ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فساد نهادینه در ج. اسلامی یعنی همین
از کلاهی و عمامه‌ای تا نظامی
دست همگی در یک کاسه است!
فریبرز کلانتری (عکس رضا مطلبی کاشانی)

 
 

 

 

 سندی درباره شراکت رضا مطلبی کاشانی و علیرضا پناهیان در ساخت یک ملک ۲۵۲ متری در منطقه دو تهران منتشر شده است.
رضا مطلبی کاشانی که بیشتر به اسم مالک "تک ماکارون" شناخته می شد از دوستان "احمد مروی" تولیت فعلی آستان قدس است. البته رفاقت آنها از زمان برعهده گرفتن ریاست دفتر رهبری از سوی مروی در قم آغاز شد. رفاقتی که ضلع سوم دیگری هم داشت یعنی ریاست وقت اداره اطلاعات قم که بعدها با حمایت و معرفی مروی به قوه قضائیه رفته و ریاست حفاظت این قوه را به عهده می گیرد.
گفته می شود که پرونده های متعدد رضا مطلبی کاشانی هم به علت همین رفاقت قدیمی بارها مسکوت مانده است. صد البته مروی هم حرمت این رفاقت را بعد از رفتن به آستان قدس نگاه داشته و مطلبی را به عنوان عضو هیئت امنای حرم مطهر رضوی انتخاب می کند تا افتخار آستان بوسی امام رئوف را داشته باشد!
در حالی که خود مطلبی علاقه به ایران و خطه خراسان نشان میدهد، اما خانواده وی بیشتر آب و هوای تورنتو را می پسندند و آنجا ساکن هستند و شاید یکی از همین ماشین های میلیاردی که در همین ایام محرم در این شهر برای حضرت حسین رژه می رفتند هم متعلق به فرزندان برومند مطلبی باشد.
در خصوص یکی از آقازاده های وی که داماد حجت الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران است، اطلاعی در دست نیست که با عروس خانم در ایران تشریف دارند یا در تورنتو.
ایشان عنایت ویژه ای هم به امر وقف دارند و صد البته که این امر هیچ ربطی به رفاقت ایشان با حجت الاسلام خاموشی ریاست سازمان اوقاف و کرایه ۲۴ هزار متر زمین در لواسان به مدت ده سال به ثمن بخس ماهی دو میلیون تومان ندارد!
شاید بتوان گفت رضا مطلبی کاشانی با تشکیل دو شبکه موازی یکی اقتصادی و دیگری عام المنفعه، چنان پوششی برای خود ساخته که توپ هم نمی تواند تکانش بدهد. اگرچه میلیون ها یورو ارز هم به اسم تک ماکارون و دیگر شرکت های خود گرفته باشد.
با نگاه کوتاهی معلوم می شود که او از آیت الله "جاودان" گرفته تا فرزند "علامه عسگری"؛ از "سید مصطفی میر لوحی" داماد آیت الله مهدوی کنی، تا "احمد مروی" تولیت آستان قدس، و "سید مرتضی نبوی صاحب امتیاز روزنامه رسالت و اعضای دیدبان شفافیت، ارتباط برقرار کرده است.
ای کاش دستگاه نظارتی عملکرد یکی از خیریه های رضا مطلبی کاشانی به نام ریحانه که با مشارکت سردار "علیرضا جزینی" مشاور جانشین فرمانده کل قوا در امور ناجا تاسیس کرده است، را مورد بررسی دقیق قرار دهد. شاید خیلی از رازها عیان شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  10 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: