نگاهی به سخنان عضو شورای شهر مشهد

پس از 40 سال حکومت

توان دو هفته قرنطینه را نداریم

 

10 هزار قبر در بهشت زهرا آماده شده

اصفهان در مرز قرمز کرونا

تهران، سایه به سایه اصفهان!

(پیک هفته ۱۰۹)  27 فروردین ماه 1399 - 15 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


25-26 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


25-26 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


25-26 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


25-26 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


25-26 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


25-26 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 27 فروردین

بقول جک لندن، درجنگ با "کرونا"

قوی جنگ را خواهد بُرد

و "تند رو" مسابقه را!

هیچکس باور ندارد که "کرونا" در ایران مهار شده و یا سیر صعودی ابتلا به آن نزولی شده است. حتی اکثریت مردمی که قید رعایت نکات ایمنی را زده و روزها در پی نان از خانه بیرون می آیند نیز این را میدانند اما معتقدند چاره ای ندارند. این درست همان استدلالی است که حکومت در جلسات محرمانه خود روی میز گذاشته و همگی به این نتیجه رسیده اند که فعلا "نان" را به "جان" باید ترجیح داد. حتی آهی را که در بساط صندوق های محرمانه مالی بیت رهبری وجود دارد هم نمی خواهند و نخواستند خرج مقابله با کرونا و سلامت مردم کنند. برای کدام روز مبادا این ذخیره ارزی را نگهداشته اند؟ پاسخی وجود ندارد جز حدس و گمان هائی که باز می گردد به فعالیت اتمی، هزینه نیروی نظامی و دفاعی کشور و تعهداتی که در منطقه دارند. بدین ترتیب مردم حکومت را رها کرده اند و حکومت نیز مردم را و این یعنی جنگ "بقاء".

جک لندن در رُمان "مارتین ایدن" که محمد تقی فرامرزی نیز آن را به فارسی ترجمه کرده و منتشر شده، جمله ای دارد که وصف سرانجام این روزهاست. همراه مارتین از او سئوال می کند: مارتین فکر می کنی برنده جنگ (جنگ دوم جهانی) کیست؟ و مارتین پاسخ میدهد: "قوی جنگ را می برد و تندرو مسابقه را!"

و این در شرح روزگاری که همه بشریت گرفتار آن شده اند یعنی زنده ماندن و غلبه کردن آنهائی بر کرونا که قدرت بدنی مقاومت را دارند و برنده شدن آنها که از پیش خود را آماده چنین رویدادهای غافلگیرانه را کرده بودند. آنکس که تصور کند چین در عرض چند روز تصمیم گرفت یک بیمارستان عظیم را 10 روزه بسازد از هوشیاری آن که "تند" تر از بقیه جهان دویده و خود را به خط پایان رسانده بود غافل است. این تدارک و تیز بینی و "تند رو"ی را کره جنوبی نیز از خود نشان داد و ظاهرا دو کشور همسایه زیر بغل یکدیگر را گرفتند.

در ایران قطعا کرونا کشتاری وسیع از خود باقی خواهد گذاشت و آنها که جان سالم بدر خواهند برد قدرت بدنی کافی را داشته اند، اما قطعی است که حکومت "تندرو" نبوده است.


وزیر خارجه چین:

کرونا مردم چین را متحد

و معتقدتر به سوسیالیسم چینی کرد!


شاید آزمایش گله ای آن آغاز شود

نتایج کلینکی آزمایش داروی

ضد کرونا در روسیه منتشر میشود


چرا زیر مجموعه بیت رهبری اند؟

اموال و دارائی نهادهای عظیم

اقتصادی باید در کنترل دولت باشد


رسوخ فساد اقتصادی تا بن دندان نظام

وقتی قالیباف محاکمه نمی شود

محسنی اژه ای محاکمه میشود؟


عنوان اول پیک نت 26 فروردین

"کرونا" مهمان نا خوانده ای

که نیامده، تا برود. ماندنی است!

"کرونا" مهمان نا خوانده ای نیست که از این در آمده و از آن در برود. تمام شواهد نشان میدهد که بشریت با این مهمان نا خوانده باید مدارا کند تا این مهمان جانش را نگرفته و صاحبخانه نشود. این نتیجه گیری، بتدریج از سوی رهبران سیاسی واقع بین و دور اندیش مطرح می شود. این که سرمایه داری و حاکمیت پول با زمین و زمان و بشریت چه کرده که کار به اینجا کشیده شده، فصل مهمی از بررسی دلیل ظهور ویروس کروناست. این که ذهن و عقل بشر به گونه ای جهش وار رشد کرده و به ابزاری مسلط شده که "هوش مصنوعی" از جمله آنهاست، واقعیت است اما جسم این بشر نتوانست آنچنان رشد کند که در برابر یورش ویروس ها مقاوم باشد. درست خلاف حیوانات و به همین دلیل شاهدیم که در سالهای گذشته حیوانات توانسته اند ویروس ها را دفع کنند اما انسان نه!

اخیرا تحقیق مهمی در این زمینه منتشر شده که تا حدودی تائید کننده تئوری های "داروین" است که امیدواریم خلاصه این تحقیق به فارسی ترجمه شود که اگر چنین شود در انتشار آن تاخیر نخواهیم کرد. بنظر ما درکشورهائی نظیر چین، روسیه، آلمان و حتی امریکا انستیتوهائی هستند که از این "راز" آگاهند و خلاصه گزارش های آنها دراختیار رهبران این کشورها رسیده است اما حاکمیت پول نه اجازه گفتن را میدهد و نه اجازه تغییرات را.

با این مقدمه بخوانید نظر "اورسولا فن در لین"  وزیر دفاع سابق آلمان و رئیس کنونی کمیسیون اروپا را گفته است: تا واکسن کرونا کشف نشود زندگی به حالت عادی بازنخواهد گشت. (واکسنی که معلوم نیست کشف شود!)

ویروس کرونا جایی نخواهد رفت؛ ما نمی‌دانیم کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، پس از بهبودی، ناگیرایی پیدا می‌کنند یا نه؛ این را هم نمی‌دانیم که چه زمانی به واکسن دست می‌یابیم.

بر اساس همین اطلاع است که کم کم این زمزمه شروع شده که کرونایی‌های بالا 65 سال سن در انگلیس را که وضعیت وخیمی دارند ممکن است از اولویت درمان کناربگذارند. تاکنون نیمی از آمار مبتلایان فوت شده کرونا، متعلق به خانه‌های سالمندان بوده اند. حدود ۴۲ تا ۵۷ درصد فوتی‌ها در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، ایرلند و بلژیک در خانه‌های سالمندان بوده اند.


عناوین اول

نگاه پیک نت به رویدادهای

ایران و جهان در سال 98


سخنان رئیس کل بانک مرکزی

مخاطب این سخنان

رهبر و فرماندهان سپاه است

رهبر جمهوری اسلامی، هر نوروز رفت مشهد و یک شعار برای سالی که آغاز می شد داد. از جمله یکبار سال تولید ملی اعلام کرد و سال بعد جهش تولید و ..

او یا بی خبر است و یا فریبکار. چطور ممکن است او نداند که سپاه پشت قاچاق کالاهائی است که از مرزهای ایران وارد کشور می شود؟ این سخنرانی همتی رئیس کل بانک مرکزی در واقع خطابش به شخص رهبر است. گوش کنید!


"کرونا" چٌرت آقایان را پاره کرد

مجلس بی اعتبار یازدهم

میتواند سکاندارمملکت شود؟



چهره ای امنیتی و مطبوعاتی!

"مصطفی الکاظمی" کیست

که میخواهد دولت درعراق تشکیل بدهد؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش رسوخ فساد اقتصادی تا بُن دندان نظام (وقتی قالیباف محاکمه نمی‌شود محسنی اژه‌ای محاکمه می‌شود؟) با بیش از 10 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت، بیشتر مخاطب را در میان مطالب روز گذشته این روزنت (سه شنبه) داشت. این مطلب در فیسبوک پیک نت نیز نزدیک به 2 هزار خواننده داشت و روی 16 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران