کنفرانس خبری سخنگوی ارتش سوریه

افسران ناتو در میان

صفوف داعشی ها تسلیم شدند

 

مسابقه نماینده و جانشین نماینده رهبر در سپاه

رقابت در چاپلوسی از رهبر

میان فرماندهان و روحانیون

(پیک هفته ۱۰۹) 29 آذر  1395 برابر با 19 دسامبر 2016 

 pyknet100@gmail.com


--------

پرخواننده ترین خبر پیک نت 28 آذر روی تلگرام و فیسبوک این روزنت:

"پس از فتح حلب نوبت آتش بس در سوریه است!"

4700 خواننده.


25-28 اذر ماه

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


25-28 اذر ماه

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


25-28 اذر ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


25-28 اذر ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها



25-28 اذر ماه

منتخب اخبار ورزشی


25-28 اذر ماه

منتخب اخبار اقتصادی



سونامی تحولات جهانی

بزودی از راه می رسد!

در یک اقدام غیر عادی، صدراعظم آلمان "مرکل" مشاور ویژه خود را پیش از ورود ترامپ به کاخ سفید راهی واشنگتن می کند تا با تیم ترامپ برای تحویل گرفتن کاخ سفید گفتگو کند! با توجه به اجلاس سران اتحادیه اروپا که آخر هفته گذشته برپا شد اما حقیقت در باره دلیل این اجلاس را به مردم نگفتند، حدس قریب به یقین زده می شود که این مشاور ویژه برای انتقال نظرات و تصمیمات اجلاس اخیر اتحادیه اروپا راهی واشنگتن می شود. این مشاور "کریستین هویزگن" نام دارد و از او بعنوان سفیر ویژه مرکل نام برده می شود. مجله آلمانی اشپیگل در همین ارتباط نوشت: برلین هنوز نمیداند دولت آینده امریکا چه سیاست خارجی (بخوانید در ارتباط با اروپا) را دنبال خواهد کرد.
آلمان از جنگ دوم جهانی به بعد، پس از اسرائیل، پیوند ناگسستنی با امریکا داشته است و این برای نخستین بار است که سعی می کند سیاستی جدا از کاخ سفیدی که ترامپ سکاندار آن می شود اتخاذ کند. نقشی در حد رهبری مخالفت با سیاست خارجی ترامپ. آیا آلمان خواهد توانست هزینه ارتش ناتو را تقبل کند؟ این بزرگترین نگرانی آلمان و اتحادیه اروپا در لحظه کنونی است، زیرا ترامپ اعلام کرده هرکس امنیت می خواهد (اتحادیه اروپا) خودش هم هزینه اش را بپردازد، امریکا چرا باید این هزینه را تقبل کند؟ با آغاز مناسبات نوین میان امریکا و روسیه و یارگیری قطعی هر دو کشور از میان کشورهای اروپائی، اتحادیه اروپا به سوی از هم پاشیدگی نمی رود؟ آیا انگلستان خیلی زودتر این حدس را نزده بود و به همین دلیل پای خود را از اتحادیه اروپا بیرون کشید؟ اگر امریکا نیز مانند ژاپن تحریم ها علیه روسیه را دور بزند، تکلیف بقیه اعضای گروه 7 و سپس تکلیف تحریم های اروپائی علیه روسیه چه می شود؟ اگر امریکا به سوی خودکفائی نفت و انرژی برود و نیازی به نفت خاورمیانه نداشته باشد و سونامی نا امنی بر خاورمیانه حاکم شود و فرو رفتن اروپا در بحران نفت و گاز برای امریکا بی اهمیت باشد تکلیف اتحادیه اروپا چیست؟ اگر قرار است بازی با مهره های داعش و طالبان و القاعده و جبهه النصره تمام شود و استراتژی تبدیل خاورمیانه به کشورهای کوچک و تقسیم بهره گیری از انرژی و منابع آنها میان رهبران اتحادیه اروپا و امریکا جای خود را به استراتژی "امریکا امن ترین و قدرتمندترین اقتصاد جهان" بدهد اروپائی ها چه باید بکنند؟ این همان بازی بزرگی نیست که امریکا در دوران بحران اقتصادی دهه 1920 بازی کرد و اروپا را به ورطه بحران اقتصادی و جنگ کشاند و خود تبدیل به کشور امن شد و سرمایه های جهانی - حتی طلاهای یهودیان فراری از اروپا به سمت امریکا- را جذب کرد؟
بنظر می رسد تحولات مهمی در پیش است و در این میان، ایران اگر در اسارت شعارها و معیارهای گذشته باقی بماند، لای چرخ دنده این تحولات گیر خواهد کرد. سیاست و تدبیر، امروز بمبی است که باید روی موشک اتمی سوار شود. آیا در ایران که هر کس ساز خود را میزند و رهبر آن گوشخراش ترین ساز را می زند این تحولات لحظه به لحظه رصد می شود؟ در اتاق های فکر بررسی می شود، سیاستی واحد اتخاذ می شود؟ و یا در بر همان پاشنه شعار و خطبه و منبر و مداحی و جنگ و جدال بر سر قدرت خواهد چرخید؟


نخستین فیلم از حلب

پس از شکست داعش و جبهه النصره

این نخستین فیلم از شهر حلب، پس از بازپس گیری آن از داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح است. در این فیلم ستاد مرکزی داعش در شهر حلب دیده می شود. بیمارستان مرکزی شهر حلب تبدیل به ستاد رهبری و فرماندهی داعش شده بود. برخی از اتاق های این بیمارستان را تبدیل به سلول های انفرادی کرده بودند. در این فیلم آمبولانس ویژه ای را می بینید که دولت انگلستان در اختیارداعش قرار داده بود. کارتن های مواد غذائی را می بینید که بعنوان کمک به مردم حلب ارسال شده بود اما داعش آنها را فقط دراختیار اعضای خود قرار میداد. یک مرد سوری می گوید که داعش به هر خانواده فقط 5 قطعه نان بعنوان جیره روزانه میداد. کارتن های وسائل جنگی ارسالی را می بینید و تابلوهای داعش بر در و دیوار ستاد. تلویزیون های بی بی سی و سی ان ان و سی بی اس، هنوز خبر از مقاومت در شرق حلب میدهند و گوئی در آنجا زمین گیر شده اند، درحالیکه این فیلم نشان میدهد حلب بکلی آزاد شده و حتی از ستاد فرماندهی داعش فیلم تهیه شده است. در همین شماره پیک نت مصاحبه خبری سخنگوی ارتش سوریه را نیز بخوانید که خبر از دستگیری افسران ناتو در صفوف داعش در حلب میدهد.

فیلم را ببینید:


مرور مطبوعات 28 آذر

موتلفه با مرده های سیاسی

در انتخابات شرکت می کند


خبر، خبر را می خورد

و رویدادها، حکومت ها را!


سرلشگر رحیم صفوی:

همه با هم آرزو کنیم

در تهران زلزله 7 ریشتری نیآید


سرنوشت این "پنج تن"!

از این 5 تن تقریبا 4 تن رفته اند و یا بزودی می روند و مرکل می ماند و آینده ای که معلوم نیست چه سرنوشتی را برای او رقم خواهد زد. از راست به چپ نخست وزیر ایتالیا که با رای منفی مردم این کشور به اصلاح قانون اساسی رفت. اولان رئیس جمهور فرانسه خودش گفته در انتخابات ریاست جمهوری ابتدای سال آینده که بزودی شروع می شود شرکت نخواهد کرد و از حالا رفتنی است. مرکل که بعید است باقی بماند، اوباما که بزودی کاخ سفید را تحویل ترامپ خواهد داد و کامرون نخست وزیر انگلستان که زودتر از بقیه میدان را ترک کرد.


خواب و خیال اصولگرایان

در انتخابات 96 برای پیروزی

متحد وارد میدان می شویم!


منتخب اخبار روزهای گذشته


در دام ایران ستیزی اردوغان نباید افتاد

دولت ترکیه
در تنگنای شکست در سوریه


از (18 تا 24) آذر ماه

وسیع ترین استقبال
ازخبر آزادی حلب درپیک نت


در پیچ های خطرناک سیاسی

سخن نگفتن آقای خامنه ای
سودمندتر ازسخن گفتن است


سوریه را نتوانستند تبدیل به لیبی کنند

پس از فتح حلب
نوبت آتش بس در سوریه است!


سرمقاله راه توده 579

دوران "ترامپ"، دوران وحشت

و فرصت های تاریخی است!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

تازه ترین آمار

اعضای تلگرام پیک نت:

 7973 عضو


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


هر شنبه این آمار منتشر می شود

پرخواننده ترین خبرهای هفته

از ( )
 

1 –تلگرام پیک نت:

https://telegram.me/pyknet


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com