آذری جهرمی و مسمومیت دانش آموزان

حالا که شبکه های اجتماعی

بسته شدهاند چرا نا‌امنی ادامه دارد؟

 

گفتگو با رئیس مجلس مجارستان

ناتو و اتحادیه اروپا

دراوکراین باروسیه می‌جنگند

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ - ۶ مارس ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۵-۱۴ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۵-۱۴ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۵-۱۴ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۵-۱۴ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۵-۱۴ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱۵-۱۴ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۵ اسفند

سقوط قیمت دلار با خاتمه

 مسمومیت‌مدارس کامل‌میشود؟

هیچ حادثه و رویداد اجتماعی و تصمیم حکومتی در جمهوری اسلامی، بی ارتباط با فعالیت اتمی، حضور نظامی در سوریه، پیوند به روسیه و چین و حضور در اوکراین، پیشرفت های شگفت انگیز در تولیدات نظامی و حضور و نفوذ در عراق و یمن نیست! از جمله قیمت دلار و افزایش قیمت ها، حتی مسموم سازی مدارس دخترانه و تلاش برای بازگرداندن سوژه حجاب و دوباره به خیابان کشاندن مردم.

همزمان با موج مسموم سازی مدارس دخترانه و سرایت آن به مترو و ایستگاه های آن، سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران نیز انجام شد. بلافاصله پس از پایان این سفر و ایجاد امید به از سر گیری مذاکرات و سازش اتمی، بازار ارز و دلار از نفس افتاد. ابتدا فروش دلار در بازار آزاد شد اما خریدار بسیار کم شد زیرا منتظر سقوط قیمت بودند. شاید در روزهای آینده، یورش سمی به مدارس دخترانه هم به امید سازش با امریکا فروکش کند. یورشی که قطعا سرنخ آن در خارج از کشور است اما شبکه اجرائی آن در داخل کشور. آنها که اسناد اتمی ایران را بار کامیون کرده و از تهران به باکو و سپس به اسرائیل بردند آنقدر امکانات و سازمان  دارند که به آسانی و با بهره گیری از تحجر مذهبی و محافل و هسته های مذهبی بتوانند طرح های ابلاغ شده از خارج را به اجرا بگذارند. از جمله همین مسمومیت مدارس دخترانه که در نهایت منتظرند کار آن به شورش خیابانی مردم ختم شود و فلج حکومتی برای مقابله با آن. نفوذ آنقدر هست که حکومت را هم دراین زمینه ها فلج کند. حتی فراتر از آن، حکومت را بدنبال خود بکشاند. البته اجرای دسیسه ها همیشه در جمهوری اسلامی از درون حکومت قوی تر از بیرون بوده است.

از دیروز نرخ دلار متوقف شد و دور جدید مذاکره اتاق بازرگانی با بانک مرکزی جریان یافت. حکومت با خوش خیالی منتظر نتیجه انتخابات اتاق بازرگانی است تا بلکه بتواند آن را تحت کنترل در آورد. در درون اتاق نیز جنگ قدرت و جنگ دلار است.

سفارت امریکا در ایران فعال نیست اما سفارت امریکا در "دبی" همان فعالیت را دارد که اگر در ایران بود داشت. دبی نه تنها مرکزی برای نقش آفرینی امریکا در ایران است، بلکه اقتصاد ایران هم در آنجا رقم می خورد. کانالهای تلگرامی نرخ ارز در دبی نبض بازار ارز و دلار در ایران را در دست دارند و مستقیما با اتاق بازرگانی ایران در تماس. همین کانالها در پایان سفر گروسی به ایران از سقوط قیمت دلار خبر دادند. اگر افزایش قیمت دلار سیاسی و در جهت فشار برای سازش با امریکا نبود، چرا باید با سفر گروسی به ایران قیمت آن پائین بیاید؟ فعلا قیمت دلار به موجب گزارش کانال "درهم" دلار۱۰ درصد سقوط کرده و به محدود ۵۱ هزار تومان رسیده است. دربازار ایران پیش بینی می شود که اگر دلار از ۵۰ هزار تومان پائین تر بیاید باید این ریزش دلار را به زیر ۴۰ هزار تومان برساند. شانه به شانه کانالهای نرخ ارز مستقر در دوبی، سایت "اکو ایران" که سخنگوی اتاق بازرگانی ایران است نیز اعلام کرد: سقوط ۱۰ هزار تومانی دلار به دلیل بیانیه مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی در کنار مواضع نرم رافائل گروسی پس از بازگشت از ایران و ورود به وین ممکن شد. اکو ایران میگوید: براساس محاسبات تکنیکال دلار در ایران بزودی حدود ۳۸ در صد سقوط قیمت خواهد داشت.  

سقوط قیمت دلار در یک چشم به هم زدن در بازار معلوم شد و حالا همه باید منتظر بمانند تا ببینند ایران چه امتیازی به آژانس انرژی اتمی و در واقع به غرب و در راس آن امریکا داده و یا خواهد داد؟


نشست مشترک خبری اسلامی وگروسی در تهران

شمار زنان دانشمند اتمی ایران

موجب تعجب "گروسی" شد!


دیدار صمیمی با خاتمی

 

کیوان صمیمی، روزنامه نگاری که سرانجام از زندان آزاد شد، پس از آزادی توانست با محمد خاتمی دیدار کند. از این دیدار، عکسی منتشر شده که می بینید اما هیچ چیز از گفتگوی او با خاتمی انتشار نیافته است. بی شک بخشی از آن چیزی که گفته شده اما منتشر نشده اوضاع زندان و زندانیان سیاسی- مدنی - مطبوعاتی و دانشجوئی است. چه زن و چه مرد! صمیمی خود نیز تاکنون با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده و آنچه را به خاتمی گفته مطرح نکرده است. اما، همین که صندوقچه دل خود را برای یکی از حکومتیان سابق باز کرد نیز خود برای آینده مفید است. ضمنا، پس از چند سال، عکس تازه ای از خاتمی نیز منتشر شده است.

این دیدار ۱۶ بهمن، چند روز پس از آزادی کیوان صمیمی از زندان انجام شد و حدود یک ساعت و نیم ادامه یافت. گفته شده که در این دیدار پرسشگر اصلی خاتمی بوده است.


چند سئوال بی پاسخ

قدُ قدُهای امنیتی موتلفه اسلامی

درباره مسمومیت در مدارس!


خبرسازی برای انحراف افکار عمومی

آنها که با سم به مدارس دخترانه

حمله‌می‌کنند،چرا دستگیرنمی‌شوند؟


هر امام جمعه ای ساز خود را می زند

علم الهدا آتش به اختیارها را

دعوت به ‌مقابله با بی‌ حجابی کرد!


عنوان اول پیک نت ۱۴ اسفند

در هر گوشه ایران

توطئه وناآرامی سبزمی‌شود


از اسید پاشی تا مسموم کردن دختران دانش آموز

آتش به اختیارها و چماقداران

۴ دهه در ایران حادثه آفریده اند


پرهای او قیچی می شود؟

برکناری علی شمخانی از

 منطقه آزاد تجاری اروند


سکان سیاست خارجی آلمان بدست چه کسی افتاد!

برای وزیرخارجه آلمان

در هند تره هم خرد نکردند


در روسیه او به نابغه بانکی شهرت دارد

نجات دهنده پول ملی روسیه

بزودی راهی ایران خواهد شد


سرمقاله راه توده ۸۷۲

عزمی برای خاتمه بخشید به

آقائی دلار درایران وجود ندارد


حساب جدید بانکی

Natalia Vernis
IBAN: DE92 1203 0000 1085 4703 81
BIC: BYLADEM1001
BANK: DKB
--

--------------------------

----------------------------


 جستجو در پیک نت

Site Meter Site Meter

 

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


چهارشنبه ۱۰ اسفند به روز شد!

رادیو هفته

 هر چهارشنبه‌

به روز میشود

 رادیو هفته را بشنوید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید!

----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) بالای ۵ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی ۲۱ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

----------------

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت