با آزادی ۴ فعال محیط زیست

ضرورت خالی کردن زندان ها

از زندانیان سیاسی و مدنی

 

بموجب آمار وزارت دفاع روسیه

ناتو در اوکراین

تاکنون۶هزار کشته دادهاست!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۸ آوریل  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۹-۲۰ فروردین

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۹-۲۰ فروردین

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۹-۲۰ فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۹-۲۰ فروردین

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۹-۲۰ فروردین

منتخب اخبار ورزشی


۱۹-۲۰ فروردین

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

اول فروردین ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۲۰ فروردین

اروپا خود را آماده

بازگشت ترامپ به کاخ سفید می‌کند

نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا، از هم اکنون و پیش از برگزاری آن، بازتاب های خود را در جهان و بویژه در اروپا و آینده جنگ اوکراین نشان میدهد. کشورهایی که رهبری اتحادیه اروپا را برعهده دارند و از اعضای اصلی پیمان نظامی ناتو هستند، از هم اکنون و با پیش بینی برنده شدن ترامپ در انتخابات امریکا، به دست و پا افتاده اند که جنگ اوکراین را خاتمه بدهند، بویژه که مجلس سنای امریکا که یقین دارد ترامپ به کاخ سفید باز خواهد گشت، جلوی تصویب بودجه برای ادامه جنگ اوکراین را گرفته است و بسیار بعید است که بایدن بتواند به سیاست جنگی ادامه بدهد. حتی با رهنمودهای اوباما و هیلاری کلینتون که در اتاق مخفی بایدن سر نخ کاخ سفید را در اختیار دارند.

سفر وزیر دفاع فرانسه به روسیه در اوج جنجالی که مکرون رئیس جمهور فرانسه بر سر اعزام نیرو به اوکراین برپا کرده بود و مذاکرات محرمانه اش با وزیر دفاع و دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه نشان داد که فرانسه با دست پس می زند و با پا پیش می کشد. مکرون می کوشد از روسیه امتیازی در افریقا بگیرد و پشت دولت های انقلابی این قاره را خالی کند. خواب خوشی که مصداق "شتر در خواب بیند پنبه دانه" است. در هیچ کجای تاریخ وجود ندارد که دولتی که دست بالا را در یک جنگ برعهده دارد، امتیاز به طرف های مقابلش بدهد. بلکه برعکس، امتیاز می گیرد و روسیه امروز برنده میدان جنگ در اوکراین است.

آلمان نیز مستقیم و غیر مستقیم تلاش برای عقب نیفتادن از فرانسه را آغاز کرده است. ابتداء با فرستادن تانکهای مدرن خود به اوکراین مخالفت کرد و پس از افشای فایل صوتی ژنرال های آلمان در باره زدن شبه جزیره کریمه با "موشک تاروس"، عقب نشینی را آغاز کرده است.

انگلستان میان دو لحاف فرانسه و آلمان خوابیده و همچنان میخواهد آنها را در میدان نگهدارد و خود ناظر باشد که این سیاست نیز با روی کار آمدن ترامپ و زیر علامت سئوال رفتن ناتو تغییر خواهد کرد.

در آلمان صدراعظم اسبق این کشور از حزب سوسیال دمکرات "شرودر" که درعین حال سهام دار و مدیر "گاز پروم" بود، پس از دو سال که بشدت متهم به طرفداری از پوتین بود و در حاشیه، بار دیگر به میدان بازگشت و روز گذشته در مصاحبه با روزنامه "زود دویچه سایتونگ " این کشور گفت:

 «آنچه مرا ناراحت میکند خود رائی رهبران فعلی میباشد. حزب سوسیال دمکرات قطب نما خودش را از دست داده است و  بهتر است رهبران حزب استعفاء بدهند. من اگر فقط ۱۵ درصد رای داشتم حتماً استعفاء میدادم.»

صدراعظم کنونی آلمان "شولتز" از حزب سوسیال دمکرات است و شرودر اشاره اش برای استعفاء به اوست. او اضافه کرد با روسیه می توان به  تفاهم رسید و من از فرانسه و آلمان دعوت می کنم که یک راه حل سیاسی برای حل مشکل (اوکراین) پیدا کنند. من عمیقاً معتقد هستم که پوتین آماده و علاقمند به مذاکرات است.

“شرودر” که دوستی دیرینه‌ با “پوتین” رئیس‌جمهور روسیه دارد در این مصاحبه اضافه کرد:

به اعتقاد من جنگ اوکراین فراتر از این کشور پیش نخواهد رفت و کار به استفاده از تسلیحات هسته‌ای نخواهد کشید. من عدم ارسال موشک های "تاورس" آلمان به اوکراین را نشانه عقلانیت لازم برای خاتمه جنگ اوکراین می دانم.

من متاسفم که غرب از موقعیتی که قرارداد صلح میان روسیه و اوکراین در مارس سال ۲۰۲۲ بوجود آورده بود، برای جلوگیری از گسترش جنگ استفاده نکرد. (قراردادی که زلنسکی به توصیه نخست وزیر وقت انگلستان "جانسون" زیر آن زد.)


یا رئیسی از گذشته خبر ندارد

و یا قرار است اصل ۴۴ احیاء شود


نمیدانند عقب نشینی را چگونه توجیه کنند

عقب نشینی از غزه و نظر

نتانیاهو و سخنگوی کاخ سفید


برای اعزام به جبهه جنگ

در غرب اوکراین

مردی باقی نمانده که جلب شود

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی


مدنی ترین جنبش اعتراضی در آغاز سال ۱۴۰۳

عقب نشینی شهردار تهران

درانتظاربازداشت پسرعلم‌الهدا


دلیل تهدید به اعزام نیرو به اوکراین

فرانسه بزرگترین ضربه را

در قاره افریقا خورده است!


عنوان اول پیک نت ۱۹ فروردین

سیاست خارجه ایران

به دو نیم تقسیم شده!


نخستین حضور مجتبی خامنه ای

در دیدار سران نظام با رهبر نظام

 

در جریان دیدار کارگزاران نظام با رهبر جمهوری اسلامی که به بهانه ماه رمضان انجام شد و در میان انبوهی عکس که از این دیدار منتشر شد، یک عکس جنبه خبری داشت که کمتر به آن توجه شد و یا اصلاً دیده شد. یعنی همین عکسی که ما منتشر کرده ایم. در قسمت سمت چپ عکس که ظاهراً صف دوم سران است و به همین دلیل کوچک تر از صف اول سمت راست است، مجتبی خامنه ای برای نخستین بار در سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی حضور یافته و در واقع رونمائی شده است. تاکنون در هیچ مراسم و سخنرانی علی خامنه ای وی حضور نداشت و به همین دلیل حضور او در دیدار رهبر جمهوری اسلامی با سران و کارگزاران نظام را می توان رویدادی جدی تلقی کرد.


تفسیری بر حمله به کنسولگری ایران در دمشق

درک شرایط جنگی

مهم‌ تر از عکس ‌العمل نظامی است


چابهار پهلوئی است و قفقاز اصلی

مرزهای ایران

مناطق نظامی می شوند


عنوان اول پیک نت ۱۸ فروردین

نگاهی به سخنرانی ماه رمضان رهبر ج. اسلامی

اعتراف به چهار کانون
بحران‌حاکم برجامعه ایران


ایران ۶ کلاهک اتمی تولید کرده

ایران در باشگاه اتمی

کشورهای عضو بریکس


علیرغم مخالفت مافیای تجاری

وصل راه آهن ‏ایران

از طریق افغانستان به چین



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به اجلاس شانگهای بود، روی کانال تلگرام این روزنت نزدیک به ۵ هزار خواننده داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت، عکس حضور مجتبی خامنه ای در دیدار رهبر نظام با سران نظام بیشترین خواننده را داشت.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت