با پایان جنگ در یمن

سهم ج. اسلامی چه‌خواهدبود؟

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی

 

فرمانده عملیات بسیج

فقط خدا ما را نجات داد

والا، کار نظام تمام بود!

(پیک هفته ۱۰۹)  2 آذر ماه  1398 -  23 نوامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


29-30 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-30 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-30 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-30 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-30 آبان

منتخب اخبار ورزشی


29-30 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 2 آذر

سرکوب مردم، ریختن آب

بهآسیاب‌ترامپ و نتانیاهوست

"هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست" این ضرب المثل فارسی را می توان تعمیم داد به رویدادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی. از جمله درباره رویدادهای امروز ایران. پس از 5 روز شورش و محبوس کردن ایران در چهار دیواری بی خبری (قطع اینترنت) حالا اخبار مانورهای نظامی و آمادگی های جنگی می شود. از جمله این اخبار انتقال مرکز فرماندهی نیروی دریائی ایران به بندرعباس است و یا انجام شتابزده یک مانور موشکی و انتشار فیلم آن روی شبکه بوتیوب، رجزخوانی فرمانده پدافند هوائی ارتش مبنی بر این که "دشمنان را از کرده خود پشیمان می کنیم" و یا سخنان فرمانده کل سپاه مبنی بر این که"برای جلوگیری از جنگ فقط ارسال پیام کافی نیست" (لابد باید پیشدستی کرد و حمله کرد!)

این اخبار و نمایش ها و اظهار نظرها، درحالیکه هنوز از زیر آوار شورش 5 روزه چنان بیرون نیآمده اند که جرات کنند اینترنت را باز کنند، با هدف تهدید مردم، ترساندن آنها و یا قدرت نمائی در برابر مردم نیست. آقایان درست حدس زده اند که بازتاب شورش 5 روزه و نفرتی که حکومت با سرکوب مردم آن را تشدید کرد، حمایت وزیر خارجه امریکا از تظاهرات مردم نیست. این حمایت آدرس اشتباه دادن به مردم است. ارزیابی امریکا از شورش اخیر، سقوط پایگاه حکومت درمیان مردم و تشدید این سقوط با سرکوب مردم است و در نتیجه طبیعی است که به این نتیجه برسند که ضربه نظامی به تاسیسات نظامی و اتمی و غیره ایران با واکنش مردمی که زخم حکومت را بر پهلو دارند روبرو نخواهد شد و حتی آن را مقدمه سرنگونی رژیم تصور کنند!

این که همزمان با ورود دو ناو امریکائی به منطقه، آمادگی نظامی و موشکی بگیرند، یک بحث نظامی است اما بحث اصلی اینست که عاقلانه ترین نتیجه ای که از شورش اخیر باید می گرفتند تغییر سیاست های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و تبلیغاتی است و نه تکرار آن کارهای نخ نما شده پس از کودتای 88 علیه مردم. دروغگوئی ها و تلاش برای وارونه جلوه دادن آنچه طی 5 روز گذشت عین بلاهت است و مشاهده این بلاهت از روی اظهار نظرهائی که در توجیه شورش و سرکوب مردم می کنند دشوار نیست! باز هم به میدان آمدن امثال احمد جنتی و احمد خاتمی، باز هم فیلم های ساختگی، مونتاژ شده و فرمایشی صدا و سیما از تخریب و آتش سوزی هائی که قطعا نقش و سهم اصلی در آنها را نیروهای ویژه تخریب سپاه و نیروی انتظامی داشته اند. و این همه، یعنی باز هم ادامه همان روش هائی که مردم را حداقل به این نتیجه خواهد رساند که بگذار پس گردنی را امریکا به آنها بزند! غافل از این که این پس گردنی قطعا برای کشاندن ایران به ورطه یک جنگ داخلی و تجزیر ایران به چند قسمت است. هم ترامپ برای ماندن در کاخ سفید نیازمند چنین ضربه نظامی است و هم دولت کنونی اسرائیل که نخست وزیرش نجات خود از سقوط و رفتن به زندان را در گرو یک جنگ میداند. رزمایش موشکی و آمادگی نظامی خوب است، اما اگر توام با آشتی با مردم و قبول واقعیات نباشد راه به جائی نمی برد و اگر هم ببرد همان جنگ داخلی و تجزیه ایران است.

فیلم نمایش موشکی در لینک زیر

https://ir.sputniknews.com/iran/201911225495435-


علی مطهری:

با ادامه قطع اینترنت

وزیر کشور استیضاح خواهد شد


از جنبش 88 تا شورش 98

این فیلم توحشی را نشان میدهد که بسیج و گروه های فشار و نیروهای گارد ویژه درجریان کودتای 88 در تهران بوجود آوردند. صحنه های کوتاهی از توحش هفته گذشته همین نیروها در جریان شورش مردم به بهانه بنزین اما علیه تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز در این فیلم گنجانده شده است. یعنی تجربه 88 را در شورش 98 تکرار کردند


برای توجیه سرکوب مردم

با سخنان آب نکشیده رهبر

باد در غبغب رضا پهلوی افتاد


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 716

حکومت درس نمی گیرد

مردم گام‌به‌گام خشن‌تر می‌شوند


درس هائی که آیت الله سیستانی

از اشتباهات ج. اسلامی گرفت

فروزنده فرزاد


عنوان اول پیک نت 30 آبان

کدام "نتیجه" را حکومت
ازشورش اخیر خواهدگرفت؟


 درعراق و لبنان پیش از ایران

علیه فساد و گرانی شورش شد

سرگیی کاژمیاکین- روزنامه پراودا- آزاده اسفندیاری


راه توده 716 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 716 (پنجشنبه 30 آبان 98) منتشر شد و مطالب آن روی فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به جمعبندی شورش اخیر مردم ایران علیه فساد و گرانی و فشارهای اجتماعی حکومت به مردم دارد که به بهانه سهمیه بندی بنزین در خیابانها ظاهر شد.

بخش سوم از  کتاب خاطرات محسن رفیقدوست را در همین شماره می خوانید که شامل نکاتی در باره اولین انتخابات ریاست جمهوری، ترور بختیار و آغاز جنگ ایران و عراق است. رفیقدوست برای دورانی رئیس کمیته و سپس وزیر سپاه شد و پس از آن ریاست پتروشیمی را به وی دادند.

در این شماره مقالاتی می خوانید با این عناوین: ترامپ کم عقل نیست بلکه یک استراتژی را با جنجال پیش می برد!، بنزین، روی اعتماد برباد رفته مردم به حکومت، کودتای "نظامی - موتوری" علیه مورالس در بولیوی، درس هائی که آیت الله سیستانی از اشتباهات جمهوری اسلامی گرفت، بحران همه جانبه در ج. اسلامی نه شاخ دارد و نه دُم، عراق و لبنان پیش از ایران، ترامپ به قیمت جنگ میخواهد د رکاخ سفید بماند، اعتراضی مردم شکاف در صفوف حکومت را تحمیل خواهد کرد و بالاخره نگاهی به مسیری که پوتین تا رسیدن به کاخ کرملین طی  کرد.


بصیرتی درحکومت وجود ندارد

ج. اسلامی اهل گرفتن درس

از رویدادهای‌داخلی‌و‌خارجی‌است؟


پاسخ به مانور تازه رهبر

بجای صندوق توسعه ملی

آستانقدس‌وبنیادها مالیات‌بدهند!


عنوان اول پیک نت 29 آبان

شورش کم سابقه مردم
حکومت را از خواب بیدار کرد؟


نمونه ها را بخوانید

آجر روی آجر

دیوار خشم مردم را بالا برده


چرا به مردم دروغ میگوئید؟

مگر اراذل با اینترنتی اند

که اینترنت را بسته اید؟

 

حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت پنجشنبه 30 آبان، روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت عنوان اول "کدام نتیجه را حکومت از شورش اخیر خواهد گرفت" بود. تفکیک و استخراج شمار خوانندگان مطالب پیک نت بدلیل قطع اینترنت در داخل کشور فعلاممکن نیست.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران