سرمقاله 679

ریشه بحران کنونی ایران

ایستادن رهبر دربرابر مردم است!

 

"منطقه حائل" در مرکز

توافق و سازش در سوریه

"فروزنده فرزاد"

(پیک هفته ۱۰۹) 11 بهمن ماه  1397 برابر 31 ژانویه 2019 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) خبر فرار مشاور دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی بود که روی فیسوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 17 هزار و 200 خواننده داشت و روی 6 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


10 - 9 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


10 - 9 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


10 - 9 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


10 - 9 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


10 - 9 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


10 - 9 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 11 بهمن

نتیجه دهان به دهان شدن

سردار ضرغامی با روحانی

از روز گذشته خبرهائی گاه مختصر و گاه با آب و تاب درباره دهان به دهان شدن سردار ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما و مشاور کنونی فرمانده کل سپاه در امور فرهنگی منتشر شده است. نخست از سوی خبرگزاری فارس که وابسته به سپاه است این خبر با آب و تاب و با جهت گیری تضعیف روحانی درحد ایستادن ضرغامی در برابر او و شکستن سد منتشر شد و سپس خبرگزاری های اقماری سپاه و نهادهای امنیتی وابسته به سپاه و خواه نا خواه کیهان که سرمدار این جنجال هاست آن را منتشر کردند. بدنبال آنها دیگر رسانه های داخلی نیز این خبر را نه با آن آب و تاب خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان، اما منتشر کردند. ماجرا ظاهرا اینگونه بود که ضرغامی که عضو مجمع مصلحت و عضو شورای فضای مجازی است درجلسه این شورا متعرض روحانی می شود که چرا درباره حجاب و فیلترینگ مواضعی را بیان کرده که مخالف اسلام و تصمیمات این شوراست! روحانی نیز به او می گوید که این حرف ها به شما مربوط نیست و چون ضرغامی پر روئی می کند روحانی می گوید از جلسه برو بیرون. ضرغامی میگوید نمی روم و روحانی خود جلسه را ترک می کند. نخست بینیم روحانی در جلسه مدیران وزارت ارتباطات چه گفته بود: «متأسفانه در مسئله حجاب، اول از زن شروع می‌کنیم، درحالی‌که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و به‌خاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم. همه آنچه درباره حجاب در قرآن آمده برای حمایت از زن است، اما به‌گونه‌ای رفتار شده که انگار باید چماقی بر سر زن باشد و این به‌خاطر آن است که مسئله حجاب را درست در جامعه تبیین نکردیم. در باره فیلترینگ هم اگر فیلتر کردید با فیلترشکن‌ها چه می‌کنید؟ در این یک سالی که تلگرام فیلتر شد، همه ضرر کردیم.»

ضرغامی را برای مخالفت با این نظر روحانی شیر کرده و انداخته بودند وسط که ظاهرا توی دهنی را خورد زیرا گفته می شود از بیت رهبری به او دستور(منع) داده شده که دیگر درجلسه شورای انقلاب فرهنگی و شورای فضای مجازی شرکت نکند.

سردار ضرغامی از مدتی پیش خود را آماده نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کرده است و ابتدا می خواست فرد مورد نظر خودش و فرمانده کل سپاه را دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کند که با دخالت بیت رهبری و پیام هائی که توسط منشی رهبر "وحید حقانی" به اعضای شورا داده شد، آن فرد رای نیآورد و اتفاقا فردی که مخالف نظرات آن فرد مورد نظر سپاه و ضرغامی بود رای آورد!


پولهای نفت اینگونه بر باد رفت


ببینید!

هشدارهای میرحسین موسوی

و بحران امروز حکومت و جامعه

سخنرانی های انتخاباتی میرحسین موسوی و بیانیه هائی که پس از کودتا علیه آراء او در انتخابات 88 نوشت و منتشر کرد، هشداری بود نسبت به ادامه خودکامگی در جمهوری اسلامی و رسیدن کار انقلاب عظیم 57 به فاجعه کنونی. باید مرور کرد و دانست که چرا او را در حصر کردند و چرا اجازه پایان حصر و بازگشت او به صحنه سیاسی و حکومتی ایران را نمیدهند.


حسن خمینی:

پشت دولت روحانی را نباید خالی کنید!


راه توده 679 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 679 (پنجشنبه 11 بهمن 1397)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به تقابل رهبر جمهوری اسلامی با خواست های اکثریت مردم ایران دارد. روز شمار تاریخ ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 رسیده است به برکناری علی امینی از نخست وزیری و در اختیار گرفتن سکان اصلاحات و رفرم توسط شاه با نام "انقلاب شاه و ملت". یکی دیگر از مقالات عالمانه احسان طبری که در سال 1360 نوشته شده و در مجله وزین "چیستا" با نام مستعار وی منتشر شده و در باره سرانجام مستبدان تاریخ است در این شماره منتشر شده است. ضمنا به خواست مکرر خوانندگان راه توده، 8 لینک گفتگوی تاریخی و ماندگار محمد علی عموئی با دکتر حسین رفیعی را در این شماره در اختیار خوانندگان قرار داده ایم. در همین شماره راه توده مقالاتی می خوانید درباره اظهارات اخیر مصطفی تاج زاده در باره دیدارش با محمد علی عموئی در سالهای اول جمهوری اسلامی، سخنرانی تحقیقی خانم لادن احمدیان در دانشگاه تهران، هوشیاری آقای خمینی برای درس آموزی از 15 خرداد و مخالفت با اصول مترقی رفرم های اعلام شده توسط شاه درسال 41 -42، شاه تپه ای را آباد نگذاشت، اقتصاد وارداتی جمهوری اسلامی، منطقه حائل در مرکز توافق و سازش در سوریه، نقش آلمان در کودتای ونزوئلا، رقابت سه قدرت جهانی در آسیای میانه، فرانسه در انتظار اعتصاب عمومی، ارتش و مردم علیه کودتای ونزوئلا و بالاخره سفر مکرون به مصر.


منتخب اخبار روزهای گذشته


ظاهرا خودرا تسلیم کنسولگریامریکا درترکیه کرده

شایعاتی درباره فرار
مشاور دبیر شورای عالی امنیت


کودتا در سراشیبی شکست

رئیس جمهور خود خوانده
درونزوئلا ممنوع الخروج شد

 


عنوان اول پیک نت 10 بهمن

بازی خشن حکومت با مردم

درفوتبال‌ایران و ژاپن‌تکرارشد


سینما، امروز پیک فرهنگی ایران

به سراسر جهان است

سخنان کوتاه اما پر دامنه فاطمه معتمد آریا در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر.


گفتگو با مجید انصاری

تصویب لوایح چهارگانه

به همه پرسی خواهد انجامید؟


عنوان اول پیک نت 9 بهمن

رجز خوانی های نظامی

ماموریت است یا نادانی؟


گفتگو با هاشمی طبا

سرنگونی روحانی یعنی
آجر از زیرپای نظام کشیدن!


عنوان اول 8 بهمن

ج. اسلامی، عملا شده

حکومت حسینقلی خانی!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران