سرمقاله 612

رهبر بار دیگر طرد شدگان

مردم‌را درقوطی مجمع جای‌داد

 

شواهد چنین نشان میدهد

طرح پیوند زنان ایران

به مدیریت کشور کلید خورده

(پیک هفته ۱۰۹) 2 شهریور  1396 برابر با 24 اوت 2017 

 pyknet100@gmail.com



 پرخواننده ترین خبر پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) روی تلگرام و فیسبوک این روزنت، مطلب "احمدی نژاد و قالیباف 2 میلیون به جمعیت تهران اضافه کردند" بود که جمعا 7 هزار و 236 خوانده داشت.


اول شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


اول شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


اول شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


اول شهریور

منتخب اخبار ورزشی


اول شهریور

منتخب اخبار اقتصادی


دسته بندی ها در میان

فرماندهان سپاه چگونه است!

فرماندهان سپاه مانند امام جمعه های حکومتی نیستند که همگی تابع باشند و هر حرفی را در دهانشان گذاشتند مثل طوطی روزهای جمعه تکرار کنند. برخی از این فرماندهان اندیشه هائی مانند احمدی نژاد و حسین شریعتمداری دارند که عمدتا در دفتر سیاسی سپاه جمع اند، برخی کم شعور و پرحرفند مانند سردار نقدی، برخی با تحلیل و اطلاعات حرف می زنند مانند سرلشگر رحیم صفوی، شماری پرخاش و تنش زائی شگردشان است مثل فرمانده کل سپاه "عزیز جعفری" و برخی کم حرف اما گزیده گو مانند سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که علی خامنه ای گفته است روز محشر او از کسانی است که می تواند "شفاعت" کند! که البته باید دید در این دنیا و قبل از رفتن به آن دنیا چه سرنوشتی خواهد یافت و یا سرلشگر باقری رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح. حساب فرماندهان از حساب بدنه سپاه جداست. بدنه سپاه در میان مردم زندگی می کند، با مشکلات از نزدیک آشناست و آنها را لمس می کند و تفکر و گرایش و وابستگی های فرماندهان را هم می شناسد. اهل رسانه ای و مثل بقیه مردم خبرها را دنبال می کند. در سه انتخابات ریاست جمهوری 76، 88 و 92 این بدنه همان حرفی را پای صندوق ها زد که اکثریت مردم زد. در انتخابات 96 هم در اکثر پایگاه ها و محلات سپاهی نشین، این بدنه و خانواده آنها به روحانی  رای دادند. فرماندهان نگاه به دهان رهبر می کنند اما از بدنه سپاه و گرایشات آن هم غافل نیستند. سه گروه جنجالی، کم شعور و تنش زا در میان فرماندهان سپاه میدانند که پایگاهی در بدنه سپاه ندارند و آب از سرشان گذشته است. آنها برای حفظ موقعیت خود نباید حرفی بزنند که قدرت را خوش نیآید، اما در میان گروه کم حرف و گزیده گو، این جسارت روز به روز بیشتر می شود که حرفی بزنند که حداقل بخشی از خواست مردم است. آنها متکی به حمایت و علاقه بدنه سپاه هستند. بدنه ای که در جریان جنگ سوریه و عراق به فرماندهانی نزدیک شده که سیاست باز و شارلاتان سیاسی نیستند بلکه شانه به شانه ها عمل می کنند.  به این بخش از سخنرانی سرلشگر قاسم سلیمانی در اجلاس "مساجد" توجه کنید:

«اینکه بگوییم من هستم و بچه‌های حزب‌اللهی خودم، نمی‌شود حفظ انقلاب. اینکه در جامعه مدام بگوییم او بی‌حجاب و این باحجاب است یا این اصلاح‌طلب است و آن اصولگراست، پس دیگر چه کسی می‌ماند؟ اینها همه مردم ما هستند. آیا همه بچه‌های شما متدین‌ هستند؟ آیا همه مثل هم هستند؟ نه، اما پدر، همه اینها را جذب می‌کند و جامعه هم مثل خانواده است.»


سخنان رئیس سازمان زندانها

سرقت- مواد مخدر – نزاع

3 جرم اول تهران است!


مرور مطبوعات 1 شهریور

خودشان هم میدانند

چه کسانی چرت و پرت می گویند!


امریکا، هند را برای

جنگ با چین تحریک می کند!

روزنامه پراودا - آزاده اسفندیاری


راه توده 612 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 612 (پنجشنبه دوم شهریور ماه 1396) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به ترکیب جدید مجمع مصلحت نظام دارد و از مقالات دیگر داخلی می توان از مقاله مربوط به نقش مثبت ج. اسلامی در سوریه، دوکودتای 28 مرداد و22 خرداد، اقتصاد مردمی، استقلال طلبی کردها (آخرین بخش از کتاب ارزنده علی گلاویژ)، مصاحبه زنده یاد نورالدین کیانوری دبیراول حزب توده ایران در اردیبهشت 58 درباره آینده جمهوری اسلامی و نقش حزب توده ایران در انقلاب، بخش چهارم مصاحبه با مهدی پرتوی، بحثی درباره ریشه های عقب ماندگی ایران نام برد. همچنین ترجمه مقالاتی درباره رویاروئی نظامی چین و هند، ترامپ میان دو گزینه و اسلام و لیبرالیسم در ترکیه. در کنار این مطالب ادامه بخش دیگری از کتاب تحقیقی احسان طبری با عنوان "برخی بررسی ها...." را نیز می توانید بخوانید.


منتخب اخبار روزهای گذشته


پاسخ منفی طالبان به ترامپ

40 در صد افغانستان را طالبان دوباره فتح کرده!


روسیه رونمائی کرد

سامانه چند منظوره ای بنام موشک اس 500


توافق بالا و پائین

بر سر کابینه دوم روحانی


تازه ترین آمار اعلام شده

به هر 1300 ایرانی یک مسجد رسیده است!


مرور مطبوعات 31 مرداد

مانتو بی دکمه و جلو باز

و شلوار پاره ممنوع شد!


خانه به خانه شدم- استانبول. بهزاد دولت آبادی

نگاهی به موقعیت اجتماعی

و زندگی کردهای ترکیه


احمدی نژاد و قالیباف

2 میلیون به جمعیت تهران اضافه کردند


میلیاردها تومان هر روز به جیب زده می شود

فساد نهادیه شده در قوه قضائیه ج. اسلامی


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 12 هزار 300 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com