همه درانتظار نتیجه

ترامپ و پوتین

پشت میز مذاکرات هلسینکی

 

مرور مطبوعات پنجشنبه 7 تیر

موتلفه اسلامی در تله

تحریک اعتصاب بازار افتاد

(پیک هفته ۱۰۹) 9 تیر  1397 برابر با 30 ژوئن 2018 

 pyknet100@gmail.com


پرمخاطب ترین مطالب پیک نت پنجشنبه 7 تیر، سرمقاله راه توده با عنوان " کودتا علیه مردم را با کودتا علیه روحانی شروع کرده اند" و عنوان اول پیک نت "روحانی: به مردم بگوئید چه کسانی ارز 4200 تومانی گرفته اند" بود که اولی 16 هزار خواننده در تلگرام و فیسبوک پیک نت و فیسبوک و تلگرام راه توده داشت و در 8 فیسبوک به اشتراک گذاشته شد و دومی 14 هزار و 200 خواننده داشت و در 13 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


6-8 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


6-8 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


6-8 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


6-8 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


6-8 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


6-8 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 9 تیر

آب قدرت دیگر سربالا نمیرود

تا امام جمعه ها ابوعطا بخوانند

کافی است اخبار اظهار نظر های تازه آیت الله  ها در قم و  نماز جمعه های دیروز را مرور کنید تا با هم به این نتیجه واحد برسیم که از صدر تا ذیل تازه متوجه شده اند که دیگر آب سربالا نمی رود که در نماز جمعه ها "ابوعطا" علیه دولت و ملت بخوانند. سونامی اقتصادی با تحریم نفت ایران بزودی فرا می رسد و بدنبال آن سیل بنیانکن شورش گرسنگان، حاشیه نشین ها و همه آنها که در 20 سال گذشته غارت شدند. حتی فرصت رقابت برای جلوتر از رقیب سکان مذاکره با امریکا را در دست گرفتن هم بزودی از کف می رود. علم الهدا در نماز جمعه مشهد گفته است "عده ای اخلالگر مردم را به صلابه کشیده اند". و ایشان خود در صدر این اخلالگران است. آیت الله مکارم شیرازی که تا حالا ابوعطا می خواند، دیروز گفت "زمان تسویه حسابهای شخصی انتخاباتی نیست." ایشان یادش رفت این را خطاب به علم الهدا و سید ابراهیم رئیسی بگوید! آیت الله سبحانی هم گفته است اختلاف سایق را باید کنار گذاشت. ایشان چرا تا 10 روز پیش از این رهنمودها نمی داد؟ آیت الله نوری همدانی که سکاندار حمایت از احمدی نژاد بود هم گفته است "باید یکدل و یکصدا در برابر دشمنان بایستیم". چرا تا حالا با همپالکی های خود یکدل و یک زبان علیه دولت و رای مردم توطئه می کردید؟ شعار تظاهرات پراکنده مردم خوزستان " توپ، تانک، فشفشه- آخوند باید گم بشه" به گوش حضرتعالی هم رسیده؟

همین گردش سریع از مسیر گذشته از زبان سرداران هم خواندنی است. سردار سرلشکر صفوی فرمانده سابق سپاه و فرمانده اتاق موشکی و مشاور ارشد نظامی رهبر جمهوری اسلامی هم روز گذشته حرف های چند روز پیش خود علیه دولت را پس گرفت. او که گفته مملکت را بدون دولت بهتر می شود اداره کرد، دیروز گفت رسانه ها حرف هایش را وارونه منعکس کرده اند.

همه آنها، پیام شورش دیماه مردم در یکصد شهر ایران را نگرفتند و تصور کردند مانند گذشته میتوان با بگیر و ببند و زندان و اعترافات زیر شکنجه بحران را از سر گذراند. آنها پیام مردم را نگرفتند اما آنها که در اتاق فکر ترامپ در امریکا نشسته اند آن پیام را نه تنها گرفتند بلکه براساس آن سیاست تعیین کردند. جنگ اقتصادی به جای حمله نظامی و نشستن درانتظار شورش سراسری علیه حکومت در ایران.  آیا حکومت توان یک رفرم اصلاحی عمیق برای جلوگیری از جنگ و شورش و سقوط و هر نتیجه دیگر بحران کنونی را دارد؟ و یا تا خرخره در مردابی به اسارت گرفته شده که راه گریزی ندارد؟ پاسخ را رهبر جمهوری اسلامی باید بدهد.


مقاله ای از محسن آرمین

مردم ایران، اعتماد و امید

به حکومت را از دست داده اند


فیلم را ببینید!

پیام های مردم همیشه در شعارها نهفته است

اگر سپاه در ایران کودتا کند، مردم چه واکنشی از خود نشان خواهند داد؟ پاسخ این سئوال در اقدامی است که کودتاچی ها در برابر روحانیت داشته باشند.

فرض محال هرگز محال نیست. برای مثال اگر ناگهان اعلام شود تمام روحانیون نمایندگی های ولی فقیه در سپاه و نیروی انتظامی و دانشگاهها دستگیر شدند و هیچ امام جمعه ای حق خروج ازخانه خود را تا اطلاع بعدی ندارد، مردم شادمانه به خیابان خواهند آمد و از کودتا استقبال می کنند.

فضائی که به شدت به سمت آن میرویم همین است. آن شعار "رضاشاه روحت شاد" هم همین را میخواهد بگوید. نسلی که نه رضاشاه دیده و نه رضا شاه می شناسد و صرفا شنیده که رضاشاه روحانیت را در سوراخ موش کرده بود، امروز در ستایش از این اقدام است که برای رضا شاه "روحت شاد" می گوید.

شاید در تظاهرات روز گذشته در خرمشهر که برای آب مردم به خیابان آمده بودند، شعار همه "توپ، تانک، فشفشه- آخوند باید گم بشه" نبود اما فضای عمومی جامعه روز به روز به سمت همین شعار می رود و تر و خشک روحانیت یکجا خواهد سوخت. هم آنها که مطرود حاکمیت کنونی اند و هم آنها که حاکم اند!


مهلت 4 ماهه امریکا

به جهان برای تحریم نفت ایران

اشپیگل آنلاین- ترجمه رضا نافعی


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 650

کودتا علیه مردم را

با کودتا‌علیه‌‌ روحانی‌شروع‌‌کرده‌اند


سخنرانی روحانی در جمع مدیران ارشد

در برابر ترامپ سه گزینه اصلی، بیشتر نداریم


عنوان اول پیک نت 7 تیر

روحانی: به مردم بگوئید

در 51 روز گذشته
چه کسانی ارز 4200 تومانی گرفتند!


سعید حجاریان: پس از انقلاب

هدف موتلفه از مصادره

اموال سرمایه داران داخلی


حزب دمکراتیک خلق برنده واقعی انتخابات بود- فروزنده فرزاد

نتایج واقعی انتخابات ترکیه

تضعیف موقعیت اردوغان است!


عنوان اول پیک نت 5 تیر

رویدادهای این روزها را
باید بدقت، زیر ذره بین دید!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 17 هزار و 500  گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران