سرمقاله راه توده 717

از شورش مردم نخواهند توانست

میوه استبداد و سرکوب بیشتربچینند!

 

دولت با این اقدام می خواهد یارانه را کنترل کند

وحشت فراریان مالیاتی

از کنترل حساب های بانکی!

(پیک هفته ۱۰۹)  7 آذر ماه  1398 -  28 نوامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


5-6 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


5-6 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


5-6 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


5-6 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


5-6 آذر

منتخب اخبار ورزشی


5-6 آذر

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 7 آذر

جنوب شهریها، زیر نگاه

شک و ظن امنیتی حکومت

این یادداشت را که دکتر محمد جواد کاشی استاد فلسفه سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی نوشته از حواشی آن که حرف های درست در لابلای آن گمُ می شود جدا کرده و منتشر می کنیم که حرف اکثریت مردم ایران است:

«من از تهران سخن می‌گویم. شمال و وسط شهر، همه چیز مثل روزهای قبل بود. به نزدیکی‌های جنوب شهر که می‌رسیدی، نیروهای امنیتی و گارد ضد شورش مستقر بودند. دهه اول پس از پیروزی انقلاب، شمال شهر تهران امنیتی بود. فرض بر این بود که بقایای سلطنت و ضدانقلاب آنجا بیشتر پایگاه و استقرار دارند. دهه دوم و سوم، وسط شهر تهران محل استقرار نیروهای ضد شورش شد. طبقه متوسط شهری از همه بیشتر مظنون بودند. حال به نظر می‌رسد جنوب شهر محل ظن و بدگمانی است. وقتی به این تحول چهل ساله نظر می‌کنی از خود می‌ پرسی، چه کرده‌ایم؟

حالا صدای جنوب‌ شهری‌ها در گوش وسط‌ شهری‌ها و شمال ‌شهری‌ها، صدای وحشت ناشی از خشونت و تخریب و ویرانی است.

صداوسیمای این روزها تلاش دارد نگرانی‌های شمال ‌شهری‌ها علیه جنوب‌ شهر را تهییج کند؛ درست همانطور که پیش از این تلاش می‌کرد دغدغه جنوب شهری‌ها را علیه طبقه متوسط و شمال‌شهری بسیج کند. هرکس به دلیلی منتقد حکومت است.

حکومت‌کنندگان که زور و قدرت و مال و منال دارند از دیگران می‌خواهند ساکت باشند. اگر ساکت نشوند، نیروهای امنیتی پادرمیانی می‌کنند. امنیت. اما به معنای عمیق آن، همان چیزی  است که نیروهای امنیتی در کیسه ندارند.


صادقی نماینده مجلس:

گزارش هائی درباره نقش

نیروهای "شاید خودسر" در حریق و تخریب


استیضاح در مجلس

تحریک روحانیون در حوزه

اکثریت جامعه را در بی خبری از آنچه در پشت صحنه می گذرد نگهداشته اند و درحالیکه 6 سال دولت را فلج کرده اند، حالا همه کاسه کوزه ها را سر دولت شکسته و حملات گازانبری را برای به زیر کشیدن روحانی تشدید کرده اند. نگذاشتند مردم بدانند دراین شش سال دولت سایه با دولت رسمی و قانونی چه کرد. تمام عزم خود را جمع کردند تا به مردم بگویند بیخود در انتخابات شرکت کردید و از آن بیخود تر که بجای جلیلی در دور اول و  رئیسی در دور دوم، روحانی را انتخاب کردید!

این سخنان سید صادق روحانی در حوزه علمیه قم است برای تحریک روحانیون و طلبه ها علیه روحانی. خوب گوش کنید تا دقیق تر بدانید در شش سال گذشته چه کردند.


مرور مطبوعات 6 آذر

اگر یارانه بنزین زیاد نشود

5 تا بچه نمی توانند درست کنند!


عباس عبدی

قبل از اعلام سهمیه بندی

خمپاره و موشک روانه شد


این امام جمعه ها میخواهند

مردم گرسنه و خشمگین ایران را ارشاد کنند!

این سخنان وتوصیه های یکی از امام جمعه های تهران؛ یعنی شیخ کاظم صدیقی است. امام جمعه ای که پس از آخرین نماز جمعه تهران توسط هاشمی رفسنجانی که در آن علیه دستگیری های کودتای 88 خطبه خواند و متعاقب آن دیگر اجازه ندادند در نماز جمعه تهران ظاهر شود، او را جانشین وی کردند. اینها که در مشهد و اصفهان و شیراز و دیگر مراکز استانها امام جمعه شده اند و همگی از یک قماش اند، برگمار شدگان با حکم رهبر جمهوری اسلامی اند و جانشین طالقانی ها، صدوقی ها، مدنی ها، بهشتی ها و... شده اند.


راه توده 717 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 717 (پنجشنبه 7 آذرماه 1398) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روز فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به تفسیر شورش اخیر مردم و پیش بینی آن در سرمقاله های این نشریه در طول دو سال اخیر دارد.

بخش دیگری از خاطرات محسن رفیقدوست وزیر سابق سپاه و عضو رهبری موتلفه اسلامی نیز در این شماره منتشر شده که اختصاص به پیوستن برخی نظامی های ارشد ارتش شاهنشاهی به  انقلاب و به جمهوری اسلامی و کشته شدن آنها در انواع توطئه های حکومتی و غیر حکومتی در جمهوری اسلامی دارد. از جمله سرلشکر فلاحیان که در سقوط هواپیمای نظامی در دوران جنگ با عراق کشته شد و سرهنگ صیاد شیرازی در جریان یک ترور پس از جنگ و در تهران.

در این شماره مطالبی می خوانید با عناوین: برنامه پیشنهادی برون رفت کشور از بحران همه جانبه از نگاه راه توده، راه توده و 27 سال ادامه مشی و هویت توده ای، قدرت در جمهوری اسلامی اصلاحات را تهدید و شورش را فرصت میداند، نفتخواران داخلی میخواهند وزیر نفت را سرنگون کنند، فشار امریکا برای انفجار دیگ بخار در ایران، عربستان میخواهد بازگیر اصلی خاورمیانه شود، دستآوردهای که پس از فروپاشی اتحاد شوروی نابود شد، عقب ماندگی ایران در جنگ با روسیه آشکار شد، آیا مارکس از یک خطی به چند خطی رسید؟ نه لیبی و نه قذافی سزاوار این سرنوشت نبودند، دفن سنگ قبر تقی ارانی در گورستان امام زاده عبدالله تهران و بالاخره شورش مردم تهران علیه گران شدن بلیت اتوبوس شرکت واحد در سال 1348

 

منتخب اخبار روزهای گذشته


فشار امریکا برای تشکیل دولتی دلخواه

حزب الله لبنان در بدترین

موقعیت و شرایط قرار گرفته


عنوان اول پیک نت 6 آذر

از زیر خاکستر حریق
چه توطئه ای بیرون می آید؟


یادداشت عباس عبدی

از شورش 96 درس نگرفتند

شورش 98 را دیدند و شورش بعدی؟


میزگردی در مشهد

3 سال پس از انفجار و ترور و اعدام

بهار سال ۶۳،  سه سال پس از اعلام قیام مسلحانه مجاهدین خلق و دوران ترور و انفجار و اعدام  به پیشنهاد دادستانی مشهد، یک میزگردی تحلیلی برگزار شد. یک طرف پنج زندانی، سه نفر مجاهدین خلق و دو نفر از گروه‌های کمونیستی با محکومیت‌های پنج سال تا حبس ابد و یک طرف بهزاد نبوی  وزیر وقت صنایع سنگین دولت میرحسین موسوی که سالها زندانی دوران شاه بود و معروف است به قدرت استدلال. این میزگرد که بخاطر بحث‌های مفصل طرفین، پنج جلسه طول کشید، توسط صدا و سیما و قت ضبط شد. عملکرد جمهوری اسلامی در جنگ، یکی از مسائلی بود که در این جلسات مورد بحث قرار گرفت. این فیلم پس از چند دهه برای اولین بار توسط برنامه «سرچشمه» منتشر شده است


تا لحظه انفجار خشم مردم در خیابانها

رئیس اطلاعات سپاه، شورش

مردم را به خواب هم ندیده بود


پس از شکست شبه کودتا

فلج کردن دولت و روحانی

با استیضاح پشت هم ورزاء


عنوان اول پیک نت 5 آذر

پس از تخریب و حریق
میخواستند دولت نظامی اعلام کنند


از جنگ اقتصادی با چین

تا جنگ نظامی با این کشور

ت.آنلاین- ترجمه رضا نافعی


سخنان جانشین فرمانده کل سپاه

با این میزان عقل و شعور

مردم باید آشنائی پیدا کنند


عنوان اول پیک نت 4 آذر

تظاهرات نخ نمای حکومتی
پس از سرکوب خونین مردم


بیانیه فعالان سیاسی داخل کشور

آنها که سر به شورش برداشتند

کاخ نشینان نبودند، کوخ نشینان بودند


علیه مجلس مشروطه

ستایش شرمگینانه فرمانده بسیج

از کودتای محمد علیشاه قاجار


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) عنوان اول آن "از زیر خاکستر حریق چه توطئه ای بیرون می آید؟" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت جمعا 11 هزار و 340 خواننده داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران