدکمونیستی، وحدت جامعه را که به شدت به آن نیاز داریم، تضعیف کرد. بنابراین، ما از رئیس جمهور درخواست می کنیم: وقت آن است که مرکز یلتسین، در اورال که یاد آور تحقیر مردم روسیه است را ببندند ، از بستن مقبره لنین باید دست برداشت و در نهایت باید متوجه باشیم که ارتش ما هم اکنون در جبهه ها زیر پرچم سرخ می جنگد!

تعدادی از پیشنهادات خاص ما مربوط به تشکیل شورای دولتی برای بررسی موضوع توسعه استراتژیک کشور، آموزش نیروهای مولد و جمعیت کشور در سال های آینده است. بی توجهی به این امور،  حل مشکلات کشور را غیر ممکن می کند!

توسعه یک شبکه حمل و نقل امیدوار کننده برای کشور اهمیت اساسی دارد. رئیس جمهور این موضوع را با "سوبیانین" شهردار مسکو بررسی کرد. ما نیز این موضوع را با رئیس دولت در میان گذاشتیم. بدون سیستم حمل و نقل مدرن و گسترده، کشور نمی تواند فرصت های رقابتی جدی داشته باشد. اگر الکساندر سوم راه‌آهن ترانس سیبری را نمی‌ساخت، امروز نمی‌توانستیم با تحریم‌هایی که مخالفان ما با اتکاء به آن خواهان خفه کردن ما هستند راه نجاتی پیدا کنیم.

ما در حال حاضر سه پروژه جدید در مقیاس بزرگ برای گسترش شبکه حمل و نقل در جهت شرق داریم. حزب کمونیست چین و رهبری جمهوری خلق چین فعالانه از این پروژه ها  حمایت می کنند. من مطمئن هستم که اولین سفر رئیس جمهور پوتین پس از تحلیف به چین خواهد بود که می تواند چشم اندازهای بسیار مناسبی برای آینده ایجاد کند.

موضوع دیگر امنیت غذایی است. تیم ما به رهبری آکادمیسین ولادیمیر کاشین، تمام قوانین لازم برای تضمین نیازمندی های غذایی را معرفی و مشخص کرده است. خاریتونوف، این برنامه را با رئیس جمهور در میان گذاشت.

ما بر تصویب فوری قانون آموزش و پرورش برای همه افراد جامعه اصرار داریم که توسط دانشمند ژورس آلفروف، آکادمیسین ها ایوان ملنیکوف، ولادیمیر کاشین، یوری آفونین، دیمیتری نوویکوف، نینا اوستانینا، اولگ اسمولین تهیه شده است. این قانون هر آنچه را که برای احیای آموزش و پرورش با کیفیت در کشور ما لازم است آماده دارد.

باید به موضوع حمایت از علوم بنیادین توجه اساسی کرد. بدون آن هیچ دولتی قدم اساسی جهت اعتلا جامعه بر نخواهد داشت. بیایید این مشکل را حل کنیم و یک میلیون و دویست هزار متخصص طراز اول با تجربه بی نظیر از جمله در زمینه بهترین فناوری های خارجی که کشور را ترک کرده‌ اند را به میهن باز گردانیم.

حل مشکل پرسنل با تکیه بر افرادی که نمی توانند مسئولیت اعمال خود را بر عهده بگیرند امکان‌ پذیر نیست. موضوعی که بیش از هر چیز مرا نگران می کند این است که در شرایطی مانند جاری شدن سیل اخیر، هیچ کس پاسخگوی عواقب وظایف خود نیست. اگرچه کاملاً واضح است که چه کسی باید مسئولیت پذیر باشد.

 سیستم امروز بدون تماس کامل و هماهنگی با جامعه، بدون پاسخ دهی نمی تواند کار برد داشته باشد. هر حادثه ای مقصر اصلی دارد که باید جواب بدهند!

افراد باهوش، شجاع، قوی، طرفدار اقتصاد قدرتمند، دارای تحصیلات عالی می توانند بر مشکلات غالب شوند. تجربه اتحاد جماهیر شوروی و تجربه چین که ادامه آن است، قانع کننده ترین نمونه ها و تجارب را در این زمینه نشان می دهد.

 

 

https://www.rline.tv/news/2024-04-09-gennadiy-zyuganov-vystupil-s-tribuny-gosudarstvennoy-dumy/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: