نقل از راه توده 725

جنبش عمومی مردم ایران

به یک شعار واحد نزدیک‌شده

 

مصاحبه رئیس دفتر روحانی

هرکس از برجام حمایت کرده

برای‌مجلس‌آینده ردصلاحیت‌شده

(پیک هفته ۱۰۹)  5 بهمن ماه 1398 -  25 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


4-2 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


4-2 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


4-2 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


4-2 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


4-2 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


4-2 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 5 بهمن

انتخابات فرمایشی

حجت را برهمگان تمام می کند

مصطفی تاج زاده در یک پیام سیاسی نقطه نظراتی را درباره ضرورت بیان صریح نظرات اصلاحی برای برون رفت جامعه از بحران حکومتی و بحران همه جانبه اجتماعی مطرح کرده است. او گفته که باید رودربایستی ها را کنار گذاشت و واقعیت را گفت. این واقعیت که تمام قدرت در یکنفر (رهبر) جمع شده و او  مسئول ریز و درشت تمام پدیده ها و رویدادهای ایران است. او گفته است که روش های گذشته اصلاحی جواب نداده است و به همین دلیل باید وارد عرصه ای جهت اصلاح نظام و سپس یافتن راه حل های بحران کنونی جامعه شد که در آن با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی از بی‌خاصیت ‌شدن انتخابات و نهادهای انتخابی، صریح و مستقیم و محترمانه با شخص رهبر سخن گفت. در حال حاضر حکومت عملا یکنفره شده و کس دیگری کاره‌ای نیست. اگر انتخابات است باید دید رهبر نظرش چیست! از مذاکره با آمریکا و تعیین قیمت بنزین تا مسائل جزئی مثل ورود زنان به ورزشگاه با نظر مستقیم رهبر تصمیم گرفته می‌شود.

اختیارات رهبری باید محدود و مشخص، دوره رهبری باید معلوم و شخص رهبر باید پاسخگوی نهادهای حکومتی شود و نقد وی در رسانه‌ها ممکن گردد . بهترین کار ادغام رهبری با ریاست جمهوری و انتخاب مستقیم وی توسط مردم و حداکثر برای دو دوره‌ است. سپاه باید به پادگانها برگردد و از تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، انتخاباتی، فرهنگی و رسانه‌ای خلع ید شود.  صداوسیما باید ملی و چندصدا شود و از حالت میلی و تک ‌صدائی درآید.

 آزادی اندیشه، بیان، قلم، مطبوعات و اطلاع‌رسانی باید تامین شود تا انحصارطلبی، فسادگستری، تنگ‌ نظری، کوتوله‌ پروری و شایسته‌ ستیزی پایان یابد.

 استقلال قوه قضائیه که از الزامات یک نظام سالم و مردمی و شرط ضروری اجرای عدالت در جامعه است، باید تضمین شود. از همه فوری‌تر لغو نظارت استصوابی و تامین آزادی انتخابات است. خطای انسانی (سرنکون شدن هواپیمای اکرائینی با شلیک موشک) در هر سیستمی ممکن است اتفاق بیفتد اما دروغ سیستماتیک وحشتناک است، توجیه ندارد و پایه‌های اعتماد عمومی را به لرزه می‌اندازد.

 باید روشن شود پنهان‌کاران با چه تحلیل و شناختی از ایران و جهان تصور می‌کردند می‌توانند چنین دروغ بزرگی را به دنیا بقبولانند؟ رهبر و رییس جمهور باید به پرسش های مردم در این زمینه جواب قانع‌کننده بدهند. اگر به رهبر حقیقت را نگفتند، وی باید توضیح دهد که چرا و چگونه فرماندهان نیروهای مسلح‌ در شرایطی که هر لحظه ممکن بود با آمریکا وارد جنگ شویم، ۳ روز به او دروغ گفتند! از کجا معلوم که در زمینه‌های دیگر به وی دروغ نمی‌گویند؟ نکند یک وقت چشم باز کنیم و بینیم کشور خدای‌ناکرده وارد جنگ شده است!

 آیت‌الله منتظری تا آخر عمر بر این باور بود که اگر اخبار صحیح اعدامهای سال ۶۷ به گوش رهبر فقید انقلاب می‌رسید، جلوی آنرا می‌گرفت. به اعتقاد وی کسانی نگذاشتند واقعیات به اطلاع او برسد و باعث بروز آن فاجعه شدند.

پیام تاج زاده را بشنوید!


عراق برای خرید سلاح

به چین و روسیه روی می آورد

راشا تودی  ترجمه رضا نافعی


قدرت چین برای مقابله

با ویروس "کرونا"

تجار سودجوی ایرانی اجناسی را از چین وارد کرده و یا سفارش داده اند که مصرف آنها در داخل کشور موجب اشتباه مردم در شناختن چین امروز شده است. از میان همه نمونه های صنعتی و تکنولوژیک و کشاورزی و ... بگذریم به همین مقابله با ویروس "کرونا" نگاه کنید که با چه سرعتی در کشوری که گفته می شود یک و نیم میلیارد جمعیت دارد در چین سازماندهی شد. این فیلم مربوط به بیمارستانی هزار تختخوابی برای مقابله باهمین ویروس در استان یازده میلیونی "وان" است که زمان بنای آن 7 تا 10 روز پیش بینی شده و اکنون 4 روز آن گذشته است و در ادامه آن تولید میلیاردی "ماسک" مخصوص مقابله با همین ویروس که تعطیلات آخر هفته تمام واحدهای تولید آن لغو شده است. همچنان که مراسم سال نو چینی لغو شد. نگاه کنید به فیلم هائی که در شهرهای مختلف چین در  جریان مبارزه با این ویروس نشان داده شده است. کوچک و بزرگ ، زن و مرد با نظم و دیسپلین کم سابقه در اماکن عمومی و در متروها و اتومبیل ها ماسک دارند. مقایسه کنید این توان سازماندهی را با حوادثی مانند سیل و زلزله، ویروس مرغی و ... در ایران.


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله 725

باز تولید سلطنت در ایران

با"ولایت فقیه"زمینه سازی شد


جمهوری اسلامی، سرانجام

بازی درعراق را خواهد باخت؟

فروزنده فرزاد


عنوان اول پیک نت 3 بهمن

حکومت در ایران می خواهد
بگوید اهل درس‌گرفتن نیست!


پایان اقامت طولانی مقتدا صدر در ایران

قدرت فعلا در خیابانها

و جاده های  ارتباطی عراق است


عنوان اول پیک نت 2 بهمن

بوی گنَد تهران هم
از امور امنیتی‌وحکومتی‌است؟


هاشمی استخر مرگ شد

تا این "سرمایه" به مجلس خبرگان باز گردد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین مطلب پیک نت پنجشنبه عنوان اول آن "حکومت در ایران می خواهد بگوید اهل درس گرفتن نیست!" بود. این مطلب روی فیسبوک (که از پنجشنبه قفل آن باز شد) و کانال تلگرام پیک نت جمعا 17 هزار و 300 خواننده داشت و روی 13 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران