تا سه هفته دیگر

هیات امنیتی - دفاعی

از روسیه وارد ایران می شود!

 

از 7 تا 13 بهمن(هفته گذشته)

بیشترین خواننده برای مواضع

پیک نت درباره جنجال ترامپ!

(پیک هفته ۱۰۹) 16 بهمن  1395 برابر با 6 فوریه 2017 

 pyknet100@gmail.com


--------

پر خواننده ترین خبر پیک نت پنجشنبه 14 بهمن روی تلگرام و فیسبوک این روز نت:

ایجاد ایران هراسی و بهانه دادن به امریکا (سخنرانی حسن عباسی) با 5810 خواننده.


14-15 بهمن ماه

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


14-15 بهمن ماه

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


14-15 بهمن ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


14-15 بهمن ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها



14-15 بهمن ماه
منتخب اخبار ورزشی


14-15 بهمن ماه

منتخب اخبار اقتصادی



برای کدام سئوال ها

همه باید پاسخ پیدا کنیم؟

در امریکا، روسای جمهور از دو حزب دمکرات و جمهوریخواه، به نوبت وارد کاخ سفید شده و سیاست واحد محافل پر قدرت سرمایه داری امریکا را درحد رهبری جهان سرمایه داری اجرا کرده اند. ازبمباران هیروشیما و جنگ وحشیانه در ویتنام تا جنگ یوگسلاوی و عراق و افغانستان و لیبی و سوریه و ...

در هر دوره ای چند موضوع تبلیغاتی را رسانه های پرقدرت امریکا که هدایت آنها در اختیار همان محافل پر قدرت سرمایه در امریکاست در بوق کرده و مردم را بدنبال خود کشانده اند.

اینها نکات آشکاری است و طرح آنها در اینجا صرفا برای یادآوری و طرح این سئوال گرهی است که "چه شده که این بار انتخابات و سپس رئیس جمهور شدن ترامپ و ورود او به کاخ سفید چنین جنجالی را بدنبال آورده است. مثلا ایشان فاشیست است و قبلی ها که از جنگ ویتنام تا جنگ سوریه درجهان جنایت کردند و فاجعه آفریدند دمکرات و آزاد منش بودند؟" از این سئوال به بعد است که بتدریج با حقایق دیگری آشنا می شویم که پشت آن دو موضوع کلیدی خوابیده است:

1- اوضاع اقتصادی و اجتماعی وخیم امریکا که بیم از شورش عمومی در آن می رفت و می رود.

2- عزم محافل بزرگی از سرمایه داری امریکا برای جلوگیری از فروپاشی و بازگرداندن قدرت نظامی و اقتصادی به امریکا.

در چارچوب این بیم و چاره جوئی، رقابت اقتصادی میان اروپا و امریکا جای خود را به تقابل اقتصادی داده است. امریکا می خواهد دست نظامی اش را از پشت اروپا بردارد و ضمنا گریبان اقتصادی اروپا و در راس آنها "آلمان" را بگیرد. واقعیتی که بتدریج محافل پرقدرت اقتصادی آلمان نیز نگرانی روز افزون خود را نسبت به آن بیان می کنند. در همین شماره پیک نت ترجمه مقاله روزنامه "یونگه" ولت آلمان در همین ارتباط - بویژه نکات مربوط به تعرفه بازرگانی و عوارض جدید امریکا روی واردات- را با دقت بخوانید.

بنابراین، حقایق بسیار بزرگ تر از جنجال هائی است دو رسانه سی ان ان و بی بی سی رهبری ارکستر آن را برعهده گرفته اند و دراین میان اهمیت تاریخی دارد که همه ایرانی ها و بویژه حکومت عمق رویدادها را درک کرده و حکومت بی جهت خود را وسط نیاندازند و سپر بلا نشود. ما نمی گوئیم قرار است جنگ سوم جهانی شود، اما می گوئیم از تجربیات تلخ دو جنگ جهانی اول و دوم باید درس گرفت. در آن دو جنگ هم حکومت ها بسیار دیر شرایط جهانی را فهمیدند. آنقدر دیر که ایران زیر آوار هر دو جنگ ماند. جنگ هائی که در آنها ایران نه سر پیاز بود و نه ته پیاز اما هم پیاز را خورد و هم چوب را!

فریب کارزاری که از سه روز پیش و به بهانه آزمایش موشکی ایران سی ان ان شروع کرده و بی بی سی دنبالش را گرفته نباید خورد. آنها از سه روز پیش، جنجال "بی تجربه بودن ترامپ، ابله بودن ترامپ، خارجی ستیزی و زن ستیزی ترامپ و..." را رها کرده و بر محور تحریک علیه ایران، اوکراین و روسیه سیاست تبلیغاتی خود را تنظیم کرده اند تا پس از یک ماجراجوئی نظامی علیه شرق اوکراین و یا ایران، ساز ظهور "فاشیسم" را به صدا در آورند. تمام این جنجال ها برای بی خبر نگهداشتن مردم جهان از عمق مسائل است. فریب جنجال ها را نخوریم و فراموش نکنیم که ترامپ برای نجات امریکا از سقوط و احیای قدر قدرتی امریکا آمده و بحران داخلی امریکا و تضاد و رقابت میان امریکا و اروپا شاید فرصتی شود برای نجات بشریت از دوزخی که در دو دهه گذشته همه شان با هم برای بشریت بوجود آوردند.


سرمایه در برابر سرمایه

آلمان و امریکا، چاره ای جز

رویاروئی برایشان باقی مانده؟

یونگه ولت - ترجمه رضا نافعی


شناسائی دو فاکتو "روسیه نو"

تجاوز ناتو به  جمهوری "روسیه نو"

با واکنش روسیه همراه خواهد شد!


وزیر خارجه جدید امریکا

مردی "نفتی" که "خارجی" شد!


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 586

در جدال اروپا و امریکا

کلاه ایران را محکم نگهداریم!


امریکا در انتظار
تشکیل جنجالی ترین دادگاهها


بشنوید!

ایجاد ایران هراسی و بهانه دادن

به امریکا از این واضح تر!

شاید گزارشی که درباره "لاتاری گرین کارت" در شماره روز گذشته پیک نت منتشر کردیم قابل هضم برای برخی خوانندگان نباشد، که دلیل آن عمدتا ناشی از کم اطلاعی از داخل کشور است. این سخنان "عباسی" استاد دانشگاه سپاه شاید "بلوف" باشد، شاید بقول عوام "خالی بندی" باشد، اما برای آنها که بدنبال سند هستند که مدرک هست! خبر لاتاری گرین کارت را یکبار دیگر بخوانید و سپس این گفته ها را نیز گوش کنید. ایران هراسی از این آسان تر؟ بهانه به امریکا دادن از این واضح تر!


نماینده مجلس در شیراز:

قانون کار کمونیستی است و تا

عوض نشود بیکاری حل نمی شود!


هفته نامه راه توده (586) منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 586 (پنجشنبه 14 بهمن 1395)- منتشر شد و مطالب آن روی سایت، فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه قرار گرفت. سرمقاله این شماره به کشاکش میان دو سرمایه داری در امریکا و بازتاب های آن در اروپا و ایران اختصاص دارد. در همین شماره مطلب دیگری هم می خوانید درباره :

ترامپ ترسی در جمهوری اسلامی می خوانید. چرا در ایران آمار اقتصادی منتشر نمی شود؟، مردم ایران چه می خواهند و جنبش آنها در چه مرحله ایست؟، همبستگی اجتماعی (بخش دوم و پایانی مقاله دکتر سهرابی) وداع با رکن الدین خسروی، ادامه دو مطلب دنباله دار از دو کتاب دو زنده یاد طبری و گلاویژ پیرامون جنبش های اجتماعی ایران و تاریخ مناسبات ارضی در کردستان و همچنین ترجمه مقالاتی در باره عمل بحران در امریکا، خطر جنگ در اوکرائین و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه.


صف آرائی دو سرمایه داری
در امریکا را جدی بگیریم!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 8 هزار گذشت

 و به 8730 عضو رسید


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com