سرمقاله راه توده

نظام وابسته به "منویات"

سرنوشت پیشنیان را خواهد داشت!

 

مردم دراضطراب حسین اند، وی از عباس می گوید جواب؟

اجلاس مضحک

کمیسیون اصل 90 با احمدی نژاد

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

10 خرداد

1389

31 می

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

در محافل سیاسی ایران

ناطق نوری از بیم جان

مهر سکوت بر لب زده!

در حاشیه دیدارهای اخیر با ناطق نوری، در محافل سیاسی گفته می شود:

«ناطق" از بیم جان ساکت است. درحالی که حرف بسیار دارد و شایع است که به یکی از دوستانش گفته: "اینها مثل کوزه بند زده شده اند که دست بهشان بخورد میریزند. هیچ کارش نمیشود کرد. شاه در سال 56 چند هزار آدم دست از جان شسته و آموزش دیده داشت. حالا با همه زوری که می زنند از شیراز و مشهد و تبریز و اصفهان هم نفر جمع می کنند 4 هزار فدائی در میانشان نیست که تازه اینها هم دنبال لقمه چرب اند. زمان به سرعت می گذرد و فرصتی هم باقی نمی مانند. مگر با تحمیل
جنگ ناصر را زمین نزدند؟ از بغل گوشش از نسل اولی ها سادات را بیرون نکشیدند و از نسل بعدی مبارک را؟»


طرح یک اتهام اتمی دیگر!

خبرگزاری آسوشیتدپرس شب گذشته به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد:

بازرسان این آژانس که درحال بازبینی مجدد تاسیسات اتمی ایران هستند متوجه شده اند که برخی تجهیزات موجود در آزمایشگاه اتمی تهران، که می‌تواند مربوط به برنامه محرمانه هسته‌ای ایران باشد، ناپدید شده است. این تجهیزات مربوط به جداسازی ناخالصی اورانیوم و وسایل شیمیایی بوده است. خالص‌سازی اورانیوم مورد استفاده در کلاهک اتمی است و «پایروپراسسینگ» یا پردازش اولیه نامیده می‌شود. مقامات ایرانی در وین به هیچ پرسشی در این ارتباط پاسخ نمی دهند.


معاون سیاسی وزارت کشور دوران خاتمی:

فضای امنیتی حاکم، یعنی اعتراف

به این که مردم با آقایان مسئله دارند!


نامه نوری زاد از اوین

مرا نزد رهبر ببرید

تا برایش از کهریزک دوم بگویم


دربند عمومی زنان اوین

ما در اینجا "زندان اوین" هستیم

تا بفهمیم رئیس و "رهبر" کیست!


فقر 40 میلیون نفر در ایران

نصرالله ترابی در گفتگو با سایت خانه ملت: اظهار نظر اخیر مسئولان دولتی مبنی بر قرار داشتن 40 میلیون نفر از جمعیت کشور در زیر خط فقر مطلق و نسبی، بیانگر وجود بحران در معیشت و زندگی اجتماعی مردم است.
روزانه هر فرد به 2 هزار کالری انرژی نیاز دارد. اگر کسی نتواند این میزان کالری را مصرف کند زیر خط فقر مطلق قرار دارد.


سخنرانی فرمانده صدا و سیما

صدا و سیما به دستور رهبر به مردم دروغ می گوید!


آیت الله صانعی:

مردم نترسند!

چند روزی بیش نیست و ظالم کیفرش را می بیند

در آستانه سالگرد در گذشت آیت الله خمینی و قیام 15 خرداد، مسئولان موسسه نشر آقای آیت الله خمینی در قم، با آیت الله صانعی دیدار کردند. دراین دیدار آیت الله صانعی یکی از صریح ترین سخنان را در نقد اوضاع حاکم بر جمهوری اسلامی ایراد کرد. صراحتی که، تنها آیت الله منتظری داشت. آیت الله صانعی که خود با حکم آیت الله خمینی عضو شورای نگهبان و همچنین دادستان کل کشور بوده، در این دیدار گفت:

تاریخ به گونه ایست که بی‌انصافی بی‌نتیجه نمی ماند، نمی‌شود ظلم کیفرش را نبیند. به هر حال، نتیجه اش را خواهد دید، اما باید صبر کرد و امید داشت. به یاد می آورم وقتی به فیضیه حمله کردند و شهید هم داده شد، امام همان روز پس از این واقعه فرمود: «هنیئاً لکم» و بعد فرمود: اینها نفس های آخرشان را دارند می‌کشند. نترسیم، چون ترس بسیار بد است. به دیگران هم بگویید که نترسید، خیال نکنید که می توانند هر کاری بکنند. چند روزی بیش نیست و تمام می‌شود.


با زندان اوین

نمی توان کشور را اداره کرد!


دارالقرآن

بند ویژه در تبعیدگاه رجائی شهر


میوه ممنوعه، از دهان

رئیس جمهور آلمان بیرون افتاد

روزنامه یونگه ولت آلمان. ترجمه رضا نافعی


فاطمه حقیقت جو:

خامنه ای و احمدی نژاد دستشان به خون مردم آلوده است


نگرانی احمد جنتی از سرانجام خویش

اشاره به تماس های محرمانه

 احمدی نژاد با امریکائی ها


5 رویداد مهم مرتبط با ایران در روزهای اخیر


اشتباهات حکومت

در حوادث 

سال 88!


روسیه از مناسبات پنهان
احمدی نژاد و امریکا مطلع شده؟

یافتن دلیل همسو شدن روسیه با امریکا برای تدوین قطعنامه تحریم های جدید علیه ایران، مهم تر از سخنانی است که احمدی نژاد در کرمان ایراد کرد. حتی می توان چنین تصور کرد که احمدی نژاد با مخاطب قرار دادن رئیس جمهور روسیه و گفتن سخنانی که در عرف دیپلماتیک جائی نداشت، کوشید اذهان عمومی و بویژه اذهان فعالان و نخبگان سیاسی داخل کشور را از تلاش برای یافتن دلیل همسوئی روسیه و امریکا در قطعنامه تحریم ایران منصرف و منحرف کند. به هیچ روی ناممکن نیست که احمدی نژاد یا در سفر به امریکا و یا توسط لابی هائی که برای ارتباط با کاخ سفید سازمان داده و پول به حسابشان می ریزد، سند و یا مدرکی را علیه روسیه دراختیار امریکائی ها گذاشته باشد و یا وعده ای را علیه روسیه به امریکائی ها داده باشد. امریکائی ها نیز برای بریدن بند ناف روسیه با جمهوری اسلامی و تبدیل روسیه به متحد خود علیه ایران، این سند و مدرک را دراختیار روس ها گذاشته باشند. پاسخ بسیار تند دستیار رئیس جمهور روسیه به احمدی نژاد، فراتر از پاسخ به سخنان وی در جریان سفر به کرمان بود. چنان فراتر که می توان حدس زد روس ها نیز از یک بازی سیاسی میان احمدی نژاد و کاخ سفید با اطلاع شده و با دست پر چنین پاسخی به وی دادند. آیا، آنها پیش از این پاسخ، علی خامنه ای را بطور خصوصی درجریان بازی احمدی نژاد با کاخ سفید برای زدوبند با آنها قرار داده اند؟ اگر چنین نبود، بدون بیم از واکنش رسمی جمهوری اسلامی، چنین پاسخی به احمدی نژاد نداده و باصطلاح رئیس جمهور یک کشور همسایه را "عوامفریب" خطاب نمی کردند! آن سند مهمی که روس ها از اعلام آمادگی احمدی نژاد برای معامله با کاخ سفید دراختیار دارند چیست؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا

پیام ها و نظرات


به یاد آورید
کوشش ما را!

آبونمانی که شما پرداخت می کند، ضامن ادامه انتشار پیک نت است. حساب آنها که پیک نت را می خوانند و هر بار آرزو می کنند که این صدا خاموش شود، حسابی است جداگانه. حساب آنها که عادت به مفت خوانی روی شبکه اینترنت دارند و تلاش و صرف وقت شبانه روزی گروه منتشر کننده پیک نت را صبح به صبح مصادره می کنند، از حساب گروه اول جداست، اما نه آنچنان جدا که بتوان آنها را از شمار کسانی دانست که دغدغه ادامه انتشار منظم پیک نت را دارند. بنابراین، روی سخن ما با گروه سوم است. یعنی آنها که دغدغه ادامه انتشار پیک نت را دارند. در واقع نیز، از اسفند ماه 1380 (اینجا)

 که پیک نت بعنوان اولین "روزنت" ایرانی آغاز به انتشار کرد، مخاطب ما همین گروه سوم بوده است. گروهی که در ابتدا از چند ده نفر در روز تجاوز نمی کرد و طی 9 سال تداوم انتشار پیک نت به رقم نجومی 190 تا 200 هزار در روز – روزهای آستانه انتخابات 22 خرداد و هفته های پس از آن- رسید. و این یعنی ضرورت ماندن و بودن، گام به گام ایران و تحولات آن را منعکس کردن و آماده سازی افکار عمومی برای حضور در لحظات مهم رویدادها!

در طول این سالها، به شهادت آرشیو پیک نت، (اینجا) ما در متن رویدادهای ایران گام برداشتیم و همینگونه نیز می خواهیم گام برداریم.

تصور می کنیم، با صرف اندک زمانی وقت و مراجعه به آرشیو پیک نت، استواری گروه منتشر کننده پیک نت در این مسیر را تائید می کنید. از اینجا شروع کنید! و پس از این مرور، وعده خود برای پرداخت آبونمان پیک نت را به یاد آورید!


توزیع
"بن لوازم آرایش"

شاید تعجب كنید ولی عین حقیقت است كه برایتان می نویسم. برای اولین بار در تمام ادوار ادارات دولتی، دفتر تبلیغات اسلامی قم در ماه اردیبهشت  به تمامی كارمندانش- اعم از زن و مرد- مبلغ  50 هزار تومان بن لوازم آرایش داد تا بتوانند از چند مغازه طرف قرارداد در صفائیه قم خرید كنند!

آقایانی كه به بهانه حجاب گریبان زنان و دختران دانشجو را می گیرند، در محافل وابسته به خودشان تا مرز پخش بن لوازم آرایش هم پیش رفته اند!


قضاوت تیمی!

کمیته امداد امام خمینی واقع در خیابان جُردن - کمی بالاتر از چهارراه میرداماد- دارای بخشی است بنام "امور حقوقی و قراردادها". مدیر این بخش شخصی است بنام حاج آقا مولایی.

حاج آقا مولایی پیش از این در جایگاه رئیس دادگاههای تجدید نظر استان تهران فعالیت می کرد که اینروزها این سمت را حاج آقا آوایی تصاحب کرده است. تصمیم گیری در خصوص بخش زیادی از پرونده ها توسط حاج آقا مولایی و تیمش در کمیته امداد صورت می گیرد و هیاتهای پیروان ولایت بصورت مستقیم با این مرکز در ارتباط اند. حکم ها در این محل تعیین شده و با یک تماس با قاضی مربوطه رای صادر می شود. غیر از قضاتی چون آقا تهرانی و قضات دادگاه انقلاب تعداد زیادی از قضات دادگاههای دیگر نیز در این شبکه مشغولند. تیم قاضی کرمی دادگاه باهنر به همراه منشی شعبه و یکی ازمسئولین انتظامی کلانتری همه از شاخه های فعالی می باشند که در این زیرمجموعه مشغول هستند. 

حاج آقا مولایی در این کمیته اموال، زمینها و املاک افرادی که مصادره شده و یا در مزایده های زوری بگونه های دیگر توسط کمیته امداد گرفته شده بین قضات تقسیم می کند.

اگر اعضای خانواده زندانیانی که در انتظار صدور رای قطعی هستند از طریق پیروان ولایت با حاجی مولایی ارتباط برقرار کنند و مبلغ مورد نظر را از طریق مسئول دفتر به ایشان برسانند امکان شکستن حکم زندانیشان وجود دارد در غیر اینصورت گرفتن قوی ترین وکلاء نیز بی فایده است.


من می نویسم
چون دکتر خزعلی
نخواهد نوشت

چون بعید میدانم آقای دکتر خزعلی جرات کند مستند به نوشته ای در پیک نت، مطلبی درباره آقای ادیب یزدی بنویسد، بنده این اطلاعات اندک را جهت تنویر افکار عمومی در پاسخ به استمداد خواننده ای که خواهان اطلاعاتی درباره ایشان شده بود می نویسم"

حجت الاسلام ادیب یزدی امام جمعه مسجد بلال در صدا و سیماست و پدر عروس سردار ضرغامی رئیس و نماینده مقام معظیم در صدا و سیما. ایشان بشدت ساده لوح است و عوام، اما نامرد نیست.

امضاء محفوظ

(ما این اصطلاح "نامرد" را صرفا بعنوان اصطلاحی که بیان کننده بد جنس و بد نیت نبودن است منتشر کردیم. اگر نویسنده اصطلاح دیگری را استفاده می کرد بهتر بود. ضمنا نوشته ایشان در ارتباط است با مطلبی که در پائین همین ستون می خوانید)


نگاهی به گذشته
روستای "خامنه"

با سلام - یک مرد در جمهوری اسلام نیست که برای یكبار هم كه شده از مقام رهبری بپرسید: میرحسین كیست؟

او فرزند میر اسماعیل است كه بارها  مبارزین اهل خامنه را با لابی كردن با تیمسارصمدیان پور(معاون قدرتمند رئیس کل شهربانی زمان شاه) كه با او همشهری بود را از  زندان نجات داد. از جمله شخص علی خامنه ای را بعد از چند هفته که در زندان شاه بود و برادرش را که چون سابقه مبارزاتی بیشتری داشت، بیش از علی خامنه ای در زندان مانده بود.

میراسماعیل كیست؟

او فرزند میر مهدی است كه در زمان رضا خان به اتفاق 8 تن از اهالی خامنه، روستای خامنه را

ازخان ظالم این ده، به قیمت یازده هزار تومان خرید و خامنه را از ستم خان نجات داد. سپس ده را به مردم واگذار و پول پرداختی را از محل فروش سهم آب قنوات ده تهیه کرد. سند فوق در موزه هدایای موسوی در خامنه موجود است. شرم و حیا در میان ما ایرانی ها چیز خوبی است!

عكس فوق آرامگاه میر مهدی پدر بزرگ میر حسین می باشد. 


ما نمی شناسیم
شاید دکتر خزعلی
بشناسد و بنویسد

با سلام- آقای دکتر خزعلی جریانی از ملاقاتش با آقای مصطفی ناطق نوری را در سایتش نوشته است و اوضاع دفتر آقازاده ناطق نوری و نحوه برخوردش با او را شرح داده است. بدینوسیله از آقای دکتر خزعلی می خواهم  به دیدار حجت الاسلام حاج آقا ادیب یزدی نیز برود و مقداری درباره اوضاع مالی و وضع زندگی ایشان هم تحقیق کند و نتیجه را در سایتش بنویسد تا یقین کنیم ایشان در تحقیقش همواره دقیق بوده  و بازی نخورده و حقیقت را هم فدای مصلحت ننموده است.

  والسلام (لطفا" ایمیل بنده محفوظ باشد)

متاسفانه ما (پیک نت) آقای ادیب یزدی را نمی شناسیم و امیدواریم آقای خزعلی اگر ایشان را می شناسد، پاسخی به این خواننده پیک نت بدهد. البته اگر خواندن پیک نت هم تبدیل به برگی از پرونده قطورش نشود!


فنر اوباش
سرانجام
"در" می رود!

سلام- در مورد استفاده هردمبیل حاکمیت از اوباش و اراذل که در واقع ارتش غیر رسمی و میلیشیای ولایت است باید منتظر در رفتن سررشته کار از دست خود آقایان هم بود.

در گذشته، آدمی که در نیروی انتظامی یا سپاه و یا یک ارگان رسمی استخدام بود تحت قواعد و نظمی به امر سرکوب مشغول بود، اما اراذل و اوباش کارشان نه به سامان است و نه قابل کتنرل.

مسلم است که اگر نیروها سرکوب کارشان را خوب انجام و به آنها اطمینان داشتند که به یکباره وسط یک درگیری خیابانی پا سست نمی کنند، احتیاج به استخدام اراذل و اوباش نداشتند.

این اراذل دیر نیست که باند های بزرگ دزدی های مسلحانه درست کنند و با استفاده از سلاح هائی که در اختیار دارند چه ها که بکنند. دهه 20 و30 آمریکا را بیاد بیاوریم که گانگستریزم در چه بستری شکل گرفت و سر انجام از کنترل تراست ها وانحصاراتی که اراذل واوباش را برای سکوب سرمایه داران کوچک بکار گرفته بودند خارج شد.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)