گویا۷ایالت آلمان به جانشین صدراعظم نامه نوشتهاند

خبرهای غیر رسمی درباره

باز شدن شیر گاز "استریم ۲"

 

با حفظ استقلال

مجارستان حاضرنشد چرخ‌پنجم

درشکه آلمان و امریکا شود!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ - اول اگوست ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۹-۱۰ مرداد ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۹-۱۰ مرداد ماه

رویدادهای
منطقه و جهان


۹-۱۰ مرداد ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۹-۱۰ مرداد ماه

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۹-۱۰ مرداد ماه

منتخب اخبار ورزشی


۹-۱۰ مرداد ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۰ مرداد

جنگ اوکراین را امریکا

در دامن اروپا گذاشت!

جفری ساکس، اقتصاددان آمریکایی:

امروز در ایتالیا، پس از سقوط دولت دراگی، می توانید ببینید که ما حتی نمی توانیم ثبات سیاسی ملی داشته باشیم. دولت های اروپایی یکی پس از دیگری سقوط می کنند، با بحران سیاسی کنونی، مطمئنا بایدن در ماه نوامبر یک یا هر دو مجلس را از دست خواهد داد. بوریس جانسون، در نهایت تا حدی به دلیل عمیق شدن بحران اقتصادی در انگلیس اخراج شد و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. بنابراین میتوان گفت که ما ثبات سیاسی نداریم.

جنگ در اوکراین باید پایان یابد. اما جنگ با شکست ولادیمیر پوتین پایان نخواهد یافت. مهم نیست چند بار این مزخرفات توسط "بوربوک" وزیرخارجه آلمان و یا بایدن و یا هر کس دیگری گفته شود. جنگ زمانی پایان خواهد یافت که ناتو بپذیرد که در اوکراین گسترش نخواهد یافت و به نتیجه مذاکرات پایبند خواهند بود. اگر به مسیری که اکنون در آن هستیم ادامه دهیم، به زعم انها نتیجه چنین خواهد بود :  اوکراین سلاح‌های بیشتری خواهد گرفت، بنابراین پوتین را شکست می‌دهد، بدون مصالحه، روسیه را از کریمه بیرون می‌رانیم و غیره. اما واقعیت غیر از این است. واقعیت اینست که یا اوکراین از روی نقشه محو می شود و یا جنگ جهانی سوم آغاز می شود یا هر دو با هم روی می دهند.

بنابراین، اگر ما خواهان جهانی باثبات هستیم، باید به جنگ پایان دهیم. نه بر اساس شرایط ناتو. مردم باید درک کنند که این جنگ به این دلیل آغاز شد که ایالات متحده بر گسترش ناتو به شرق اصرار داشت. امری که کاملاً غیرمسئولانه و کاملاً در تضاد با تعهداتی بود که به روس ها داده شده بود. بنابراین، بی‌احتیاطی خود ما موجب بی‌ثباتی بی‌سابقه شده است. ما باید جنگ را از طریق مذاکره متوقف کنیم. ما باید از لفاظی در مورد شکست پوتین و شکست روسیه جلوگیری کنیم. لازم است هر چه زودتر گسترش ناتو متوقف شود تا اوکراین حفظ شود و روسیه را رها کنیم . این همان چیزی است که در ابتدا روی میز بود. اما ناتو و به ویژه بایدن این را نپذیرفتند. متأسفانه، اروپا صدای مستقل خود را از دست داده است. دراگی نخست وزیر ایتالیا، مکرون رئیس جمهور فرانسه، شولتز صدر اعظم آلمان- همه آنها صدای خود را از دست دادند. آنها نتوانستند بگویند چه چیزی برای اروپا مناسب است. نتوانستند بگویند که ما هم اینجا هستیم. روسیه را دوباره به دشمن تبدیل کردیم. زیرا این همان چیزی است که نومحافظه کاران آمریکایی می خواستند. آنها اولویت ایالات متحده را می خواستند و پوتین در نهایت واکنش نشان داد. در قلب این بحران در وهله نخست ناتوانی ما در همکاری و عاقل بودن نهفته است و بس .

https://t.me/dimsmirnov175/35867


گاردین:

تحریم ها علیه روسیه

به غرب بیشتر ضربه شد


"بد" پشت "بد" در ایران می آید!

 

حسن وثوق (وثوق الدوله) از سیاستمداران اواخر قاجاریه بود. سیاستمدار خوشنامی نبود و متهم به وابستگی به انگلستان، اما طبع شعر خوبی داشت. از جمله این بیت از یک قطعه ایست که از او به یادگار مانده است:

چون بد آید، هرچه آید بد شود

یک بلا ده گردد و ده، صد شود

این بیت شعر را بمناسبت سیل و هوای بد و گرانی و اعتراضات ادامه دار بازنشستگان و اعتصابات کارگری و به زندان افتادن کسانی باتهام رهبری این اعتراضات و اعتصابات یاد آور شدیم. سیل روزهای اخیر در اقصی نقاط ایران که چند ده قربانی هم گرفته، با هوای آلوده اهواز که در عکس می بینید همزمان شده است. واقعا که "چون بد آید، هر چه آید بد شود"


لاوروف:

پیمان شانگهای مانند پیمان های

امریکا و اروپائی ها نیست


شرکت ناوگان ایران

در جشن روز نیروی دریائی روسیه

در سراسر روسیه روز نیروی دریائی این کشور جشن گرفته شد. در سن پترزبورگ پوتین شخصا در این جشن شرکت  کرد و روز نیروی دریائی را تبریک گفت. از ایران و جمهوری آذربایجان نیز در این جشن شرکت داشتند و ایران ناوگان خود را به این مناسبت به دریای خزر اعزام کرد.


بازی با چین، بازی با "دمُ شیر" است

امریکا خواهد توانست

آتش جنگ در تایوان برپا کند؟


گفتگوی تلفنی روسای جمهور چین و ایران

همکاری جامع ۲۵ ساله

چین و ایران سرعت می گیرد


عنوان اول پیک نت ۹ مرداد

توافق اتمی نباید
پیش‌شرط لغوتحریم‌ها باشد


قدرت مقتدا صدر از مجلس به خیابانها آمد

شیعیان عراق، سرانجام

به علیه هم شلیک خواهند کرد؟


فرشاد مومنی

دانائی دانشگاهی جوان ها

بالا رفته اما دلالها حاکم اند


اروپا علیه حریق جنگل ها

به هواپیمای B ۲۰۰ روسیه نیاز دارد

 

هواپیمای B ۲۰۰ ساخت روسیه، هواپیمائی منحصر به فرد است که در آتش سوزی های وسیع جنگلی می توانند در گرمای ۴۵ درجه پرواز کرده و عملیات اطفای حریق انجام بدهند. این هواپیماها که موتور آنها بالای آن نصب شده است سال گذشته به یونان فرستاده شدند که نقش مهمی در کنترل آتش سوزی جنگل های یونان ایفاء کردند. امثال علیرغم حریقی که در جنگل های کشورهای اروپائی (از جمله در اسپانیا، پرتقال و بخش هائی از کشور آلمان) جریان دارد، این کشورها بدلیل تحریم های روسیه نمی توانند از روسیه تقاضای کمک کنند. نه بدلیل قهر و یا مخالفت روسیه بلکه به این دلیل که آسمان ها به روی هواپیماهای روسیه بسته است.


نماینده روسیه در امور افغانستان:

شمار جنگجویان داعش

در افغانستان از ۶ هزار گذشته


محسن هاشمی:

دو روئی و چاپلوسی

در دیدار مقامات با رهبر


سرمقاله ۸۴۲

سرنوشت برجام

تابع شرایط ایران وجهان‌است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

"عنوان اول پیک نت روز گذشته بالای ۴ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. در فیسبوک پیک نت خبر باز شدن شیر گاز استریم ۲ به روی اروپا بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۴ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران