سلام خدمت شما- بنده را طلبه ای فرض کنید
که در قم هستم. آنچه را می نویسم بموجب
اطلاعاتی است که بدست آورده ام.
سخنرانی
احساسی محسنی اژه ای در قم كه میلیون ها
مردم معترض را ضد
انقلاب نامید به اختلافات در نظام
دامن زد
.
بنا به
گزارش یک منبع موثق شیخ محمد یزدی به اژه
ای كه به دیدارش رفته
بود اعتراض كرده و به او هشدار داده است
كه باید مواظب باشیم
از آن طرف بام نیافتیم
.
یزدی به
محسنی اژه ای گفته است تعریفی كه شما در
سخنرانی خود از ضد انقلاب كردید
باعث می شود ضد انقلاب بودن تبدیل به یك
ارزش شود و انقلابی
گری به عنوان ضد ارزش قلمداد گردد.
یزدی به
اژه ای تذكر داده است بهتر بود از معترضین
به عنوان فریب
خورده ضد انقلاب یاد می كردید
.
یزدی
گفته است من با این هم كه نسبت منافق خلق
به معترضین بدهیم
مخالفم به این دلیل كه این نسبت باعث می
شود ما هر چه علیه
منافقین گفته ایم
و بافته ایم را
پنبه كند. چون مردم می گویند اگر كسانی كه
معترض بر عملكرد
نظام هستند ضد انقلاب و منافق هستند پس
ضدیت با انقلاب و
نفاق چیز بدی نیست
.
گفته می
شود یكی از مراجع تقلید در قم نیز برای
آقای خامنه ای پیغام
فرستاده و گفته است ما تا قبل از اتفاقات
اخیر فكر می كردیم
منافقین گروهی تروریست و جانی هستند، اما
حالا طبق
تبلیغات رسمی شما فهمیدیم مردمی كه به طور
مسالمت آمیز به
خیابان می آیند تا صدای خود را به گوش شما
برسانند
از منافقین هستند. اگر منافقین در صدر
انقلاب هم همین ویژگی
را داشتند انصاف نیست آن ها را منافق
بخوانیم و اگراین ویژگی
های مردمی را نداشتند به چه مجوز شرعی و
اخلاقی و قانونی این مردم را منافق می
نامند؟ آیا می دانند چه می كنند؟ شما با
این تبلیغات افسار گسیخته دارید ضد انقلاب
بودن و نفاق را تبدیل به ارزش می كنید و
انقلابی بودن و
مخالفت با نفاق را مترادف ظلم و استبداد
قلمداد. شما با تبلیغات خود دارید ضد
انقلاب را تطهیر می كنید و به
نفاق منزلت می بخشید
.
مرجع
تقلید دیگری در مقابل تهدیدهایی مبنی بر
خلع لباس كردن كروبی
توسط دادگاه ویژه روحانیت بشدت موضع گرفته
و گفته است،
حاكمیت با این كار باعث خواهد شد لباس
روحانیت برای
همیشه ارزش و احترام و حرمت خود را از دست
بدهد. تا امروز
اگر مردم می گفتند در این لباس هم آدم خوب
پیدا می شود و هم
آدم بد، بعد از این اقدام مردم هر كس این
لباس را به تن
دارد به یك چوب خواهند راند و همه ما را
قلدر و زورگو خواهند
دانست. این مرجع تقلید در پیام خود به
خامنه ای گفته است هر
روز كه می گذرد بیشترمطمئن می شوم كه شما
گرفتار املاء و
استدراج شده اید
*
____________________________
*
املاء و استدراج دو لفظ قرآنی است که از
آیات مبارکه 182 و
183
سوره اعراف و دیگر آیات مشابه اقتباس شده
است، آنجا که
می فرماید:
وَ
الَّذینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا
سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ
حَیْثُ لا یَعْلَمُونَ(182)
و آنها
که آیات ما را تکذیب کردند، بتدریج از
جائی که نمیدانند،
گرفتار مجازاتشان خواهیم کرد.
وَ
أُمْلی لَهُمْ إِنَّ کَیْدی مَتینٌ(183)
و به
آنها مهلت میدهم تا مجازاتشان دردناکتر
باشد(زیرا طرح و
نقشه من، قوی) و حساب شده(است) و هیچ کس
را قدرت فرار از
آن نیست.
استدراج
همان حرکت پلهای و حرکت تدریجی به سوی
مجازات الهی است و
املاء همان مهلت دادن حق تعالی به مجرمین
است.
از مجموع
آیات چنین بدست میآید که خداوند
گناهکاران و طغیانگران را
طبق یک سنت فورا گرفتار مجازات نمی کند
بلکه درهای نعمت را
به روی آنان میگشاید و هر چه طغیان بیشتر
شد نعمت هم افزونی
مییابد
که در
این صورت از دو حال خارج نیست:
الف
:
متنبه میشوند، که این مصداق هدایت الهی
است.
ب : بر
غرور و معاصی آنان افزوده می شود که مضمون
استدراج و حرکت
تدریجی بسوی عذاب و مجازات دردناکتری
است.(1)
این سنت الهی
به هیچ عصر و نسل خاصی
منحصر نیست و همه اعصار و اعقاب را در
بر میگیرد. در تاریخ بشر
نمونههای فراوانی برای این سنت الهی
هست |