در جلسه سردار ضرغامی و مدیران ارشد سیما فاش شد
از 750 رای صندوق سیما
700 رای متعلق به موسوی بود

 

دربرخی محافل سیاسی و محافل نمایندگان مجلس
تشکیل "سپاه فدائیان رهبری"
تحت نظارت مستقیم خامنه ای

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

5 اردیبهشت

1389

25 آوریل

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

در جریان جنگ دوم و اشغال ایران
زلزله انگلیسی
قرار بود تهران را بلرزاند!

اولين روضه خوانی كه روضه " دوره ای” را در تهران مرسوم كرد "آقانور" بود. قدی كوتاه، كمی چاق، محاسنی خيلی بلند و مثل برف سفيد داشت. عمامه اش مشكی و لباس معمولی روحانی به تن می كرد. مردم می گفتند نور از"آقا" می تراود. هيچكس نام واقعی او را نمی دانست. مردم خيلی به او اعتقاد داشتند. خيلی "مجلس" داشت و به همين مناسبت روضه هايش بسيار كوتاه (تقريبا 2 تا 5 دقيقه) بود. مردم به همين هم راضی بودند و صرف حضور"آقانور" را در خانه خود، باعث سلامتی و خوش بختی می دانستند. به محض اين كه روی صندلی (به جای منبر) می نشست يك استكان چای يا "قنداق" به دستش می دادند و استكان را به دهان می برد و لب خود را با آن آشنا می كرد و گاهی چند قطره ای از آن را می نوشيد و بقيه را پس می داد. همسايه ها و بيمارداران هر يك مقداری از چای يا قنداق "آقا" را برای سلامتی بيمار خود همراه می بردند. باری، كار "آقانور" خيلی "سكه" بود. غير از خانه های شهری، باغ و ساختمانی در "زرگنده" داشت كه به آلمان ها اجاره داده بود.( پيش از جنگ بين الملل دوم). آن موقع آلمان ها خيلی در ايران بودند و در زمينه صنعت و تجارت بسيار فعال بودند و معلوم است در كارهای سياسی و تبليغاتی به همچنين. روز دوازدهم هر ماه "قمری” منزل ما روضه بود و "آقا نور" هم دعوت داشت. يك بار در اوائل سال 1320 آقا نور پيش از شروع روضه مطلبی به اين مضمون گفت:

اين "هيتلر" كه در آلمان پيدا شده "هيت لرُ" است. از "لرستان" رفته و سيد هم هست. نايب امام زمان است و ماموريت دار همه دنيا را فتح كند و به "حضرت" تحويل بدهد.

مدتی گذشت و "متفقين" ايران را اشغال كردند و آلمان ها از كشور اخراج گشتند و ساختمان زرگنده "آقانور" به انگليس ها اجاره داده شد و مدت كمی پس از اشغال ايران، روزی را به ياد می آورم كه "آقانور" همانطور كه در خيابان ها و كوچه ها سوار بر الاغ به مجالس خود می رفت  با صدای بلند اعلام می كرد كه : شب جمعه آينده، زلزله شديدی در تهران بوقوع می پيوندد و فقط كسانی كه به امام زاده ها و اماكن مقدس پناه ببرند در امان خواهند بود.

معلوم است كه آن شب، تهران به كلی تخليه شد. بعضی از اشخاص كه نتوانستند از شهر خارج شوند و به امام زاده ها بروند در وسط خيابان ها خوابيدند.

آن شب زلزله نيامد ولی ماه بعد كه "آقا نور" برای روضه به خانه ما آمد بدون اين كه كسی علت نيامدن زلزله را بپرسد خودش گفت: حضرت به خواب كسی آمده و پيغام داده كه چون معلوم شد مردم خيلی مومن و با عقيده هستند، دستور دادم زلزله نيايد.


تهیه و تکثیر ویژه نامه ای
برای سالروز تاسیس سپاه پاسداران

بمناسبت دوم اردیبهشت، که مصادف است با سالروز تاسیس سپاه پاسداران، ویژه نامه ای با نام "آئینه" در ایران تدوین، تکثیر و پخش شده است. در این ویژه نامه به شکل گیری سپاه از زمان تاسیس تا به امروز پرداخته شده است. تهیه کنندگان این ویژه نامه در مقدمه ای که بر آن نگاشته اند نوشته اند: بی شک این برگ کوچک، جایی بس تنگ است برای چنین تشکیلات عظیمی، اما نگرانی از حضور روزافزون نظامیان در تمام ارکان غیر نظامی جمهوری اسلامی، ما را بر آن داشت تا قدمی هر چند کوچک در بیان آنچه بود، آنچه قرار بود باشد و آنچه شده است برداریم. نیاید آن زمان که وقتی بیدار می شویم، سپاهی های بی ریشه ریشه هایمان را بر باد داده اند. این ویژه نامه  شامل این سرفصل هاست

توضیحی مختصر از تاسیس سپاه

- درباره ورود سپاه به سیاست

- درباره تغییرات در ساختار سپاه

- آنچه سپاه در ماه های منتهی به انتخابات انجام داد

- آنچه سپاه در ماه های پس از انتخابات انجام داد

- خمینی و سپاه

- چگونه سپاه به اقتصاد کشور چنگ انداخته است؛ مروری کوتاه بر انبوه فعالیت های اقتصادی سپاه

 این ویژه نامه را می توانید از اینجا بخوانید.


با انتشار بیانیه ای
10 عضو کانون نویسندگان
خواهان آزادی "مسعود باستانی" شدند

آینده ای تیره و تار
در برابر میلیون ها امریکائی
نویسنده مومیا ابوجمال
ترجمه رضا نافعی(وبلاگ اینده ما)

مومیا ابوجمال خبرنگار و فعال دگراندیش حقوق شهروندی در آمریکاست، که از سال 1982 در زندان است. حکم اعدام او به جرم قتل یک پلیس صادر شده ولی اجرای آن زیرفشار افکار عمومی امریکا و جهان تاکنون ممکن نشده است. او این قتل و پرونده را توطئه ای می داند که برای به زندان افکندن و قتل او تدارک دیدند. آنچه را در ادامه می خوانید، از آخرین مقالاتی است که او در داخل زندان نوشته و مطبوعات چپ جهان – از جمله یونگه ولت آلمان- منتشر کرده اند.


عقل حاج آقا مصلحی، وزیر اطلاعات در ترازوی یک سند
"کافی نت" ها تبدیل به حجله شیشه ای میشوند


بازگشت ایران به دهه 1350
سر به تن عمادالدین باقی نمی خواهند باقی بگذارند!

سد 30 ساله ای
که میرحسین موسوی شکست

در آخرین روز هفته گذشته – پنجشنبه- مهندس موسوی سد حکومت ساخته میان ملی – مذهبی ها و بخش مهمی از حاکمیت دهه اول جمهوری اسلامی را شکست. سدی که رهبران کودتای 22 خرداد بشدت از آن حفاظت می کنند و تاکنون نسبت به عبور از آن واکنش های تند نشان داده اند. جدا ساختن ملی – مذهبی ها- از حاکمیت جمهوری اسلامی، از جمله توطئه های زیرکانه مرتجعین مذهبی در دهه اول جمهوری اسلامی بود که متاسفانه بخش قابل توجهی از چپ مذهبی و حتی خط میانه حاکمیت – از جمله کارگزاران- به دام این توطئه افتاد. اکنون، میرحسین موسوی با جسارتی برخاسته از جنبش عمومی مردم ایران که خواهان در هم شکستن همه این سدها و تفاهم بر سر ایجاد تحول در ایران است این سد را شکست. شبکه های توطئه در دهه اول جمهوری اسلامی که بصورت خزنده در حاکمیت پیش آمدند تا آن که سرانجام در اواخر دهه سوم جمهوری اسلامی قدرت را بدست گرفتند، امثال دکتر پیمان و مهندس سحابی را که خود عضو شورای انقلاب بودند نه تنها از حاکمیت حذف کردند، بلکه آنها را زندانی نیز کردند. آنها، فقط نمونه اند، چرا که در این توطئه خزنده صدها چهره مذهبی و انقلابی از حاکمیت حذف و به حاشیه رانده شدند، ترور شدند، منزوی شدند، زندانی شدند، اعدام شدند و... تاریخ 30 ساله جمهوری اسلامی، بدون کشف این توطئه و بیرون کشیدن مستندات آن، بی اعتبار است! میرحسین موسوی با پیشگام شدن برای دیدار با ملی – مذهبی های ایران، علاوه بر شکستن سدی که در بالا به آن اشاره شد، گامی بزرگ در جهت تدوین تاریخ واقعی جمهوری اسلامی برداشت. در این تاریخ نویسی واقعی است که معلوم می شود چرا امثال آیت الله منتظری منفور کودتاچی هاست؟ چرا شیخ محمد یزدی آیت الله صناتعی را از آیت الهی خلع می کند؟ چرا آیت الله طاهری در اصفهان و آیت الله دستغیب در شیراز منزوی و در واقع ترور شده اند، گرچه زنده اند. چرا آیت الله های همطراز و همفکر آنها در ابتدای جمهوری اسلامی بدست عده ای  آلت دست بنام فرقان و مجاهدین خلق ترور شدند؟ چرا سرلشگر صیاد شیرازی ترور شد؟ چرا شماری از فرماندهان جنگ در جبهه ها از پشت گلوله خوردند و کشته شدند؟ چرا شمار زیادی از دانشجویان خط امام گروهی به جبهه فرستاده شد و در یک انفجار همگی کشته شدند؟

تاریخی واقعی جمهوری اسلامی از دالان پیچ در پیچ این حوادث و دیگر حوادث مشابه آن عبور می کند و تا سد تفرقه علیرغم همه هزینه هائی که کودتاچی ها به آن تحمیل خواهند کرد شکسته نشود، نه از زیر آوار کودتا می توان بیرون آمد و نه مردم با تاریخ واقعی 30 سال اخیر آشنا می شوند. دیدار میرحسین موسوی با ملی – مذهبی، علاوه بر سخنانی که موسوی در این دیدار گفت و تقریبا تکرار دقیق تر همین گفته ها در دیدارهای قبلی و بیانیه های وی بود، دارای این اهمیت است.

خلاصه ای از سخنان موسوی در دیدار با ملی – مذهبی ها را در ادامه می خوانید:


جمهوری اسلامی
از کجا به کجا رسید!

این دو عکس، مربوط به دو دوره تاریخی اند. دوره ای که میرحسین موسوی نخست وزیر بود و محمد خاتمی وزیر ارشاد در دولت او. البته کابینه دوم موسوی. عکس نیز در محوطه تالار رودکی (وحدت) گرفته شده است. در این دوران علی خامنه ای رئیس جمهور است و مطابق قانون اساسی اختیارات رئیس جمهور محدود و مسئولیت نخست وزیر گسترده و پاسخگو به مجلس. در تمام دوران 8 ساله نخست وزیر موسوی که همزمان بود با رهبری آقای خمینی، کشاکش و اختلاف دیدگاه فرهنگی و اقتصادی و سیاسی میان موسوی و خامنه ای ادامه داشت و البته با حمایت آقای خمینی، این اختلاف همیشه به سود موسوی تمام می شد. پس از درگذشت آقای خمینی و رهبر شدن علی خامنه ای، فرصت برای حذف موسوی و بسیاری از فرماندهان سپاه که با موسوی تفکر مشترک داشتند و یا در ارتباط نزدیک با او بودند آغاز شد. زمان غلبه نظرات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی علی خامنه ای که بر سر پیاده کردن آنها با موسوی کشاکش داشت، فرا رسید. یعنی همان نظراتی که امروز در جمهوری اسلامی حاکم است و هیچ قرابتی با اهداف انقلاب 57 ندارد. هیچ غیر نظامی باندازه موسوی با ساختار سپاه و فرماندهان قدیمی و سوابق آنها آشنا نیست. بنابراین، وقتی سه روز پیش اطلاعیه تسلیت وی بمناسبت درگذشت یکی از فرماندهان جانبار سپاه در دوران جنگ منتشر شد، تعجب آور نبود، به همان اندازه که برای فرماندهان کودتاچی سپاه، بیت رهبر و شخص رهبر تکاندهنده بود! (این اطلاعیه را در همین شماره پیک نت می خوانید)

اما عکس دوم. این عکس مربوط به هفته ایست که پس از خطبه های علی خامنه ای در اولین نماز جمعه بعد ازکودتای 22 خرداد شروع شد. دسته های اوباش چماقداران و قمه بدست که در واحدهای بسیج و لباس شخصی - از زیر مجموعه های سپاه -، برای مقابله با مردم به خیابان آورده شدند و شد آنچه که بی نیاز از توضیح است. اینهائی که در عکس می بینید، جانشین آنهائی شده اند که در عکس اول می بینید!


سرداران جنگ در گمنامی می میرند
فرماندهان کودتا در بدنامی حکومت می کنند

اگر زلزله تهران را ویران کرد
مقصر احمد جنتی است که مومن نیست!

اخبار مرکز زلزله نگاری امام جمعه ها


مصاحبه با معاون مرکز تخصصی مهدویت قم
شبکه های اختاپوسی حجتیه با نام "مهدویت" در ج. اسلامی

دولت در تبعید
پس از 3 گزینه علیه ج. اسلامی

حدس و گمان ها پیرامون پیش نویس قطعنامه ای که امریکا و دو متحد نزدیک آن در شورای امنیت سازمان ملل در پی تنظیم و سپس جلوگیری از وتوی آن توسط روسیه و چین هستند بتدریج در لابلای مطبوعات امریکا مطرح شده است.

در این قطعنامه 3 بند بسیار مهم پیشنهاد شده و در حال بررسی است:

1- تحريم صادرات نفت ايران و جلوگیری از واردات سوخت به ایران.

2- پیش بینی راه های اعمال زور عليه ايران.

3- متلاشی کردن قدرت نظامی سپاه و از این طریق متلاشی شدن دولت مرکزی که عملا دولت سپاه پاسداران است.

در حاشیه این 3 بند، تمرکز روی طرح حکومت جايگزين در ایران مطرح است. در این چارچوب بحث هائی در جریان است برای تشکیل یک دولت در تبعید که نفی رهبران کنونی جنبش سبز که در داخل کشور هستند هسته مرکزی آنست.

در همین ارتباط، دولت فرانسه متعهد به فراهم ساختن همه نوع امکانات برای تشکیل چنین دولتی شده و از هم اکنون نه تنها مذاکراتی در جهت تشکیل این دولت درجریان است، بلکه محل استقرارآن در حاشیه پاریس در نظر گرفته شد و نشست هائی در آنجا انجام می شود.


سرودی که احمدی نژاد یاد سازمان ملل و امریکا داد
"ریگی" را گرفتم و به ایران آوردیم
شما هم تروریست های ایران را بگیرید و ببرید!

استعفا نامه ای که بار دیگر باید آن را خواند
دو روئی و بند بازی مقام معظم ج. اسلامی را به باد خواهد داد

درحاشیه نامه زندانیان اوین به مراجع
جنایات دهه 60 به 4 دلیل
تکرار هم بشود، پنهان نمی شود

از یک نامه دریافتی
احکام دادگاه کودتا

در خیابان "دزاشیب" صادر میشود


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


برخی مطالب را
دوباره باید خواند

با سلام- مطالبی که دیروز درباره امام جمعه ها و زلزله تهران منتشر کرده بودید من را به یاد مطلبی انداخت که چهار سال قبل در پیک هفته درباره روضه خوانی بنام "آقانور" منتشر کرده بودید. درج مجدد آن در اين زمان خارج از لطف نيست. با اين توضيح كه اقايان احمدي نژاد و جنتي و بسياري از امام جماعات، وقوع زلزله را به علت فقر و فحشا در تهران حتمي مي دانند.

با تشكر  م. م از اصفهان(انتشار نام کامل ارسال کننده پیام را به صلاح ندانستیم)

پیک نت: آن مطلب را به نقل از پیک هفته مورد اشاره این خواننده گرامی درهمین شماره پیک نت منتشر می کنیم.


چند جمله
با خوانندگان!

از هزار وعده خوبان برای پرداخت آبونمان پیک نت، جز چند تنی به عهد خویش وفا نمی کنند. ما بارها در ارتباط با آبونمان پیک نت نوشته ایم که مهم نیست چه مقدار در ماه برای مطالعه پیک نت می پردازید، مهم اینست که این آبونمان را بصورت منظم اول ماه ایرانی و یا ماه خارجی پرداخت کنید. سیستم pay pal  را نیز با هدف آسان ساختن کار و صرفه جوئی در وقت رفتن به بانک و حواله پول کم آبونمان راه اندازی کردیم. شرح ضرورت پرداخت این آبونمان برای تداوم انتشار پیک نت نیز تصور نمی کنیم ضرورت داشته باشد. گفتنی ها، بارها گفته و نوشته شده است. این چند خط را بعنوان یادآوری به خوانندگان پیگیر و علاقمندان به انتشار پیک نت نوشتیم. در خانه اگر کس است، همین چند جمله بس است!


حجتیه
این کانون را
آسان نگیریم!

درباره زندانی شدن آقای عمادالدین باقی، بیخودی به بیراهه نروید. حجتیه ای در کار نیست. باند مصباح و حامیان امام زمانی ایشان ربطی به انجمن حجتیه ندارند. این جریان اساسا یک جریان بنیادگرا نیستند. مصباح و احمدی نژاد و مشائی و این خرافه گرایان امام زمانی یک جریان خطرناک اند.

س.م

 

پیک نت- اجازه بفرمائید که ما با قاطعیت شما ارتباط این باند با انجمن حجتیه را رد نکنیم. ما هم تردید نداریم که انجمن حجتیه بسیار پیچیده تر و گسترده تر از هر تصوری، در 30 سال اخیر در جمهوری اسلامی بازسازی شده است. این که یک طیف دراین تشکل افراطی تر از بقیه باشد و یا وظیفه اش چنین تعیین شده باشد و یا یک طیف دیگر بنیادگرا باشد اما افراطی نباشد و یا عده ای – ماننده زمان شاه- در تونل های این انجمن با ساده انگاری های مذهبی گیر کرده باشند، تغییری در اصل مسئله نمی دهد. شما در این دوران جائی خوانده و یا شنیده اید که مثلا آیت الله خزعلی که نزدیک ترین رابطه را با شیخ محمود حلبی بنیانگذار حجتیه داشت دهان در باره این انجمن گشوده باشد؟ چنین دهان گشائی را از علی اکبرپرورش به خاطر می آورید؟ از اینسو، یعنی از سوی افراد باندی که بر شمرده اید چطور؟ تا حالا به یاد دارید که آنها کلامی در باره حجتیه گفته باشند؟ همین سکوت مرموز، خود حجتی نیست بر شبکه بندی وسیع حجتیه – با اسامی مختلف و در ارگان های متفاوت- در جمهوری اسلامی؟ این وضع به گونه ایست که دیگر نمی توان در باره انجمن حجتیه نظری مانند دوران شاه داشت و عده ای خشکه مذهبی فعال در انجمن را آدم های سالم، اما دارای تفکری متفاوت از دیگر مذهبیون و روحانیون دانست. آنها اکنون با دهها اسم و در دهها نهاد فعال اند و به همین دلیل همچنان فکر می کنیم لقب "لژ" به "حجتیه" بدهیم بهتر است. یعنی اندک شماری در مخفی ترین محفل، در حال هدایت بزرگترین شبکه های نظامی و مذهبی و اداری و قضائی و....

آقای باقی هم چوب فعالیت های 10 – 20 ساله اخیرش را می خورد و هم چوب فلک آن تحقیق در باره حزب قاعدون را که در زمان حیات آقای خمینی آن را شتابزده نوشت و منتشر کرد و بعدها نیز خود منتقد خویش به دلیل این شتابزدگی و فرصت ندادن به خود برای تحقیق بیشتر شد. که البته نظر ما اینست که اگر منتظر زمان می شد، حتی همان "قاعدون" هم منتشر نمی شد.

شما کتاب، منبع و یا مقاله ای را – جز همان کتاب ناقص قاعدون- بخاطر دارید که در جمهوری اسلامی در باره انجمن حجتیه منتشر شده و آن را ریشه یابی کرده باشد. ما هم میدانیم که افرادی در انجمن حجتیه بوده اند و بعدها از آن فاصله گرفته اند – از جمله امثال آقای عبدالکریم سروش- اما این مسئله مربوط به سالهای پیش از انقلاب و جمهوری اسلامی است، که شامل حال بسیاری دیگر- جز آقای سروش- نیز می شود.



برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)