سرمقاله راه توده شماره 396
بازی موش و گربه
میان خامنه ای و احمدی نژاد

 

نگاهی به مصاحبه 22 بهمنی دادستان کل
گریبان هم را رها کنید!
مردم باهم اختلافی ندارند

 پیک هفته  108      23 بهمن 1391  برابر با 11 فوریـه 2013

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز می شود!


 اخبار روز


احضار گسترده فعالان سیاسی به نهادهای امنیتی/ بازرسی منازل؛ تهدیدها و ممنوعیت های جدید


قاسم روانبخش از حوزه‌های علمیه به خاطر حمایت نکرد از علی خامنه‌ای انتقاد کرد


امام جمعه اهل تسنن:

مردم نمی خواهند مقدرات کشور دست یک نفر باشد


آقای بادامچیان! حاکمانی خائن اند که عرضه اداره یک نانوایی را هم ندارند


منتجب نیا:

موسوی و کروبی می توانند اصلاح طلبان را به اجماع برسانند


يك مقام دولت عراق:

مجاهدين خلق اردوگاه اشرف را به پايگاهي براي آموزش القاعده تبديل كرده بودند


مرتضوی مسئولیت فیلم جنجالی را بر عهده گرفت


لیست شرکت‌های بابک زنجانی، بزرگترین رانت خوار ایران و شریک مرتضوی


بابک زنجانی؛ شریک دزد و رفیق قافله


بابک زنجانی در مصاحبه با رویترز:

هیچ ارتباطی با دولت ایران ندارم!


فیلم مخفی افشاگری رشوه خواهی ۳۰ میلیاردی لاریجانی


کلاه نهصد میلیارد تومانی دلال نفتی بر سر بیت المال


بابک زنجانی "بازتاب" را به دریافت پول از مجاهدین خلق و سلطنت طلبها و اخاذی از خودش متهم کرد!


رسایی:

یک نفر در راس فتنه 88 بود / از حمایت احمدی‌نژاد پشیمان نیستیم


احوالپرسی نامتعارف سفیرایران با زن سبز آلمانی/ سفیر:دستمان به هم نخورد+عکس


حسينيان:

كانديداهاي جبهه پايداري انتخاب شده‌اند


هشدار یک استاد دانشگاه درباره فروپاشی اجتماعی


درصد زنان تهرانی جراحی زیبایی کرده اند/ انگیزه آنها چیست؟ / جدول


کشیدن دندان، راهی برای کاهش هزینه‌ی درمان


هر کیلو برنج ایرانی هفت هزار تومان شد


 مرغ کیلویی ۶۳۰۰ تومان شد


تخم مرغ ۷۵۰۰ تومان


گلسنگها در حال محو تخت جمشید؛ گزارش تصویری


تصاویر/ هلیکوپتر 10 سانتی، جدیدترین ابزار جنگی


در پی ترور یک رهبر چپگرا، اعتصاب سراسری تونس را فلج کرد


حمله معترضان مصری به کاخ ریاست جمهوری


 احتمال سرازیر شدن اعضای القاعده مصر به ایران به نام تاجر!


بيات زنجاني:

ايراني تحقير، بي صداقتي و دروغ را تحمل نمي کند


رحیم صفوي:

امريكا مي‌خواهد تركيه را به رقيب استراتژيك ايران تبديل كند


رحیم‌صفوی با تهدید برخی جریان‌های داخلی:

خطری متوجه نظام شود به میدان خواهیم آمد


محمود نبویان:

بیش از هشت ماه بانکهای دنیا به دلیل تحریم بانک مرکزی به روی ایران بستهاند و حتی یک دلار هم نمیتوان منتقل کرد



انتخابات سال 92
مهم ترین انتخابات ج. اسلامی

به رغم تمام پیش بینی ها و پیشگیری ها و حتی پیش تصورها، انتخابات ریاست جمهوری در آغاز سال 1392، می رود تا پرتنش ترین و در عین حال مهم ترین انتخابات ریاست جمهوری طی 33 سال گذشته در ایران بشود!

نتیجه مجموعه تقلب ها، انحصارطلبی ها، فریبکاری ها و بازی های مرحله به مرحله با رای مردم در تمام انتخاباتی که طی 33 سال گذشته در جمهوری اسلامی برگزار شده و سرانجام، میوه تلخ کودتای انتخاباتی خرداد 88، در سال 92 به روی صحنه خواهد آمد. بحران اقتصادی و سیاسی و از هم پاشیدگی شیرازه حکومت نیز خود تشدید کننده اصلی تمام تضادهائی است که در انتخابات آینده رونمائی خواهد شد. حتی در طول ماه های آینده، تا رسیدن به زمان برگزاری انتخابات، می توان منتظر تصفیه حساب های خونین و انفجاری درون حکومتی نیز بود و این مجموعه، محصول آن سیاست های نابخردانه و ماجراجویانه ایست که علی خامنه ای بر کشور تحمیل کرد و اکنون خود به گروگان آن در آمده است. چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی و جهانی.

او ظرفیت، توان و آن پایگاه اجتماعی را ندارد که بتواند با تکیه بر آنها، بازگشت از مسیری که رفته را سازمان بدهد و از جمله دلائل پافشاری او بر سیاست هائی که درعمل شکست خورده اند و او به زور سرکوب سپاه و نهادهای امنیتی و زندان به آنها چسبیده همین سه ضعف بزرگ شخصیتی اوست.

غروب آن روزی که سعید حجاریان را مقابل شورای شهر تهران ترور کردند، آیت الله موسوی خوئینی ها به عیادت او رفت و پس از دیدن حجاریان فلج و در کُنما، مقابل در بیمارستان در یک مصاحبه خبری بی آن که نام علی خامنه ای را بیآورد گفت: انگشت اتهام یک جهت را نشان میدهد.

و چند روز بعد از یک مصاحبه مکتوب نیز، بار دیگر بی آن که نام علی خامنه ای را بیآورد، ماجراجوئی وی را چنین توصیف کرد: هر روز مملکت را به یک طرف می کشد!

این دو اشاره دقیقی بود. هم در باره ترور که لانه و کانون اصلی آن بیت رهبری است و در آن زمان "آیت الله خوشوقت" در آنجا سنگر گرفته و فتوای ترور و قتل می داد و هم درباره خوی و خصلت غیر منطقی و ماجراجوی خامنه ای. و امروز این دو خصلت و شیوه حکومتی می رود تا به واقعه بزرگ دیگری در جمهوری اسلامی ختم شود که نامش انتخابات ریاست جمهوری 92 است.

احمدی نژاد، برخلاف تمام روسای جمهور دوره های گذشته در جمهوری اسلامی، متکی به یک سازمان سیاسی سراسری و مخفی است که در تمام نهادهای انتصابی و انتخابی- اعم از نظامی و غیرنظامی- جمهوری اسلامی حضور دارد و مواضع گلیدی را نیز در اختیار. این تشکل چیزی نیست جز حجتیه! این تشکل بازی قدرت را گام به گام طی 33 سال گذشته پیش برده و ساده انگاری است که به این سادگی قوه مجربه را از کف بدهد. آنها چنان ماهرانه پیش رفته اند که اکنون جز این امکانات در برابر علی خامنه ای که در ضعیف ترین موقعیت اجتماعی قرار گرفته نیست:

1- قبول گشایش فضای سیاسی برای شرکت 50 میلیون دارنده حق رای در انتخابات و به میدان آمدن چهار تا 5 شخصیتی که مردم به آنها رای می دهند: موسوی، کروبی، هاشمی، حسن خمینی و خاتمی. دراینصورت مشائی و یا هر شخصیت دیگری که در برابر آنها قرار بگیرد بازنده انتخابات است.

2- ادامه فضای بسته سیاسی و انتخاباتی مهندسی شده و شرکت اقلیتی از 50 میلیون دارنده حق رای در انتخابات و بیرون کشیدن یکی از چهره های مورد نظر خامنه ای از صندوق.

3- قبول حضور رحیم مشائی در انتخابات و قرار گرفتن او در برابر امثال قالیباف و ولایتی و یا حتی لاریجانی که دراینصورت مشائی برنده است. یعنی جریانی که متهم است به انحراف سکان قوه مجریه را حفظ می کند و بسیار کمتر از 4 سال گذشته تابع نظرات خامنه ای خواهد بود.

در این سه حالت بازنده بزرگ خامنه ایست.


پرش با 3 حرکت

محسنی اژه در سالهای اصلاحات با 3 رویداد از پشت صحنه دادگاه ویژه روحانیت بیرون آمد و با کارنامه ای که دراین 3 رویداد از خود باقی گذاشت، زمینه قرار گرفتن خود بر راس وزارت اطلاعات و امنیت را فراهم ساخت.

1- محاکمه غلامحسین کرباسچی که با قید "قسم جلاله" دروغ گفت و کرباسچی را بنا بر دستوری که "قدرت" داده بود محکوم و راهی زندان کرد.

2- فرمان توقیف سلام از جانب دادگاه ویژه روحانیت و به محاکمه کشاندن آیت الله خوئینی در دادگاه ویژه روحانیت. فردی که تا قبل از درگذشت آیت الله خمینی، تمامی روحانیونی که در دوران علی خامنه ای برکشیده شده اند و بویژه شخص وی، نگران بودند که آیت الله خمینی کلامی و یا دستخطی از خود مبنی بر جانشنینی خوئینی باقی بگذارد.

3- و سرانجام قرار گرفتن در گروه 3 یا 5 نفره سازمان امنیت موازی در دوران اصلاحات و ماموریتی که به وی برای رفتن به هیات بررسی مطبوعات داده شد. او در این هیات فرمان توقیف بسیاری از مطبوعات را توانست بنام کمیسیون ویژه این هیات صادر کند و در آخرین نمونه که جنجالی ترین آن بود، با عیسی سحرخیز دست به گریبان شده و شانه او را چنان گاز گرفت که عکس آن تا مدت ها سوژه خبری مطبوعات بود.


خطبه های نماز جمعه رهبر اهل سنت ایران
مردم ایران امروز هم 
مانند سال 57 با انقلاب اند؟


منتخب اخبار روزهای گذشته:


سخنان علی خامنه ای در رد مذاکره با امریکا
کسی نظر رهبر را نمیخواهد
همه جوابگوئی او را میخواهند


شنیده ها در سایت ملی مذهبی ها
پرونده های "آقا" زیر بغل احمدی نژاد است!


مذاکره با امریکا
یعنی قبول شکست سیاست ها


سالگرد انقلاب به قلم ابوالفضل قدیانی از زندان قزل حصار:
مردم انقلاب نکردند
که بجای "جاوید شاه"

بگویند "پاینده رهبر"


حجتی کرمانی:
با مردم آشتی کنید
و در سیاست های کلی تجدید نظر


مدت ها مردم خوردند و متوجه نشدند
کباب با گوشت الاغ
در برخی رستوران های کرمان


بیانیه مهم مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
در راهپیمائی 22 بهمن  اجرای اهداف انقلاب را بخواهید



حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی پیک نغییر کرده

که بزودی اعلام خواهد شد

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com


پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


مسئولیت مطالب
ستون پیام ها
با نویسندگان است


مهره چینی
برای انتخابات

سلام- با حکم احمدی نژاد رئیس جدید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت منصوب شد.  وی پیش تر در وزارت کشور تخلفات مالی و اداری گسترده ای داشته است. از جمله، پروژه های حمل و نقلی  را بدون رعایت تشریفات قانونی به دوستان و رفقای خود واگذار کرده است. وی از دوستان سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی است. در زمان مدیریت او در وزارت کشور، پروژه خرید اتوبوس های شهری از سوی وی به فردی واگذار شد که از مجرمین اقتصادی محسوب می شود. علت انتصاب این فرد به عنوان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور چنگ اندازی به پول و اعتبار برای هزینه های انتخاباتی ریاست جمهوری مورد حمایت احمدی نژاد است.


یادداشت سردبیری
چرا از پرداخت
آبونمان خود
غلفت می کنید؟

 در تمام ماه های گذشته پرهیز داشته ایم از این یادآوری که چرا آبونمان خود را برای استفاده از پیک نت پرداخت نمی کنید؟ مگر برای خواندن یک روزنامه و یا یک مجله نباید آن را بخرید و یا آبونه شوید؟ خب، چه تفاوت می کند. پیک نت هم همین است. چون روی اینترنت است و می توان مجانی آن را خواند، نباید آبونمان آن را پرداخت کرد؟ واقعا این استدلال را دارید؟

این که دیگر سایت های فارسی زبان هزینه خود را چگونه تامین می کنند، امری است که به گردانندگان آنها بستگی دارد، اما این که ما چگونه و از چه محلی باید هزینه انتشار پیک نت را تامین کنیم، امری است مشترک میان ما و شما که خوانندگان پیک نت هستید. هر شماره پیک نت، به نسبت وقتی که همکاران ما صرف می کنند، بین 3 تا نزدیک به 7 ساعت وقت متمرکز می برد. پیگیری اخبار، ارتباط گیری، دستچین کردن خبرها از میان انبوه رویدادها و تنظیم آنها به سبکی که پیک نت مراعات می کند (بویژه خلاصه کردن اخبار که وقت بسیاری را می طلبد) هر نیمه شب تبدیل به یک شماره پیک نت می شود. آیا باید از این وقت و زحمت دیگران استفاده کرد بی آن که آبونمان آن را پرداخت کرد؟ آنها که تحمل یک روز همسوئی پیک نت با تعطیلات ایران را ندارند، و به کوچکترین لغزش و اشتباه – که امری طبیعی در هر نشریه روزانه ایست- انتقاد می کنند، چرا دغدغه تامین هزینه پیک نت را ندارند؟ آن صبح روزهای تعطیل سال نو میلادی که از خواب برخاسته و پیک نت را باز کرده اید تا اخبار آن را بخوانید، به این اندیشیده اید که گروه پیک نت حتی در آن شب های تعطیل نیز به کار خود ادامه داد و انتشار آن را متوقف نکرد؟ این خواست بزرگ و سنگینی است که ماهانه 10 یورو هزینه آبونمان استفاده از پیک نت را پرداخت کنید؟ انصافا خواست بزرگی است؟

طبیعی است که این خواست ما، تنها خوانندگان روزنت پیک نت را شامل نمی شود و اشاره ای مستقیم به خوانندگان پیک نت روی فیسبوک نیز داریم و از آنها نیز سئوال می کنیم: شما چرا دغدغه هزینه پیک نت را ندارید و آبونمان خود را پرداخت نمی کنید؟ ما بسیار به ندرت کسانی را روی فیسبوک پیک نت به دوستی دعوت کرده ایم. تقریبا همه آنها که هستند، خود آمده اند. حال که خود پیک نت را انتخاب کرده اید چرا خود برای پرداخت آبونمان آن همت نمی کنید.

ما، درعین حال که از چند ده هزار خواننده پیک نت بابت این بی توجهی گلایه داریم، دست همه آنهائی که از داخل کشور برای ما پیام می نویسند و سئوال می کنند که چگونه می توانند آبونمان خود را پرداخت کنند را می فشاریم و باز هم تکرار می کنیم، با توجه به شرایط حاکم بر کشور نیازی به این یاری شما نیست، مگر مسافری داشته باشید راهی خارج کشور و یا دوست و آشنائی داشته باشید در یکی از کشورهای اروپائی و امریکائی و یا هر کجای دیگر دنیا، که دراینصورت می توانید از طریق آنها اقدام کنید. البته از طریق شماره حساب بانکی پیک نت و یا سیستم پی پال که در پایان صفحه اول پیک نت اعلام شده است. و باز، دست آن شمار خوانندگان خود را صمیمانه می فشاریم که بی وقفه، آن مقدار که خود تشخیص داده اند را بعنوان آبونمان بصورت مرتب پرداخت می کنند. ما این گروه در کنار آن چند تنی که علاوه بر آبونمان، گهگاه کمک مالی نیز به پیک نت می کنند را همراهان صمیمی خود میدانیم و دم به دم احساس می کنیم شانه خویش را به شانه آنها تکیه داده و پیش می رویم.

سخن دیگری در این ارتباط نداریم و صبر و انصاف را برای همگان آرزو داریم.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)