سرمقاله ۸۴۲

سرنوشت برجام

تابع شرایط ایران وجهان‌است!

 

سفره برجام جمع شد؟

ایران دوربین های نظارت

بر فعالیت اتمی را جمع کرد!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ - ۲۷ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۵-۴ مرداد ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۵-۴ مرداد ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۵-۴ مرداد ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۵-۴ مرداد ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۵-۴ مرداد ماه

منتخب اخبار ورزشی


۵-۴ مرداد ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۵ مرداد

فضای سیاسی برای

یهودی‌های روسیه تنگ‌شده

فعالیت فرهنگی و سیاسی یهودیان روسیه اگر ممنوع هم نشده باشد محدود شده است. فعلا مرکز همیاری یهودیان روسیه تعطیل شده است. پس از فروپاشی اتحاد شوروی صدها هزار یهودی که به خرج مردم اتحاد شوروی تحصیلات عالی کرده بودند راهی اسرائیل شدند. در جمع آنها دانشمندان اتمی، خلبان های ورزیده و مهندسان هواپیمائی و ... بودند. فعالیت یهودیان اسرائیل از آن تاریخ به بعد بسرعت در سراسر روسیه گسترش یافت. آنها توانستند سرمایه گذاران بانکهای خصوصی شوند و صرافی های عمده را درمسکو و سن پترزبورگ دایر کردند. بی وقفه به اسرائیل سفر کرده و همچنان از داخل روسیه متخصصان یهود را تشویق به مهاجرت به اسرائیل کردند. بحران اقتصادی و بی در و پیکر شدن روسیه و همچنین نیازمندی های مالی مشوق بزرگ این مهاجرت شد. علیرغم همه این پدیده ها، دولت هیچ مانعی بر سر راه فعالیت های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و مذهبی یهودیان در سراسر روسیه فراهم نکرد تا اینکه بتدریج معلوم شد اسرائیل و یهودیان امریکا به کمک یهودیان روسیه نقش مهم در اوکراین پیدا کرده اند. از این مرحله به بعد و بویژه پس از ورود ارتش روسیه به اوکراین، نورافکن ها در مسکو به روی فعالیت یهودیان روسیه متمرکز و سرانجام محدودیت ها علیه فعالیت های غیر مذهبی آنها آغاز شد. سفر به کیف و تماس های مکرر نخست وزیر وقت اسرائیل "بنت" با زلنسکی و راهنمائی او برای تاکتیک های جنگی، سفرهای زلنسکی به اورشلیم  تل آویو و تبار یهودی خود زلنسکی روی تیرگی مناسبات اسرائیل و روسیه تاثیر مستقیم داشت. زلنسکی در همان هفته های اول آغاز جنگ در اوکراین در یک سخنرانی با صراحت گفت که برنامه دولت من تبدیل اوکراین به اسرائیل دوم بود. این سخنان او همان زمان در پیک نت منتشر شد و همین شماره نیز آن را بازانتشار کرده ایم. بمباران های پیاپی خاک سوریه توسط ارتش اسرائیل، درحالیکه ارتش روسیه در آن کشور مستقر است نیز در این تیرگی مناسبات نقش آفرین شد. آنچه میان اسرائیل و روسیه روی داده و محدودیت هائی که برای فعالیت های غیر مذهبی یهودیان روسیه وضع شده را نمی توان رویدادی کم اهمیت تلقی کرد. بویژه که برنامه زلنسکی رسیدن به تولید موشک های اتمی بود و این کار بدون کمک خارجی ممکن نبود.

حالا اسرائیل بشدت از امکاناتی که در روسیه از دست داده عصبانی است و روز گذشته روزنامه "جروزالم پست" نوشت:

«چندین سازمان یهودی روسیه نامه های تهدیدآمیزی از وزارت دادگستری روسیه در رابطه با فعالیت خود دریافت کرده اند. مشابه نامه ای که آژانس یهود در مسکو در اوایل ماه جاری دریافت کرد.»

متعاقب این مطلب جروزالم پست، "لاپید" نخست وزیر موقت اسرائیل نیز به وزارت خارجه دستور داد، "در صورت توقف فعالیت های آژانس یهود در روسیه، اسرائیل نیز تمهیدات لازم متقابل همچون پایان فعالیت های مرکز فرهنگی روسیه در اسرائیل را در دستور کار خود قرار دهد."

آیا سطح تنش ها میان دو کشور در همین حد باقی می ماند؟ و یا بتدریج مسئله دخالت اسرائیل در سوریه و بمباران مراکز نظامی آن کشور توسط اسرائیل نیز به تشدید مناقشه خواهد انجامید؟ آیا اسرائیل زخمی را که در اوکراین از ارتش روسیه خورده، خواهد توانست جبران کند؟

شمار یهودیان روسیه - بصورت تاریخی- 5 میلیون تخمین زده شده است که البته بتدریج بسیاری از آنها، بویژه پس از تشکیل دولت اسرائیل و پس از فروپاشی اتحاد شوروی به امریکا و اسرائیل کوچ کردند. بعد از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۸ بسیاری از یهودیان روسیه به دلیل فعالیت های صهیونیستی دستگیر شدند.


آغاز رابطه ای راهبردی

با سفر لاوروف به افریقا

روسیه متحدان تازه ای یافت


سیل که راه افتاد

به همه جا سر می زند!

 

سیل وقتی جاری شد، نه مسجد می شناسد و نه امام زاده، نه سالن عروسی و نه مجلس عزا. حتی گورستان را هم در می نوردد. درست مثل سیل خشم که وقتی در کشوری جاری شد، همه چیز را با خود می شوید و می برد.

این سالن عروسی "جیرفت" در استان کرمان است که وقتی سیل در شهر راه افتاد، وارد این سالن هم شد. عروس و داماد و مهمانها زرنگی کرده و پیش از ورود سیل از در دیگری فرار کردند و سیل آنها را با خود نبرد تا فاجعه "استهبان" در اینجا هم تکرار شود.


آغاز دگرگونی های بزرگ

در سمت گیری حکومت روسیه

خبر گزاری ریا نووستی- نعمت بوستانی


تهرانی‌ها عصبانی‌ترین ایرانی‌ها هستند!


انتشار سخنان زلنسکی در روزنامه "هارتز":

اوکراین تبدیل به

اسرائیل بزرگ خواهد شد!


راه توده ۸۴۲ منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره ۸۴۲ (چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱)- منتشر شد ومطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام را توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به سیر و سرگذشت مذاکرات برجام و تغییر نگاه به آن با توجه به شرایط کنونی جهان دارد. گزارش ویژه این شماره، همانگونه که در شماره گذشته وعده دادیم، اختصاص به دیدارهای شاه با سران سه کشور شوروی، امریکا و انگلیس پس از پایان کنفرانس تهران دارد. در این شماره همچنین مطالبی با عناوین زیر می خوانید:

روسیه ستیزی، یعنی حمایت از حمله نظامی به ایران، جنجال آفرینی مخالفات سیاست خارجی جمهوری اسلامی، اقتصاد تجارت محور ریشه فساد و بحران است، جمهوری اسلامی و باله سیاسی در خاورمیانه، زمان تصمیم های تاریخی در روسیه فرا رسیده است، اروپا درجشتجوی نفت وگاز تا پیش از رسیدن زمستان، مشاورپوتین از مذاکرات محرانه رهبران روسیه و جمهوری اسلامی خبر داد و بالاخره مقاله ای از "سعید نفیسی" در باره وضع پیاده روهای تهران و زنانه - مردانه بودن آن در یکصد سال پیش.


به نقل از مشاور پوتین

نخستین گزارش از مذاکرات

محرمانه پوتین و خامنه ای


یک نقشه جاسوسی ناکام ماند

فرودگاه مخفی اوکراین

لوُ رفت و بمباران شد!


عنوان اول پیک نت 4 مرداد

حجاب چهره و جان شده
هوای تیره و تار تهران!


فشافویه تبعیدگاه است

بازگرداندن زندانیان سیاسی

از "فشافویه" به زندان اوین


نخست وزیر مجارستان

استراتژی چهارگانه ناتو

در اوکراین نا کام ماند!


اگر گاز روسیه نرسد، شورش می شود

وزیر خارجه آلمان

از فراز ابرها پائین آمد!


اقدامات تحریک آمیز امریکا

برای آغاز جنگ در تایوان


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته با بیش از ۴ هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب این شماره روی تلگرام این روزنت بود. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر شکست طرح فریب یک خلبان روس داشت که روی ۱۹ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران