اعتبار جهانی افشاگری "گاردین"
مجتبی خامنه ای
آقازاده،با حمایت پدرش کودتا کرد


 


نمازجمعه دیروز تهران به امامت یکی از تائیدکنندگان کودتا
سفره هر انتخابی درایران جمع شد
آیت الله بدنبال اصلاح قانون آنست!

       پیک هفته 107  --------  20 تیر 1388  برابر  11جولای 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار روز

یکشنبه
در سیدنی

من از خوانندگان قدیمی شما هستم. خواستم از این راه دور برنامه تجمع روز یکشنبه (فردا) در سیدنی را به اطلاع برسانم. درج این خبر در سایت شما آگاهی ایرانیان استرالیا را برای حضور دراین مراسم موجب می شود.


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

تازه برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما

شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی

گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟

پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟

 آیت الله بیات  زنجانی
آنهائی را که زمان امام نتوانستند بکشند، حالا می خواهند بکشند

مهدی کروبی
"ندا" را همانها کشتند
که 19 نفر دیگر را هم کشتند!

 

پاسخ آیت  الله منتظری به سئوالات آیت الله کدیور

ولایت نظامی و امنیتی

ساقط، معزول و فاقد مشروعیت است

آیت الله منتظری در تازه ترین اظهار نظر خود پیرامون کودتای اخیر انتخاباتی، عملا عزل علی خامنه ای از رهبری را لازم دانست و در پاسخ به آیت الله کدیور نوشت که علی خامنه ای دیگر فاقد تمام شروطی است که یک رهبر باید داشته باشد. قتل، خیانت درامانت، رودروئی با مردم و زندانی کردن و اعتراف گرفتن از معترضان همگی دلالت بر ساقط بودن رهبر از مقامی است که به زور تصرف کرده است.


نامه مهدی کروبی به رئیس قوه قضائیه

رسما اعلام نمی کنند

اما کودتای نظامی شده!

دادستانی تهران ابزاری جهت سركوب معترضان قانونی به نتیجه انتخابات شده است. متولیان و دولتمردان از طرفی مشاركت 40 میلیونی مردم را به رخ دنیا می كشند و می گویند اختلافات هم یك اختلافات درون خانوادگی است و از طرف دیگر با كمال خشونت و بی رحمی به سركوب اعتراض قانونی آنان پرداخته و هرگز مانند عضو یك خانواده با آنان برخورد نمی كنند. آنها تنها به روند انتخابات و مصادره آرای خودشان معترض بوده و خواستار رسیدگی قانونی و بیطرفانه به اعتراضشان می باشند .پس چرا باید آنان را اغتشاگر، وابسته به خارج و به اصطلاح برانداز مخملی نامید؟

متعاقب انتخابات و اعلام عجولانه و غیرقانونی نتیجه آن، میلیون ها نفر از مردم به روند غیر اخلاقی و غیر قانونی روند برگزاری انتخابات اعتراض كردند كه مسئولان امر می توانستند با برخورد صحیح قانونی به پاسخگویی پرداخته و همگان را اقناع نمایند و شكایت نامزدهای معترض را به صورت بیطرفانه بررسی كنند. ولیكن به جای آن آتش به روی مردم گشودند. معترضان به نتیجه انتخابات غیرقانونی را دسته جمعی بازداشت كردند،‌ شبانه به خانه های مردم حمله و به تخریب وسایل نقلیه اشخاص پرداختند و حتی عده ای را ربودند. به حریم كوی دانشگاه حمله كرده و سینه دختران و پسران ایران زمین را با گلوله شكافتند. ‌ شماری از این اقدامات توسط لباس شخصی ها و شمار دیگر توسط یونیفورم پوشان بسیج و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی صورت گرفت. بدین ترتیب بود كه بی آنكه سخنی گفته شود نوعی كودتای نظامی را بر كشور تحمیل كردند .

به نظر من، مسئولانی كه با تدارك این تحرك ها زمینه ساز حوادث خونین پس از انتخابات شدند باید پاسخگو باشند. با ضرب و زور رادیو و تلویزیون و زندان نمی توان جای شاكی و متهم را عوض كرد.

انتخابات اخیر ریاست جمهوری كه حماسه 22 خرداد را آفرید فرصت مبارك و مغتنمی بود كه می توانست موجب تامین و افزایش مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از كشور شود و همگرایی قومی، جناحی و وحدت ملی را تضمین نماید،‌ مع الاسف آزمندی قدرت طلبان و انحصارگرایانه اقلیتی حاكم در درون كشور سرنوشتی دیگر را برای این انتخابات رقم زد.


از جمعه 22 خرداد تا جمعه 29 خرداد
علی خامنه ای
از مانورهای سیاسی
تا فرمان آتش به روی مردم
گزارش دیدار رهبر با اعضای ستادهای انتخاباتی در فاصله 22 تا 29 خرداد


مقاومت ملی
تازه در ایران آغاز شده!

چشم و گوش میلیون ها ایرانی، پس از دو دهه، به روی واقعیاتی باز شده که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. هرگز در 30 سال گذشته، در چنین وسعت میلیونی مردم ایران با چهره واقعی حاکمیت دو دهه گذشته جمهوری اسلامی آشنا نشده بودند. بحث از میلیون ها ایرانی است، نه روشنفکران و سیاسیون فعال ایران که تاکنون هرچه می گفتند در محدوده ای تنگ باقی می ماند. تمام اهمیت تاریخی رویدادهای ناشی از انتخابات 22 خرداد درهمین است و آینده ایران را نیز همین شناخت میلیونی مردم ایران رقم خواهد زد. مردم حتی تاکنون نمی دانستند رهبر چند فرزند دارد، و حالا میدانند که فرزند دومش بزرگ چماقداران است! آن نفرتی که در همین سه هفته اخیر در سراسر ایران شکل گرفته، حالا به سوی هدف مشخصی شلیک می شود: بیت رهبری!

شعار های سالگرد 18 تیر، شعارهائی بود که از دل این آگاهی و شناخت بیرون آمده بود. "مجتبی! بمیری- رهبری رو نبینی". "مرگ بر خامنه ای". اینها را روی دیوارها می نویسند، وقتی به راهپیمائی های سکوت حمله می شود، سکوت فریاد می شود و  بربام خانه ها، در میان بانگ "الله اکبر" بصورت شعار سرداده می شود. اینها کم است؟ بهای زیادی برای این آگاهی ملی داده شده؟

انتخابات 22 خرداد یک سونامی بود. برج قدرت تبدیل شد به منارجنبان اصفهان. رئیس جمهوری که مانور سفرهای استانی می داد و رهبر این مانورها را ستایش می‌کرد، حالا دیگر تا سر خیابان پاستور هم بعید است بتواند بدون دهها محافظ برود. رئیس جمهوری که رهبر مدعی است 63 در صد رای آورده، یعنی 24 میلیون به او رای داده اند، از جمع کردن 40 - 50 هزار نفر در تهران 12 میلیون عاجز ماند و تازه آنهائی را که در میدان ولیعصر جمع کرد، چماقداران همیشه در صحنه بودند! فرمانده نیروی انتظامی روز 5 شنبه گذشته گفته بود مردم تظاهر کنندگان 18 تیر را زیر پای خودشان "له" می کنند. کجا بودند آن مردم در روز 18 تیر؟ در صف تظاهر کنندگان بودند یا در صف "له" کنندگان سوار بر موتور سیکلت ها؟

کجاست آن 24 میلیون رای ادعائی احمدی نژاد؟ آنها را به خیابان و به تظاهرات به نفع احمدی نژاد فرا بخوانند!

نماز جمعه ها چنان فرو ریخته که حالا می ترسند مردم به هوای نماز به آنجا بروند و یکبار انفجار تظاهرات از آنجا سر باز کند، حصارها از هم دریده، ترس و یاس جای خود را به جسارت و آگاهی داده، کودتاچی ها همه قدرت خود را نشان دادند و تظاهرات 18 تیر نشان داد که دیگر چیزی فراتر از آنچه در خیابان ها نشان دادند ندارند که نشان بدهند. و این از اشتباهات بزرگ همه رژیم های استبدادی، در اوج ترس و وحشت است، که به یکباره همه نیروی خود را برای مقابله با مردم به میدان می آورند و مردم با ادامه مقابله و مبارزه خود، در عمل می بینند که قدرت همین مقدار است که هست! و از آن پس راه ها و ابتکارات خود را برای تقابل با این قدرت به کار می گیرند. ابتکار دراینسوست و جمود در آنسو!

همه ابتکارها، درخیابان ها نیست، بر بام خانه ها نیز خلاصه نمی شود. جنبش مقاومت منفی در ایران در حال شکل گیری است. همان جنبشی که آزادی هندوستان را بدنبال آورد. دهها پیشنهاد ابتکاری را مردم به هم توصیه می کنند، که از جمله آنها "استفاده از همه وسائل برقی خانگی" در آن زمانی است که رئیس نامشروع دولت در سیمای کودتا ظاهر شود. چنان که برق تهران و بتدریج و با به کار گیری همین شیوه در شهرهای دیگر برق قطع شود و تلویزیون از کار بیفتد!

آن مقامی که با خبرنگار گاردین گفتگو کرده و ظاهرا مقام مطلعی در جمهوری اسلامی بوده راست گفته: همه چیز، تازه آغاز شده!!


آنچه در تهران می گذرد

در شهرهای ایران می گذرد!

رویدادهای تهران چنان است، که اغلب باعث غفلت از انعکاس رویدادهای مشابه در دیگر شهرهای ایران می شود. به همه آنها که گله کرده اند چرا اخبار شهرستان ها را انعکاس نمی دهید می گوئیم و می نویسم: تهران تابلو ایران است. همه میدانند و میدانیم که هر تظاهرات و راهپیمائی و اعتراضی که درتهران واقع می شود، یا همزمان درشهرهای دیگر هم واقع شده و یا در فاصله اندکی واقع می شود. از جمله، در سالروز 18 تیر که در واقع بهانه ای بود برای ادامه تظاهرات و اعتراضات به کودتای 22 خرداد، در شهرهای مشهد(از جمله جمع شدن در حرم امام رضا) و رشت(بویژه درگیری های پلیس و مردم در سه راه حاجی آباد) نیز اعتراضات مشابهی جریان داشته و شاید با خشونتی بیش از تهران با آن مقابله شده است. ما میدانیم که اگر در تهران از بیم انعکاس خبر و تصویر، اندک ملاحظه ای در سرکوب می کنند، در شهرستان ها چنین نمی کنند و پیگردهای پس از تظاهرات در محلات نیز وسیع تر از تهران است. در شب های ادامه دار "الله اکبر" نیز میدانیم که درمحلات شهرهای کوچک این بانگ اعتراض با چه دشواری هائی همراه است. از جمله خبرچین های محلات و کوچه ها!!

این دشواری در تهران کمتر است و مردم نیز راه حل های تازه ای برای کر و کور کردن خبرچین های محلات پیدا کرده اند. از جمله، شب 18 تیر، که بانگ الله اکبر بلند تر از شب های پیش در محلات بلند شد، مردم در محلات تهران چراغ های خانه های خود را خاموش کردند و روی بام ها رفتند تا معلوم نشود ساکنان خانه در اتاق ها نیستند و روی بام اند!


طومار ضد کودتای 22 خرداد
از برج ایفل آویخته خواهد شد؟

بیانیه جبهه مشارکت- علیه کودتاچی ها
مجامع بین المللی را باید به دادخواهی فرا خواند!

بی. بی. سی فتیله را پائین کشید

کودتا کردیم!
اعتراف فرماندهان سپاه
و نمایندگان رهبر در بسیج و سپاه

شنبه، پس از فرمان رهبر در نماز جمعه
گزارش سرکوب خونین مردم
از زبان فرماندهان سپاه و بسیج

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------Site Meter

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


اخبار همایش های اعتراضی

خارج از کشور


 موسوی خطاب به

 ایرانیان خارج از کشور
هموطنان
 اعتراض خود را حفظ کنید!


نامه برندگان صلح نوبل

  به دبیرکل سازمان ملل


تولد

دوباره مردم

دکتر افسانه نگاهی


بجای اعتکاف
در مساجد!

با سلام وشاد باشی خدمت دوستان پیک نت
قبل از هر چیز از زحمات ارزشمند شما در این چند سال بخصوص در روزهای پس ازانتخابات تشکر و قدر دانی می کنیم و سر تعظیم فرود می آوریم. در ادامه خواهش ما از شما این است که در تفسیرهایتان و خبرهایتان بجای کلمه میر حسین موسوی، اگر امکان دارد از رئیس جمهور مهندس میر حسین موسوی استفاده کنید تا همانند تفسیرهای بحق و روحیه سازتان به ما انرژی بیشتری بدهد. ما امسال ما بجای اعتکاف ورفتن به مساجد وخواندن قرآن، میخواهیم در خانه اعتکاف کنیم و دوباره صفحات گذشته پیک نت و راه توده را ورق بزنیم و بخوانیم وتلاش کنیم راه درست و نوین مبارزه سیاسی و مدنی را پیگیری کنیم که بنظر ما ثواب بیشتری خواهد داشت. یکی ازکارهای ما تیک زدن با رنگ سبز سر هر کوچه است. در آینده نزدیک پخش کردن اعلامیه با جملات و شعارهای کوتاه و موثر. همانند سر تیتر های شما. تا با این کارمان حداقل از بوقوع پیوستن 2 دقیقه آخر مصاحبه آقای الهی با آقای خدابخشیان که همان خطرجنگ داخلی و تجزیه ایران است به سهم خودمان جلوگیری نماییم .
سبز باشید. تعدادی از متولدین انقلاب 57 شهر...


دست یابی
به پیک نت

بسیاری از خوانندگان پیک نت در روزهای اخیر از ما خواسته بودند که مطالب خود را به صورت خوراک (feed) نیز در اختیار آنها قرار دهیم. فعلا خوانندگان محترم از این لینک می توانند برای این منظور استفاده کنند. بعنوان نمونه برای استفاده از این خبرخوان در گوگل می توانید از این لینک هم استفاده کنید. در حال حاضر ممکن است برخی کاربران مشکلاتی در استفاده مطالب داشته باشند، اما در آینده نزدیک خبرخوان و نیز گروه خبری مخصوص مطالب پیک نت را نیز اعلام خواهیم کرد.


آرشیو

  شماره‌های گذشته

"صدای پیک" را

از اینجا يا از اينجا

می توانید بشنوید


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)