سرمقاله راه توده
سرانجامی پر حادثه
در انتظار حاکمیت ج. اسلامی است

 

دادنامه 126 روزنامه نگار ایرانی
روزنامه نگاری
اگر جرم است، رسما اعلام کنید

       پیک هفته 108  -------   25 اردیبهشـت 1391  برابر14 مــه 2012

تماس: infos@pyknet.net



فیسبوک

پیک نت

همزمان با روزنت پیک نت

به روز می شود!


منتخب

 اخبار روز


رفسنجاني:

تمام اصول قانون اساسي بدون گزينش اجرا شود،انحصار طلبی معضل فعالیت سیاسی در کشور است


تاکید چند باره سیدمحمد خاتمی بر آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصرها


فشار وزارت اطلاعات بر دادخواه
برای اعتراف تلویزیونی


دیدار دختران موسوی با فاطمه کروبی/ درخواست دوباره از معتمدنیا برای پایان دادن به اعتصاب غذا


احضار نسرین ستوده، وکیل زندانی، برای محاکمه دوباره در پرونده ای جدید


انتقاد بیش از 120 روزنامه‌نگار به برخورد قضایی با اهالی رسانه


داریوش قنبری:

با آمارهای مورد ادعای دولت اکنون نباید فرد بیکاری داشته باشیم!/مجلس هفتم و هشتم شریک جرم دولت هستند


افزایش یارانه ها یعنی تورم حداکثری/ مردم قضاوت کنند تورم 10 درصد است یا 60 درصد؟


حداد عادل:

احساس تکلیف کرده ام، داوطلب ریاست می‌شوم ولو غیر خودم کسی به من رأی ندهد!


رشوه 900 میلیون تومانی به معاون وزیر/مسئول دفتر وزیر سابق صنایع هکتارها زمین با رانت خواری صاحب شد/خسروی با سه هزار تومان کاغذ A4 ، سه هزار میلیارد تومان فسادمالی کرد


فتوا در سایت اصلی آقای صافی گلپایگانی وجود ندارد و تاریخ انتشار مربوط به ۱۷ روز پیش اما اثر شاهین نجفی حدود دو روز است که در فضای مجازی فارسی زبان منتشر شده است!


نماینده رئیس جمهور جدید فرانسه با پیام مصالحه در ایران


در انفجار مخزن تانكر حامل سوخت؛

كارگر اُرساگاز جان باخت


کارخانه شیرین طعم تعطیل و 60 كارگر بيكار شدند


واردات اتوبوس در سال توليد ملي!


بخش خصوصي

 نفتي شد


میانگین سن شروع اعتياد در کودکان و نوجوانان به 15 و 16 سالگي رسیده است


رئيس اتحاديه

 لوازم خانگي:

خريد كالا تولیدی داخل از كارخانجات توسط بنكداران كاهش

 يافته است


عوامل القاعده پشت انفجار ها در سوریه


«دموکراسی کاغذی» الهام علی اف، نمایندگان وسائل ارتباط جمعی مورد حمله قرار می گیرند


سخنگوي وزارت خارجه امريكا اعلام كرد كه فروش تجهيزات نظامي به بحرين دوباره آغاز شده است


رفسنجانی:
 خبرگان موظف است شرایط رهبری را

زیر نظر داشته باشد


محمد خاتمی:
مردم بصورت تاریخی
از استبداد نفرت دارند!

محمد خاتمی در پنجاه و چهارمین نشست ماهانه بنیاد باران، طی سخنانی، یکبار دیگر منشور اصلاحات در جمهوری اسلامی را اعلام کرد. وی در همین سخنرانی ضمن حمایت تلویحی از تشکیل هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی که اخیرا احمدی نژاد در پی شکل بخشی و تثبیت آنست، از تشکیل این هیات حمایت کرد اما به این شرط که تشکیل دهندگان هیات، خود پایبند قانون و قانون اساسی باشند. خاتمی گفت که مردم ایران بصورت تاریخی از استبداد نفرت دارند. خاتمی ضمن تاکید دوباره بر ضرورت آزاد سازی زندنیان سیاسی گفت:

اگر بخواهند با بهانه های مختلف هرکس و هر چیز را که نمی پسندند طرد و حذف کنند، نه تنها برخلاف نظر اجماعی و خواست تاریخی مردم اقدام کرده اند، بلکه تعریفی تحریف شده از انقلاب و نظام به دست داده اند. اگر با تحلیل نادرست یا توهم، آزادی های اساسی و مصرح در قانون ضد امنیت به حساب آید و اتخاذ هر شیوه ای در برخورد با افراد و گروه ها نیز مجاز باشد و براساس آن به جریان هایی آزادی داده شود تا هر نسبت ناروایی به طرف مخالف بدهند و فضا آلوده گردد و حتی بدون رعایت موازین و نصوص قانون اساسی همین ادعا مبنای بررسی و دادرسی قرار گیرد و احکام سنگین صادر شود نه تنها مخالف با روح قانون اساسی که مغایر نص آن نیز هست .

 از مشروطیت تا امروز، درد فقر و تبعیض، درد خفقان و استبداد، درد تحقیر شدگی توسط حکومت های جبار و وابسته و پشتیبانان آنان، درد ناامنی و عقب ماندگی، این ها اموری است که یکایک افراد ملت چه از روی تحلیل و چه با فطرت خود آن ها را احساس کرده و می کنند و خواستار رفع آن ها بوده اند.

بدون هیچ رودربایستی بگویم، نگاه و بینشی که مردم را هیچ کاره می داند و ارزشی برای رأی مردم قائل نیست و نسبت به خواست های تاریخی جامعه بی توجه است و برای شهروندان حق و حقوقی قائل نیست نه با جمهوری اسلامی سازگار است و نه آن است که رهبر فقید انقلاب عرضه داشتند و مردم به آن رأی دادند.

چرا باید سیاست ها، روش ها و رفتارهایی را شاهد باشیم که به اصل نظام لطمه می زند و دود آن به چشم مردم می رود و مهم ترین اهداف اصلاحات نیز اصلاح این سیاست ها و روش ها و در واقع بازگشت به روح نظام و قانون اساسی است.

اینک که قریب سه سال است که جامعه با مشکلات تازه ای روبرو شده است و کشور هم با تهدیدهای زیادی روبرو است، راه برون رفت از این مشکلات به صورتی که کم ترین هزینه و بیشترین فایده را داشته باشد و ما را در آینده با مشکلات بزرگتری روبرو نکند این که با تأمل در گذشته به آینده ای بهتر بیاندیشیم.

اگر همه زندانیان سیاسی آزاد شوند و حصرها برداشته شود و فضایی فراهم آید که هر کس با هر عقیده و نظر و گرایشی که دارد همین که پای بندی خود را در عمل به قانون اساسی اعلام می کند و حاضر است در چارچوب آن عمل کند آزادی فعالیت و تشکیلات و تجمع و … داشته باشد و حد آزادی بیان و تجمعات و احزاب هم عمل به قانون اساسی باشد، خواهیم دید که آفتاب امید خواهد دمید. با بازبودن فضا و حاکمیت بحث و نقد منطقی بسیاری از فسادهایی که متأسفانه در این سال ها شاهد بدترین انواع آن بوده ایم جلوگیری خواهد شد. مدیریت های ناکارآمد که موجب هدررفتن سرمایه های مادی و معنوی می شود تبدیل به مدیریت های عقلانی و مسؤولیت شناس خواهد شد و به جای فضای احساسی که یک طرف آن نفرت و طرف دیگر آن شیدایی و احیانا فرصت طلبی است، عقلانیت سیاسی – که سخت نیازمند آنیم- بر جامعه، حکومت، مردم و نهادهای مردمی حاکم خواهد شد. و بی تردید جلو تهدیدهایی که موجودیت کشور را نشانه گرفته است خواهد گرفت. یا در چنین فضای مناسبی تهدیدها کارگر نخواهد افتاد.


او کجاست و آینده
چه وظیفه ای را برایش رقم خواهد زد؟

مردی که سینه خود را برای دفاع از رای مردم و دستآوردهای انقلاب 57 سپر کرد، اکنون در کجاست؟ او که در سالهای رهبری آیت الله خمینی در مقابل نظرات انحرافی علی خامنه ای ایستاد و اجازه نداد وی پا را فراتر از اختیارات ریاست جمهوری اش گذاشته و در همه امور مملکتی مداخل کند، اکنون زندانی رهبر جاه طلبی و خودکامه ایست که نه تنها جمهوری اسلامی، نه تنها آخرین بقایای انقلاب 57، بلکه موجودیت ایران را نشانه گرفته است.سپاه پاسداران را پس از بارها تصفیه، تبدیل به چماق قدرت خویش کرده است و به سبک ژنرال های ترکیه و

  پاکستان، کلیدی ترین فرماندهان سپاه را به بزرگترین تجار و سرمایه داران تبدیل کرده است. این مرد سبز پوش، میدانست خامنه ای می خواهد ایران را به کدام ورطه بکشد و به همین دلیل پا به میدان انتخابات ریاست جمهوری 1388 گذاشت و علیرغم همه تنگناها و محدودیت های که دولت وحکومت برایش بوجود آورده بودند، پیروز آن انتخابات شد. غروب روز انتخابات، واحد قدس سپاه پاسداران با کمک نفرات حزب الله لبنان به ستاد مرکزی انتخاباتی او حمله کردند و کودتای خونین علیه رای و منتخب مردم آغاز شد. نه ایران از موسوی عبور کرده و نه موسوی از پیمان خود عدول. آینده هنور در پیش است!


دیدار جلیلی با نخست وزیر سابق فرانسه
وحشت مقامات ج. اسلامی
 از شکست مذاکرات در بغداد


نخست وزیر سابق فرانسه:
سرمایه داری گرفتار بحران داخلی است!


ناقوس های فرانسه و یونان

برای ج. اسلامی نیز به صدا در می آید!


اجلاس شورای همکاری خلیج فارس
بحرین و عربستان متحد می شوند!


"تب کریمه کنگو"
در خراسان جنوبی قربانی گرفت!


اعتراف آیت الله موسوی خوئینی ها
خشت کج، از تقابل با نهضت آزادی گذاشته شد!

در جهت باد حوادث
باندهای سیاسی در مجلس فرمایشی نهم

به نوشته گاردین و گفته های یک فرمانده سپاه
تحریم ها لغو نمی شود
مذاکرات اتمی بی نتیجه است!

غم نان، بزرگتر از غم نداشتن بچه
30 هزار "ماما"
در جمهوری اسلامی بیکارند!

آیت الله خوئینی ها:
آن نامی که از آیت الله جنتی باقی خواهد ماند!

احمد توکلی:
حضرت "آقا" از ابتدا چشم دیدن موسوی را نداشت


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات



صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


اداره شده
سر گردنه!

سلام- برای تمدید گواهینامه رانندگی به پلیس 10 مراجعه نمودم. بابت اینکه چند روزی از اعتبارش گذشته بود مبلغی جریمه شدم که باید به چند حساب پرداخت میشد که پرداخت شد تا نوبت به معاینه چشم رسید. رفتم نزد پزشک مورد اعتماد سازمان مربوطه. منشی گفت 9500 تومان. دفترچه بیمه ام را دادم. گفت با دفترچه نمیشه. گفتم چرا؟ گفت قانونه. عرض کردم: ممکنه ماده قانونی را نشانم دهید؟ گفتند الان نداریم. هر چه سروصدا کردم که اقا من دارم ماهی 150 هزار تومان ماهیانه بابت سازمان تامین اجتماعی میدهم که از امکاناتش استفاده کنم. به گوش کسی فرو نرفت. نهایتا مجبور شدم ان مبلغ را پرداخت نمایم. امدم دفتر پلیس 10+ .

مسئول مربوطه فرمود قانون نانوشته ای هست که دقیقا همه رعایت می کنند و آن این که از هر سازمان و نهادی به مراکز پزشکی معرفی گردی به جهت یک استعلام خاص هیچ بیمه ای پرداخت هزینه هایت را قبول نمیکند. مثلا شما پسرتان مریض است برای معافی اقدام می نمائید. اگر پرونده ای به قطر یک متر هم داشته باشید سازمان نظام وظیفه هیج کدام از مدارکتان را قبول ندارد. باید پرونده جدید پزشکی تشکیل دهید و تمامی مبالغ پزشکی را آزاد حساب نمائید و این است دزد خانه ای به نام جمهوری اسلامی     


"پلی نار"
یک شبه
افتاد به چنگ
خان زاده ها

چند هفته پیش از خواننده ای، مطلبی در مورد شرکت "پلی نار" تبریز منتشر کرده بودید. خواستم آن مطلب را کامل کنم و به اطلاع ملت و مخصوصا لباس شخصی ها و بسیجی هایی که دم از انقلاب  می زنند برسانم که دولت محترم شماچه خیانتی به ملت ایران و کارکنان در مورد این شرکت کرده است.

این شرکت سال 89 یک شبه از بخش دولتی به یک نفر"حیدری" که ظاهرا از خان زاده های اصفهان است با وام میلیاردی با سود ناچیز واگذار شد که البته با سود خا لص 40 میلیا ردی شرکت باز پرداخت آن به راحتی انجام می گیرد. می گویند که این شرکت هم از قربانیان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است که آقا فرموده اند "کشش ئدهید"

روال این شرکت به گونه ای بود که پرسنل در طول سال چند بار پاداش نقدی یا غیر نقدی می گرفتند که یکی از این پاداش ها به قول معرف فــــجرانه بود  که  هر ساله 22 بهمن به صورت غــیر نقدی پرداخت میشد. جالب اینجاست که بعد از واگذاری شرکت  همان اقایی که به برکت این نظام مدیر عامل و... میگویند امدن و رفتن خمینی به من ربطی ندارد. یا در مورد پاداش غیر نقدی  ماه رمضان می گوید که  ما عرب نیستیم ایرانی هستیم و این پاداشها حرام است و شما در این چند ساله حرام خوری کرده اید. کارکنان این شرکت با وجود ظلم هایی این دو گروه  مالک و مدیریت پنهان پژاک در کمال صداقت به خاطر کشورشان با وجود قطع شدن تمام مزایا حتی لباس کار همچنان به کار خود مشغولند


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)


دومین
کتاب نایاب

سلام – این ای میل را امروز از تهران و در پی درخواستم از مسافری که رفته ایران و برگردد و از او تهیه کتاب "وجدان بیدار" را که میرحسین موسوی خواندن آن را توصیه کرده بود برای من نوشته است:
حتما اگر پیدا کنم میگیرم . ولی الان به شدت کمیاب شده . چون کتاب قبلی رو هم که
مهندس موسوی اعلام کرده بود به اسم "گزارش یک آدم ربایی" توی ایران به شدت نایاب شد. تا جایی که ازش کپی میگرفتن و مثل جزوه تکثیرش میکردن ، طوری که ناشرش مونده بود که این کتاب توی ایران چرا بعد از این همه سال به شدت فروشش رفته بالا .