چین و امریکا
دو قدرتی که چشم دیدن یکدیگررا ندارند؟
یونگه ولت- ترجمه رضانافعی

 

در سیرجان کرمان، مردم از جانشان سیر شده اند
اخبار تازه حمله به محل اعدام
و نجات دو اعدامی نیمه جان!

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

2 دیماه

1388

23 دسامبر

2009

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد

2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

وحشت از زمین لرزه عاشورا در سراسر ایران

پس زلزله های
زمین لرزه دوشنبه در قم

تظاهرات دو شنبه در شهر قم، تنها بدرقه آیت الله منتظری نبود، بلکه زلزله ای بود که نه تنها شهر قم، بلکه تمام ایران را لرزاند و پس لرزه های آن همچنان ادامه دارد. درگذشت آیت الله منتظری و فرصتی که برای حضور دوباره مردم معترض درخیابان ها فراهم آمد، نشان داد که 6 ماه سرکوب خونین و انواع جنایات و توطئه ها نتوانسته حتی اندک تزلزی در اراده مردم برای مقابله با حاکمیت کودتائی جمهوری اسلامی بوجود آورد. شعارهای مردم نشان داد که آنها بیش از پیش نسبت به ساختار حاکمیت آگاهی یافته و این کانون ها را هدف گرفته اند. انفجار جمعیت در شهر قم، درحالی روی داد که تنها چند روز پیش از آن، احمدخاتمی عده ای طلبه و بسیجی را در مدرسه فیضیه جمع کرده و طی سخنانی به نیابت از مردم ایران خواهان دستگیری موسوی و کروبی شده بود! مردمی که روز دو شنبه در قم به خیابان آمدند مشتی محکمی به دهان امثال او زدند.

از بعد از ظهر دو شنبه، سران کودتا شتابزده دست به عملیاتی زدند که حمله به خانه آیت الله منتظری، خانه آیت الله صانعی، جلوگیری از برگزاری مجلس سوگواری آیت الله منتظری و بالاخره، تظاهرات مضحک روز گذشته - سه شنبه- بطرف میدان امام در شهر قم حاصل آن بود. درتهران نیز احمدی نژاد و ستاد کودتا فرمان عزل موسوی از فرهنگستان هنر را صادر کردند، دستور حمله به خانه مادر داغدار سهراب اعرابی  صادر شد، دستور سانسور شدیدتر مطبوعات  صادر شد، تظاهرات روز دوشنبه مردم را  روزنامه کیهان 5 هزار نفر تخمین زد! احمدی نژاد پس از یک جنجال سازی خبری و هدفمند دیگر درباره دوران جنگ دوم جهانی راهی یک سفر مردمی به شیراز شد که عکس های آن حکایت از تکمیل رسوائی ناشی از نفرت ملی نسبت به اوست و ...

این همه دروغگوئی و خیره سری و ستیز با واقعیتی که مردم در سراسر ایران از آن آگاه اند و خود بخشی از آن هستند، چرا؟

1- زلزله قم، تزلزلی را در راس حاکمیت بوجود آورده که یک بخش از ستاد کودتا برای جلوگیری از این تزلزل دست به عملیات جنون آمیز زده، تا بقیه را باز هم بدنبال خود بکشاند.

2- در شهر قم، شیخ محمدیزدی با مشورت و همآهنگی احمد جنتی (دو شیخی که در جریان یورش به بیت الله منتظری که منجر به حبس 6 ساله خانگی او شد، قصد قتل او را داشتند) برای حفظ موقعیت خویش وارد عمل شدند. آنها برای ترساندن مراجعی که شاهد انفجار جمعیت بدرقه کننده آیت الله منتظری در قم بودند و بویژه نماز میتی که با حضور بسیاری از مراجع بر جنازه آیت الله منتظری خوانده شد، تظاهرات کودتائی دیروز را در قم شتابزده سازمان داده و یورش به خانه آیت الله صانعی را ترتیب دادند. این تظاهرات با توجیه حمایت از علی خامنه ای صورت گرفت، اما او باید مغزش از کار افتاده باشد که نداند و نفهمد که این نوع اقدامات هرچه بیشتر او را به سیبل مقابل برای شلیک شعارهای مردم تبدیل می کند.

3- از بیم تبدیل شدن آیت الله صانعی به جانشینی منتظری و همچنین برای ترساندن مراجع دیگری که تظاهرات دو شنبه را دیدند و همچنین دلگرم کردن نیروهای خودشان به خانه و دفتر وی حمله کردند. و این درست همان مسیری است که آیت الله منتظری طی کرد و تبدیل شد به آیت الله منتظری. از دل این حمله، پیش از آنکه مردم صانعی را جانشین منتظری کرده باشند، کودتاچی ها با اشتباهات شتابزده خویش او را جانشین منتظری نشان دادند.

4- با جلوگیری از برگزاری هر نوع مراسم مذهبی برای آیت الله منتظری هم خواستند جلوی اجتماع و تظاهرات دوباره مردم را بگیرند و هم چنگ و دندان به مراجع دیگر نشان بدهند که یکوقت هوس پیوستن به مردم به سرشان نزند. با این اشتباه نیز عملا احساس همدردی با مظلومیت آیت الله منتظری را در شرایطی که گوش جامعه برای اخبار و رویدادها تیز است، صد چندان کردند و عاشورائی را که در پیش است، عاشوراتر کردند.

5- میرحسین موسوی را بدستور احمدی نژاد از فرهنگستان هنر برکنار کردند تا دیگر تردد در شهر و محلی برای دیدارها و سمینارهای خبری نداشته باشد و در مضیقه مالی نیز قرار بگیرد. خیال باطلی که کافی است برای اثبات آن موسوی یک حساب مالی اعلام کند تا دهها میلیون ایرانی هرچه از دستشان بر می آید به این حساب واریز کنند.

6- احمدی نژاد که از جنجال هولوکاست نصیبی نبرد و با طرح خیالات مالیخولیائی درباره هاله نور در اطراف خویش نیز طرفی نبسته بود، پس از فروکش کردن یک هفته جنجال بر سر اشغال منطقه نفتی "فکه" درعراق توسط فرماندهان کودتائی سپاه، حالا برگ تازه ای را با درخواست خسارت اشغال ایران در زمان جنگ دوم بر زمین زده است. این که خود او در این 5 سال چه خسارات عظیمی به ایران زده، و مردم ایران در صورت غلبه برحاکمیت چگونه او را بر صندلی محاکمه ملی خواهند نشاند، برای وی که تصور می کند هنوز می توان مانور کرد و ماند ظاهرا بی اهمیت است. او با این جنجال جدید دو هدف زیر را دنبال میکند:

الف- ایجاد انحراف افکار عمومی که حتی یک روز از کودتائی که خود وی در آن سهیم بوده بوجود آورد و درگذشت آیت الله منتظری را پشت هاله این جنجال قرار دهد.

ب- با توجه به اینکه مسئله اشغال ایران در زمان جنگ دوم عمدتا متوجه اتحاد شوروی وقت است، او می کوشد با طرح این مسئله مناسبات روسیه و ایران را تیره ساخته و وسوسه حمله به ایران توسط اسرائیل و امریکا را تشدید کند. او و ستاد روحانی- نظامی کودتا بر این تصورند که با حمله به ایران هم فرصتی برای فراموش کردن کودتا در اذهان عمومی فراهم می شود و هم می توان دست به یک کشتار وسیع زد. کشتاری که م یتواند  در زندان شامل دومین قتل عام سیاسی در جمهوری اسلامی می شود و خیابان ها را تبدیل به حمام خون مردم کند! و همه اینها به بهانه حمله به ایران و ضرورت دفاع از نظام! کودتاچی ها می کوشند گزینه حمله به ایران را جانشین محاصره اقتصادی ایران کنند، زیرا می ترسند محاصره اقتصادی و بویژه تحریم نفت ایران شورش مردم را گسترده تر کند، اما حمله نظامی می تواند دست آنها را برای سرکوب و سپس معامله با امریکا و حتی اسرائیل باز کند.

بدین ترتیب است که پس زلزله های تظاهرات دوشنبه در قم، همچنان ادامه دارد و همه اذهان متوجه زلزله بزرگی است که می تواند روزعاشورا بار دیگر سراسر ایران را بلرزاند.


فیلم را ببینید!
مردم با جسارت می گویند
سیمای بی جسارت پخش نمی کند

توضیحی درباره گزارش تصویری این شماره

این مجموعه تصویری شامل عکس هائی از تظاهرات کودتائی دیروز در شهر قم با شرکت طلاب حقوق بگیر و لباس شخصی ها و اوباشی اند که به مردم گفته اند آنها بسیجی اند و مثل آقا چفیه هم دارند است. خیلی از آنها عمامه را برداشته اند و کت و کاپشن پوشیده اند تا شکل "مردم عادی" شوند! اما ریش طلبگی و حتی ریش 10- 20 ساله آخوندی آنها خود حکایت از وابستگی آنها به شورای مدیریت حوزه علمیه قم و شیخ محمد یزدی، موسسه ناشر افکار مصباح یزدی دارد. بقیه هم یا زنان نیروی انتظامی اند و پلیس اند که از تهران به قم منتقل شده اند و یا افراد سپاه و بسیجی پادگان های نظامی. این که آنها نیز بتوانند حتی با همه گونه حمایت های دولتی راهپیمائی کنند و حتی از سر اعتقادشان هم راهپیمائی کنند و شعار بدهند هیچ اشکالی ندارد. اشکال از آنجا پیدا می شود آنها به راهپیمائی ها وتظاهرات دیگران حمله می برند واما  خود در پناه نیروی نظامی و امنیتی تظاهرات می کنند. به هرکس هرچه بخواهند می گویند و به دیگران می خواهند دیکته کنند که چه بگویند و چه نگویند. یک عکس هم از زنان چادرمشکی اما با علامت سبز را که مربوط به تظاهرات دو شنبه قم است در کنار عکس زنانی که دیروز- سه شنبه- در تظاهرات حکومتی شرکت کرده بودند منتشر کردیم تا دانسته شود که بحث نه بر سر چادر و رنگ آن، بلکه بر سر محتوای آن جنبش و ضد جنبشی است که درجامعه جریان دارد. عکسی هم از میران جمعیت تظاهرات سه شنبه و دوشنبه دراین مجموعه آورده ایم تا دو کفه ترازوی حکومت و مردم سنجیده شود!

ضمنا عکس هم از استقبال پرشور مردم شیراز از رئیس جمهور، به نقل از خبرگزاری ایسنا منتشر کرده ایم که خبرگزاری فارس مدعی شده استقبال چنان بوده که رئیس جمهور محبوب با تاخیر توانسته از خیابان ها عبور کرده و استادیوم ورزشی شهر برای سخنرانی برسد. یعنی همین محلی که درعکس مشاهده می کنید.


دو شنبه ای فراموش نشدنی
که دفتر تاریخ قم را ورق زد
ت. روزبه


این عکس مربوط به بوشهر است. گزارش آن را درستون سمت راست بخوانید!

گزارش یک شهروند قم
از تهاجم سازمان یافته چماقداران

بزرگداشت آیت الله منتظری در دانشگاه زاهدان

گزارش دریافتی از اختلافات در راس حاکمیت نظامی
کشاکش های پشت پرده اشغال چاه نفت فکه عراق

مصاحبه خبری علی لاریجانی در مصر
اشغال نظامی "فکه" عراق
مسئله بزرگی نبود و حل شد

رای مردم قم کجاست؟


ستاد رهبری لباس شخصی ها برفراز بام یک ساختمان بلند در تظاهرات دوشنبه

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات


"آقا"

رسید به اینجا!

سلام- من یکی از خوانندگان همیشگی شما هستم واز تلاش همیشگی شما برای اطلاع رسانی ممنونم. راستش بوشهر یکی از شهر هایی است که اصلاح طلب ها اکثرا بیشترین درصد آرا رو کسب می کردند و در سال 76 هم آقای خاتمی بعد از یزد که زادگاه ایشان بود در بوشهر بیشترین  درصد آرا مردم را بدست آوردند. البته بوشهر جمعیت کمی دارد و اکثر مردم یدیگر را می شناسند. بعد از کودتای 22 خرداد هم روز 25 خرداد مردم بوشهر مثل مردم شهرهای دیگر به خیابان آمدند و از ساعت 4 بعد از ظهر تا 12 شب درگیری ها شدید بود. چون شهر کوچک هست دیگر امکان گردهمآیی نیست ولی شعار نویسی در سطح شهر خیلی گسترده است. دیروز یک بنر و پوستر بزرگ در میدان های اصلی شهر نصب کردند که فقط توهین به مردم این شهر و بلکه مردم ایران نیست، بلکه دعوت به جنگ قومی و مذهبی و شاید جنگ داخلی است. تازه، همین شعاری که دوستان و به ظاهر طرفداران آقای خامنه ای  روی بنر نوشته اند معنایش مگر این نیست که دعوای اصلی مردم و حکومت بر سر رهبری ایشان است؟ همین بنر و شعار روی آن مشوق مردم نیست که شعار بدهند: "خامنه ای قاتله، ولایتش باطله" و یا "مرگ بر دیکتاتور". من عکس آن را گرفتم و برای شما فرستادم تا منتشر کنید. این بنر در میدان امام خمینی بوشهر نصب شده که مهمترین میدان شهر است. ساختمان پشت بنر هم ساختمان مخابرات است.  


حساب کارمندان
از حساب مردم
 جدا نیست

با سلام خدمت دست اندركاران سايت پيك نت- من خودم يك كارمند دولت در ايران هستم .چرا اينطور به مردم تلقين می شود كه طرفداران رژيم يا استقبال كنندگان از احمدی نژاد كارمند هستند. مگر كارمندان جزو ملت نيستند؟ درست است كه ما حقوقمان را از دولت ميگيريم ولي ما فقط و فقط خدمتگزار ملت هستيم نه خدمتگزار دولت. خواهشمندم اين مطلب را در سايت درج نماييد – با تشكر

پیک نت- ما تا آنجا که بخاطر داریم – از جمله در گزارش تظاهرات روز خاکسپاری آیت الله منتظری- پیوسته تاکید کرده ایم که دولت سعی می کند با بخشنامه و تهدید مانع پیوستن کارمندان به جمع مردم معترض در خیابان ها بشود. این به معنای غیرهمراه بودن کارمندان با دیگر اقشار و طبقات جامعه نیست و کارمندان نیز در هر زمان و مکانی امکان یافته اند به راهپیمائی های اعتراضی پیوسته اند.


بحث های
 خیابانی

آقایان فهمیده اند هر اتفاقی می افتد باید آماده باشند و نیرو به خیابان بیآورند.  در بحث های میان خودشان می گویند ما اگر بگوئیم 16 آذر است و چندتا دانشجو می آیند و داد و بیدادی می کنند و تمام می شود، آنوقت گول خورده ایم و یکباره در عرض چند ساعت یك میلیون آدم در خیابان جمع می شود. این ماجرای حضور یك عده لباس شخصی در مراسم آقای منتظری هم ناشی از همین فكر بود. علتش هم اینست كه ما دیگر تظاهركننده حرفه ای نداریم، بلکه هر آدمی كه در خیابان رد می شود یك تظاهركننده بالقوه است. كافیست پلیسی و نیروی انتظامی  نباشد. در روزهائی مثل 13 آبان حتی در كوچه پس گوچه ها هم نیرو گذاشته بودند. مثلا دیشب هم در میدان محسنی. تا مردم برای آقای منتظری بیرون آمدند، علیه دیکتاتور شعار دادند و ماشین هایی كه رد می شدند و همه آدم هایی كه آنجا بودند و یا داشتند با عجله می رفتند به خانه و یا به هرجای دیگری، چند دقیقه ای معطل شده و چند بار شعارها را تکرار می کردند و بعد می رفتند. بحث های خیابانی میان نیروی انتظامی و مردم هم خیلی جالب شده است. همین دیشب در میدان محسنی چند نفر انتظامی گیر داده بودند به چند جوان و می گفتند شماها داشتید شعار علیه آقا می دادید. جوان ها هم می گفتند: خیر ما علیه آقا شعار نداده ایم. ما علیه دیکتاتور شعار داده ایم. شما می گوئید آقا دیکتاتور است؟ بعد، شروع شد در باره "ما اهل کوفه نیستیم، پشت یزید بایستیم". نیروی انتظامی می پرسید که چرا این شعار را میدهید و منظورتان کیست؟ جوان ها می گفتند منظورمان یزید است. انتظامی ها می گفتند خیر، شماها علیه آقا شعار می دهید. بچه ها دوباره می پرسیدند: شما می گوئید آقا یزید است؟ و انتظامی ها خودشان هم خنده شان می گرفت. خلاصه اوضاعی است. تظاهرات حرفه مردم شده و حالا بحث های خیابانی هم به آن اضافه شده است.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)

بازی شیطانی را
همه بخوانید!

با عرض درود و سلام و خسته نباشید به دوستان عزیز پیك نت- از حدود یکسال قبل كه كتاب بازی شیطانی را خوانده ام، این كتاب در دقت و بینش سیاسی من سهم بزرگی داشته است.

با توجه به همسویی سیاست نظامی دولت كودتا با اهداف صهیونیسم بین الملل (اكنون برای این ادعا آنقدر شواهد تاریخی و خبری یافت شده كه مخالفین این ادعا باید برای رد همسویی منافع  مشترک دولت نظامی كودتائی ایران با كلان سرمایه داری در حال بحران مدرك ارائه دهند نه اینكه برای اثبات این ادعا مدرك مطالبه نمایند!) فكر می كنم كه مطالعه این كتاب برای همه، خالی ازفایده نباشد. به عقیده من لازم است در اهمیت این كتاب دوباره تاكید و مطلبی چاپ كنید و همچنین اگر به تیتر آن (پایین ستون سمت راست) بنیاد گرایی در ایران و وهابیت در عربستان و اخوان المسلمین در مصر و طالبان در پاكستان و افغانستان هم اشاره كنید و فقط حماس تاكید نشده باشد،‌ نظر بیشتری به آن معطوف می شود .به امید چاپ پیك نت بصورت روزنامه در ایران كه با خریدن روزانه آن هربار كه به سایت پیك نت مراجعه میكنیم با دیدن پرداخت آبونمان و ناتوانی از پرداخت آن خجالت نكشیم. پیروز و سربلند باشید.