سرمقاله ۸۵۸

زیر نام"انقلاب"و"سرنگونی"

ایران را به‌سوی ویرانی می‌برند!

 

مانند همه حکومت ها در همه کشورها

فرصت برای تغییر و اصلاح

در ج. اسلامی ابدی نیست!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ - ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱- ۲ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱- ۲ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱- ۲ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱- ۲ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱- ۲ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۱- ۲ آذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲ آذر

گذشته آنها که این روزها

 نفت روی اعتراضات می‌ریزند

در مسابقه دو تیم ملی فوتبال ایران و انگلیس در چارچوب مسابقاتی که در قطر جریان دارد، بیش از آنکه نتیجه بازی اهمیت داشته باشد، آنچه در طول بازی و در سکوی تماشاگران روی داد اهمیت پیدا کرد. کسانی که رسماً معلوم نیست اما غیر رسمی مشخص است از کجا بلیت هواپیما و خرج سفر و هتل گرفتند، بنام تماشاچی ایرانی وارد ورزشگاه محل مسابقه شدند و مبتکر چنان نمایشی شدند که در تاریخ سابقه نداشت. چه در عرصه ورزشی و چه عرصه هنری! آنها به زبان فارسی به لجن آلوده، علیه تیم ایران شعار دادند و تیم انگلیس را تشویق کردند. واقعیت تلخ اینست که در جریان اعتراضات اخیر در داخل و خارج از ایران دو گروه علیه ایران و بسود جنگ و برادر کشی به یکدیگر پاس میدهند. یک سر این ماجرا جبهه پایداری و خشونت طلب هائی مانند حسین شریعتمداری با سابقه ترور و قتل و آدم ربائی است و سر دیگر آن مجاهدین تازه مجاهد شده، اما تحت رهبری قدیمی های باقی مانده این سازمان که در خارج از کشور دلار زیر پوستشان تزریق شده است. آنها در خارج از کشور و به کمک تلویزیون های سه قلوی لندن چنان فضائی را بوجود آورده اند تا کسی نداند و به یاد نیآورد که از سال ۵۸ تا آغاز و ادامه دهه ۶۰ در داخل کشور چه کردند و چه نقشی در تغییر ماهیت انقلاب ۵۷ و افتادن سکان بدست مرتجعین مذهبی و ... داشته اند. در آن سالها نیز آنها همان نقشی را بازی کردند که اکنون در خارج از کشور بازی می کنند. در آن سالها با ترور و انفجار و به دم گلوله دادن میلیشیای نوجوان و بی خبر و حالا در خارج به کمک آنها که به عشق گرفتن پناهندگی مجاهد شده اند. در آن سالها، زمینه ساز به قدرت رسیدن کسانی شدند که طرفدار "اعدام درمانی" بودند و اکنون نیز همان نقش را برای خشونت و خونریزی در داخل کشور بازی می کنند. آن زمان در داخل کشور و اکنون از خارج کشور. البته پامنبری خوان  هائی هم از میان سلطنت طلب ها پیدا کرده اند.

با آن تجربه و به یاد آوردن آن سالهای خوفناک و تکرار موج جدیدی از اعدام و انفجارها و تقویت مرتجعینی که این روزها امید تضعیف موقعیتشان در حکومت می رود، اکنون باید به هر وسیله ممکن جلوی جنگ و کشتار در داخل کشور را گرفت. آنها که عرصه را برای این جنگ و کشتار آماده می کنند، چه در داخل و چه در خارج از کشور پیاده نظام مخالفان جهانی فعالیت اتمی ایران، قدرت نظامی ایران، نقش ایران در جنگ اوکراین، تحولات و تغییرات در سیاست ها و قرار گرفتن ایران در جبهه شرق هستند. در داخل چوب لای چرخ قراردادهای راهبردی با چین و روسیه می گذارند، بازار ارز را زیر و رو می کنند و در خارج علیه تیم ملی فوتبال شعار می دهند، که این تازه ترین "شاه"کارشان در خارج از کشور است. حیرت آور است آنها که این واقعیات را و آن گذشته را میدانند و این روزها مهر سکوت بر لب زده اند.


نظرات و پیشنهادات مطرح شد

دیدار شورای جبهه اصلاحات

با شمخانی و محسنی اژه ای


غلامعلی رجائی:

هنوز حکومت عزم

قبول تغییرات را نشان نداده!


حتی برخی نمایندگان مجلس هم فهمیده اند

جبهه پایداری در جهت برپائی

جنگ داخلی درایران عمل می کند


هدف امریکا همین است

ایران اگر سوریه هم نشود

حداقل بتوان آن را ویران کرد!


با حضور روسای جمهور کوبا و روسیه

پرده برداری از

مجسمه فیدل کاسترو در مسکو

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


سایت خبری- تفسیری "استاشکو":

ایران به بزرگترین تولید کننده

پهپادهای کارآمد تبدیل شده است


راه توده ۸۵۸ منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره ۸۵۸ (چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره سر گذشت دولت های پس از کودتای ۲۸ مرداد تا انقلاب ۵۷ است. در ادامه این گزارش، شرح دو اعتصاب مطبوعات در سال انقلاب را نیز در همین شماره می خوانید. سرمقاله این شماره راه توده نیز اختصاص به خطرات ناشی از دو خشونت از جانب بخشی از حکومت و بخشی از معترضان دارد. در همین شماره مطالب دیگری نیز می خوانید با عناوین زیر:

بی اعتمادی مردم، بزرگترین ضعف شبکه های داخلی اینترنت است، دکترمحمد بهرامی ۵ سال در ایران حزب توده ایران را رهبری کرد، هما هوشمند راد از پیشگامان جنبش زنان ایران، برگزاری کنگره حزب کمونیست بریتانیا، قتل امیر کبیر و پایان واپسین امکان برون رفت ایران از انحطاط، دورخیز کوبا برای گسترش روابط جهانی، ۲۰ هزار چچنی در کنار روس ها در اوکراین می جنگند، دوران خانه بدوشی مارکس و خانواده اش، دیدارهای پیاپی رهبر چین در حاشیه اجلاس شانگهای، نام ولگاگراد را به استالینگراد باز گردانید، روسیه در آاز بازگشت به گذشته و بالاخره مثلث سایه، لطفی و شجریان که در موسیقی ایران تکرار نخواهد شد!


درباره بحران کشور

دیدار دو ساعته و گزارش

فاطمه هاشمی به مجتبی خامنهای


مدودف:

غرب ازدست زلنسکی خسته شده

او مدام پول وسلاح می خواهد!


عنوان اول پیک نت اول آذر

آنهاکه جامعه را عصبی کرده‌اند

"تند رو"نیستند، بحران‌سازند


کشتار و تخریب در مهاباد


راه حل نخست وزیر ایتالیا

برای خاتمه مهاجرت از افریقا


عنوان اول پیک نت ۳۰ آبان

بجای‌شعارهای آلوده‌به‌خشونت
خواست‌های منطقی
و ممکن را مطرح کنید!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر دیدار فاطمه هاشمی (دختر بزرگ هاشمی رفسنجانی) با مجتبی خامنه ای که روز گذشته در پیک نت منتشر شد، تنها روی تلگرام این روزنت بالای ۷ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین خبر بود. روی فیسبوک پیک نت روز گذشته (سه شنبه همین خبر پر خواننده ترین مطلب بود اما بیشترین اشتراک گذاری را مصاحبه و اظهار نظر نخست وزیر جدید ایتالیا داشت. با ۱۴ اشتراک گذاری.
به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:
https://telegram.me/pyknet


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت