مدنی ترین جنبش اعتراضی در آغاز سال ۱۴۰۳

عقب نشینی شهردار تهران

درانتظاربازداشت پسرعلم‌الهدا

 

دلیل تهدید به اعزام نیرو به اوکراین

فرانسه بزرگترین ضربه را

در قاره افریقا خورده است!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۷ آوریل  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۹-۱۸ فروردین

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۹-۱۸ فروردین

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۹-۱۸ فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۹-۱۸ فروردین

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۹-۱۸ فروردین

منتخب اخبار ورزشی


۱۹-۱۸ فروردین

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

اول فروردین ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۱۹ فروردین

سیاست خارجه ایران

به دو نیم تقسیم شده!

سازمان شانگهای در این هفته یک نشست کامل در شهر آستانه، پایتخت کشور قزاقستان داشت. این که در پشت درهای بسته این نشست چه گذشت و درباره چه مسائلی بحث و احتمالا تصمیم گیری شد نه معلوم است و نه اعلام شده است. تا اینجای کار، اهمیت این اجلاس برای ایران آنست که دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این نشست شرکت کرد و این نخستین اجلاس شانگهای بود که هیات نمایندگی ایران در راس یک هیات در آن شرکت کرد. اهمیت این شرکت کامل تر می شود اگر بدانیم که برای اولین بار ایران بعنوان عضو دارای حق رای درباره تصمیمات پیمان شانگهای در نشست آن شرکت کرد.

همانگونه که در جریان سفر و دیدارها و مذاکرات اعلام نشده دبیر شورای عالی امنیت ایران در پکن و مسکو نوشتیم، ظاهرا سیاست خارجی جمهوری اسلامی به دو قسمت تقسیم شده است. آن بخش از سیاست خارجی که به سیاست استراتژیک گردش به شرق مربوط می شود از کانال سپاه پیش برده می شود و بخش عادی و جاری سیاست خارجی برعهده وزارت امور خارجه دولت رئیسی و امبرعبداللهیان است که هر چند وقت یکبار بالای پلگان هواپیماها دستی به علامت "بای بای" تکان میدهد و به این و یا آن کشور افریقائی و یا امریکای لاتین می رود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی "علی اکبر احمدیان" از فرماندهان ارشد سپاه است که در حین خدمت تحصیلات خود را در رشته دندان پزشکی به پایان رسانده و سالها با درجه سرتیپی فرمانده نیروی دریایی سپاه، رئیس  ستاد مشترک سپاه پاسداران بوده است. نام او در لیست تحریم های امریکا و اتحادیه اروپا و کانادا قرار دارد.

او اهل کرمان است و علاوه بر پایان تحصیلات دندانپزشکی در دانشگاه تهران در رشته علوم دفاعی مدرک ارشدی دارد و دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی نیز هست.

همین توضیحات نشان میدهد که مدارج تحصیلی و تخصصی او به مراتب بیش از وزیر خارجه "عبداللهیان" و علی شمخانی رئیس سابق شورای عالی امنیت ملی است. مقایسه موقعیت تحصیلی او با ابراهیم رئیسی نیز محلی از اعراب ندارد.

آنگونه که اعلام شده، احمدیان در جریان حضور در نشست شانگهای در آستانه، دیدارهای و مذاکرات جداگانه ای با رهبران هیات های هند، چین، بلاروس، روسیه و قزاقستان داشته است. ضمنا احمدیان عضو با سابقه و کم جنجال مجمع مصلحت نظام نیز هست.


نخستین حضور مجتبی خامنه ای

در دیدار سران نظام با رهبر نظام

 

در جریان دیدار کارگزاران نظام با رهبر جمهوری اسلامی که به بهانه ماه رمضان انجام شد و در میان انبوهی عکس که از این دیدار منتشر شد، یک عکس جنبه خبری داشت که کمتر به آن توجه شد و یا اصلاً دیده شد. یعنی همین عکسی که ما منتشر کرده ایم. در قسمت سمت چپ عکس که ظاهراً صف دوم سران است و به همین دلیل کوچک تر از صف اول سمت راست است، مجتبی خامنه ای برای نخستین بار در سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی حضور یافته و در واقع رونمائی شده است. تاکنون در هیچ مراسم و سخنرانی علی خامنه ای وی حضور نداشت و به همین دلیل حضور او در دیدار رهبر جمهوری اسلامی با سران و کارگزاران نظام را می توان رویدادی جدی تلقی کرد.


عکس روز، از اردبیل

 

نه تنها مقررات رانندگی در ایران تق و لق است، بلکه پیگیری همان مقررات دست و پا شکسته ای هم که وجود دارد از سوی پلیس باصطلاح راهوار جدی گرفته نمی شود. حاصل این بی در و پیکری آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده ها، در جریان تعطیلات نوروزی است که بالای ۸۰۰ نفر اعلام شده است.

این عکس هم در یکی از خیابانها اردبیل گرفته شده است. نه تنها در هیچیک از شهرهای کشورهای اروپائی بلکه در دیگر کشورهای منطقه شاید سابقه نداشته باشد حضور اتومبیلی با چنین باری در خیابان.


تفسیری بر حمله به کنسولگری ایران در دمشق

درک شرایط جنگی

مهم‌ تر از عکس ‌العمل نظامی است


چابهار پهلوئی است و قفقاز اصلی

مرزهای ایران

مناطق نظامی می شوند


عنوان اول پیک نت ۱۸ فروردین

نگاهی به سخنرانی ماه رمضان رهبر ج. اسلامی

اعتراف به چهار کانون
بحران‌حاکم برجامعه ایران


ایران ۶ کلاهک اتمی تولید کرده

ایران در باشگاه اتمی

کشورهای عضو بریکس


علیرغم مخالفت مافیای تجاری

وصل راه آهن ‏ایران

از طریق افغانستان به چین


دخالت امریکا از آن سر دنیا

مخالفت امریکا با طرح

انتقال گاز ایران به پاکستان


پیش بینی ۳ کشور

 از جنگ جهانی سوم



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

با اختلاف یک صد نفر، دو مطلب عنوان اول و تحلیل حادثه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، که در پیک نت روز گذشته منتشر شد، هر کدام نزدیک به ۶ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشتند روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین دو مطلب با فاصله ای اندک بیشترین خواننده را داشتند.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت