ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ترامپ این را فهمیده و روی آن مانور می کند

مردم امریکا نمی خواهند

برای سیاست جنگی هزینه بدهند

 
 
 

 

 

من در یکی از دانشگاههای مهم امریکا تدریس می کنم. نکاتی را که می نویسم برگرفته شده از صحبت های همکارانم است:

مردم امریکا به دولت و شخص بایدن فحش میدهند. روز به روز طرفداران ترامپ بیشتر می شود. طرفداری از اسرائیل هم در میان مردم بسیار کم شده و بیشتر آنها اسرائیل را دولتی می دانند که جنگ راه می اندازد و خرج روی دست مردم امریکا می گذارد. به آسانی می توان فهمید که از جمله دلائل مخالفت با بایدن و دور شدن مردم از اسرائیل جنگ غزه و کشتاری است که اسرائیل در این جنگ مرتکب شد. وقتی از جنگ طلب بودن ترامپ می گوئیم، استدلال می کنند که ترامپ جنگ راه نمی‌اندازد، او بر خلاف بایدن به فکر اقتصاد امریکاست.

اگر دمکرات ها تا وقتی سر کار هستند نتوانند جلوی جنگ در خاورمیانه را بگیرند، قطعا  انتخابات را خواهند باخت.

یکی از اساتید دانشگاه که نماینده دمکرات ها در مجلس سنا هم هست، میگفت:

بایدن مایه سرافکندگی ما دموکرات‌ها شده و  ایالت‌های آبی (یعنی دموکرات)  دارند یکی یکی قرمز میشوند. مثل میشیگان. قبلا یهودی های آمریکا طرفدار اسرائیل بودند، حالا فقط تندروها و صهیونیست‌ها طرفدار دولت  اسرائیل اند.

چرا ما باید جنگ راه بیاندازیم و هزینه اش را هم مردم بدهند؟ ما با ایران چکار داریم که آن را کرده اند لوُلوُی جنگ و نا امنی. در این دانشگاه بچه های سناتورها و پولدارها درس می خوانند.

ترامپ از این فضای حاکم در امریکا بخوبی استفاده می کند و مرتب خود را مخالف جنگ معرفی می کند و می گوید من اگر بودم جنگ نمی شد و  یا ادعا می کند که اگر به کاخ سفید باز گردد یک روزه جنگ را تمام می کند. هنوز که به کاخ سفید باز نگشته اما، وعده هایش در میان مردم روز به روز طرفدار بیشتری پیدا می کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: