ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

1 آبان ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نتانیاهو آن را با امریکا در میان گذاشته

طرح صلح نتانیاهو

امنیت متجاوز و تثبیت تجاوز است

 
 

   

روزنامه های اسرائیل مدعی شده اند که نتانیاهو یک طرح صلح برای لبنان تهیه کرده و آن را در اختیار امریکا گذاشته است. بموجب این طرح آوارگان دو سوی مرز اجازه خواهند داشت به خانه‌های خود بازگردند اما به این شرط که اسرائیل آزادی عمل در آسمان لبنان را داشته باشد.

منظور از آوارگان دو طرف، لبنانی هائی هستند که خانه و کاشانه شان را اسرائیل ویران کرده و زندگی از دست داده راهی سوریه و اردن شده اند و آوارگان اسرائیلی همان شهرک نشین هاهی صهیونیستی هستند که از آغاز حمله اسرائیل به غزه از بیم جان خانه های خودشان را ترک کرده و دولت آنها را در هتل ها جای داده است.

حتی اگر این طرح هم واقعیت داشته باشد، اسرائیل به جای آن که با دولت لبنان وارد مذاکره آتش بس شود طرح خود را در اختیار امریکا گذاشته و حاکمیت لبنان را به رسمیت نشناخته است.

همزمان با این خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد: ایران از هر ابتکاری برای توقف جنایات در لبنان و غزه استقبال می‌کند. ما با هر کشوری که پیشنهادی برای توقف جنایات و تجاوزات به لبنان و نسل‌کشی در غزه داشته باشد، حتماً گفتگو می‌کنیم و طرح‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه قصد دخالت در امور داخلی لبنان یا هر کشور دیگری را نداشته است.

ضمنا انتخاب ریاست جمهوری لبنان باید به دست مردم و گروه‌های سیاسی لبنانی انجام شود و حزب‌الله نیز یکی از گروه‌های مؤثر در این فرایند است. بهترین راه‌حل، گفت‌وگوهای لبنانی- لبنانی برای رسیدن به اجماع نظر است.

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  22 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: