مرور مطبوعات 18 اسفند

مرغ ها بزودی محاکمه می شوند

زیرا‌ قاچاق‌سوخت ازمرغداریهاست

 

5 بانک سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی

سپاه و ارتش با چه مجوزی

و کدام دلیل وارد بانکداری شدند

(پیک هفته ۱۰۹) 19 اسفند ماه  1397 برابر10 مارس 2019 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب و در واقع پر بیننده ترین فیلمی که در مقدمه منتخب اخبار خارجی
پیک نت روز گذشته منتشر شد، مربوط به نمایش حیرت انگیز جمعی در چین بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 14 هزار و 200 خواننده و بیینده داشت و روی 11 فیسبوک خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


17-18 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


17-18 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


17-18 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


17-18 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


17-18 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


17-18 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 اسفند

چرا مردم به دادگاه های

اختلاس و غارت باور ندارند؟

نام آن بازرگان هائی که ارز صادراتی را به کشور باز نمی گردانند چیست؟ آن 5 نفری که متهم اصلی بحران گوشت در کشور هستند چرا نام خودشان و انجمنی که برای این واردات تاسیس کرده بودند اعلام نمی شود؟ همانها که گوشت را 27 هزار تومان وارد می کنند و 120 تومان در بازار آب می کنند. چرا نام طراحان ابتکار دور زدن تحریم ها و دادن مجوز به شرکت های صوری که همگی زیر نظر سپاه و پایگاه خاتم الانبیاء تشکیل شدند اعلام نمی شود؟ چرا سردار احمدی مقدم فرمانده کل نیروی انتظامی دوران احمدی نژاد و کودتای 88 که رسما اعلام شد در ماجرای فروش نفت و اختلاس دست داشته فقط محروم از خدمات دولتی شد و محاکمه نشد. از جمله چهره های اصلی که در غارت پول نفت در جریان دور زدن تحریم ها دست داشته سردار "قاسمی" وزیر نفت دولت احمدی نژاد است که دهان اغلب فرماندهان سپاه را شیرین کرده بود و به دلیل شیرین زبانی نیز دلقک محافل سرداران سپاه  است. (عکس بالا) در لیست کابینه ابراهیم رئیسی (از دارو دسته جمنا که سردار ذوالقدر نماینده سپاه در قوه قضائیه ترتیب داده بود) قرار بود دوباره وزیر نفت شود. کجاست؟ چه می کند؟ چرا در هیچ دادگاهی حتی بعنوان شاهد احضار نمی شود؟ همچنان که احمدی نژاد که غارت مملکت در دوران او صورت گرفت به هیچ دادگاهی فراخوانده نمی شود، زیرا آنها که باید با احضار او موافقت کنند بیم دارند در دادگاه دهان باز کرده و نام بقیه ای را بگوید که "قدرت" نمی خواهد گفته شود!

مردم همه اینها را می دانند. اعتبار فرماندهان سپاه و امام جمعه ها بیهوده که چنین در میان مردم فرو نریخته! این آگاهی عمومی بتدریج جمع شده و به یک باور تبدیل شده است. این باور زمانی تغییر می کند که مبارزه با اختلاس و غارت و فساد حکومتی شامل همه نهادهای حکومتی- از جمله خود قوه قضائیه- بشود. از درون بیت رهبری و از پشت خیمه فساد و اختلاس کسانی بیرون کشیده شوند و در دادگاه ظاهر شوند. جای آن عده از سران و اعضای اتاق بازرگانی و روسای اتاق چین و آلمان و روسیه و هر کشور دیگری در دادگاه واقعی خالی است. تا چنین نشود، صدا و سیما هر اندازه هم که به تقلید از برنامه های بی بی سی و من و تو گزارش تهیه و منتشر کند "یخ اش" بین مردم نمی گیرد و مردم باور نمی کنند. ریشه فساد و اختلاس وغارت هم جز از این طریق خشک نمی شود. وقتی هنوز حکومت حاضر نیست نام بازرگان هائی که ارز صادراتی را به کشور باز نمی گردانند اعلام کند، مردم چگونه به دادگاه هائی نظیر دادگاه پتروشیمی بعنوان همه حقیقت باور کنند؟


پیام روحانی به رئیسی

در انتظار اجرای دقیق

 فرمان 8 ماده ای سال 61 خمینی


یک سئوال ساده درباره محاکمه پتروشیمی

جرا نامی از سردار قاسمی

و "خ. ع" در دادگاه برده نمی شود؟


پس از نشریه طنز سیاسی "چلنگر" به سردبیری شاعر طنزپرداز و نمایشنامه نویس ایران "محمد علی افراشته" که با کودتای 28 مرداد توقیف شد، هفته نامه طنز و فکاهی "توفیق" موفق ترین نشریه طنز ایران بود که با آن بسیاری از نویسندگان، کاریکاتوریست ها و شعرای نشریه "چلنگر" همکاری می کردند. در واقع چند سال پس از کودتا که آب ها از آسیاب سرکوب ها افتاد، بتدریج همکاران چلنگر که از ایران مهاجرت نکرده بودند و یا زندانی نشده بودند و یا اگر شده بودند آزاد شده بودند همکاری  با "توفیق"  را شروع کردند. از جمله کیومرث صابری بنیانگذار و سردبیر نشریه "گل آقا" که در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی خوب درخشید. توفیق در دوران نخست وزیری امیرعباس هویدا نخست وزیر 14 ساله شاه توقیف شد. البته همراه با شماری دیگر از روزنامه ها و مجلات وقت و ممنوع القلم شدن شماری از نویسندگان و روزنامه نگاران ایران. توفیق که پنجشنبه ها (شب جمعه) منتشر می شد، هر هفته با اشاره به حوادث روز ایران غرق ابتکار بود و از جمله ابتکارهای آن همین شعار ثابت روی جلد آن بود. "شب جمعه دو چیز یادت نره.... دوم توفیق". این روی جلد توفیق مربوط به ماجرائی است که در آغاز دامن کوتاه یا مینی ژوپ زنان در ایران گویا در مقابل یکی از میوه فروشی های دروازه دولت تهران روی داد و تبدیل شد به جنجالی ترین سوژه روز و سپس سال.

کاظم موسوی بجنوردی انسان خردمندی که پس از انقلاب و با آنکه از قدیمی ترین و معروف ترین زندانیان سیاسی دوران شاه بود (عضو رهبری حزب ملل اسلامی که پس از 14 سال زندان با انقلاب از زندان بیرون آمد) تن به قبول مقام اجرائی و مقننه از هر دو نوع انتصابی و انتخابی اش ندارد و دائر المعارف بزرگ اسلامی را تاسیس کرد. او که رابطه بسیار نزدیکی با آیت الله بهشتی، رفسنجانی و خامنه ای داشت خیلی زود شورای رهبری حزب جمهوری اسلامی را نیز ترک کرد. او دیروز نامه ای خطاب به به خاندان توفیق به مناسبت دریافت دوره کامل توفیق نوشت که در ادامه می خوانید:

«با موافقت خاندان ایران دوست و بزرگوار توفیق، مجموعه آرشیو نیم قرن نشریۀ پرآوازه و جذاب و انتقادی توفیق، روز جمعه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷ به مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) اهداء شد و این مجموعه اینک، برابر آئین نامه کتابخانه در کنار دیگر گنجینه های ارزنده اهدایی قرار گرفته است. از لطف خاندان محترم توفیق به این مرکز و کوشش برخی از دوستان علاقه مند بی اندازه سپاسگزاریم و یقین داریم که این مجموعه بی نظیر برای پژوهشگران در زمینه های گوناگون مربوط به فرهنگ ایران بسیار سودمند واقع خواهد شد.

کاظم موسوی بجنوردی

رئیس مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی

(مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی)


منتخب اخبار روزهای گذشته


وزیر ارتباطات

با قطع فضای مجازی، علما

نیم‌میلیارد مخاطب را ازدست میدهند


عنوان اول پیک نت 18 اسفند

حکم رهبر برای رئیسی

و سئوالاتی که بی جواب است!


نگاهی با حسرت به یک مصاحبه

قطار تهران- رشت از 53 تونل

و از پل 1430 متری میگذرد!


هر دولتی را امریکا نخواهد

کشورهای جهان هم نباید بخواهند!

راشا تودی – ترجمه رضا نافعی


"جوادی آملی" آیت اللهی که سخن متفاوت می گوید

رهبر اگر حضرت علی هم باشد

اگر مردم نباشند شکست می خورد


سرمقاله 684

یا ترامپ و یا حشدالشعبی

اینست پاسخ به ‌مردم‌‌ایران؟


نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس:

توطئه علیه دولت

از مشهد تا مجلس ادامه دارد!


عنوان اول 16 اسفند

ستون پنجم دشمن
درجنگ اقتصادی فعال است!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران